Compania de constructii Tirrena Scavi a inceput lucrarile de executie aferente viitoarei sosele de centura Timisoara Sud, sector de drum de 25,7 km si cu o valoare a contractului de 272,4 milioane de lei (fara TVA). Desi este la inceputul organizarii santierului, ordinul de incepere a lucrarilor si de predare a amplasamentului fiind emis la finele lunii martie 2020, mobilizarea in sit este buna. Termenul de finalizare a obiectivului este stabilit in luna martie 2022.
"Am vazut o mobilizare buna pe santier. Speram sa o tina tot asa si sa creasca numarul de utilaje si de lucratori. Proiectul are sursa de finantare din fonduri europene, ceea ce este foarte important, iar noi, Compania, i-am asigurat si plata avansului. De saptamana viitoare (n.r. aceasta saptamana) vor fi aici si consultantul, inginerul, DRDP Timisoara, si cu totii vor lucra astfel incat proiectul sa nu stagneze, sa nu ne mai oprim din cauza unor avize sau relocarii utilitatilor. Si aici, ca si la celelalte proiecte in derulare, am solicitat colegilor mei si antreprenorilor sa facem un parteneriat, o echipa, astfel incat sa ne respectam calendarele asumate si sa finalizam proiectele incepute", a declarat Mariana Ionita, directorul general al CNAIR, cu prilejul unei vizite pe santierul viitoarei sosele de centura.
La randul sau, ministrul Transporturilor a precizat, in contextul aceluiasi eveniment: "Accelerarea marilor proiecte de investitii in infrastructura de transport va determina revigorarea economiei nationale in perioada imediat urmatoare. De aceea, inca de la inceputul crizei provocate de noul coronavirus, am cerut antreprenorilor sa tina santierele deschise si, cu respectarea normele de protectie sanitara, sa intensifice ritmul de lucru. Iar astazi rezultatele deja se vad: santierele de infrastructura au ramas deschise, iar in cazul multora dintre ele avem si o mobilizare buna a antreprenorilor. Totodata, in ultimele saptamani am inceput lucrarile si la alte santiere noi cum sunt: Sibiu - Pitesti, DN2 - A2, pasajul Mogosoaia sau varianta ocolitoare pe care ne aflam acum (Timisoara Sud). (...) Noi am virat o parte din bani si suntem pregatiti cu sumele necesare, chiar daca lucrarile vor inainta mult mai repede decat cele care sunt planificate pentru acest an", a declarat Lucian Bode.
Ministrul a solicitat ridicarea restrictiilor pe Lugoj-Deva
Referitor la stadiul de executie a lucrarilor pe lotul al treilea al autostrazii Lugoj-Deva, pe care a ajuns la Timisoara, ministrul a spus ca intentioneaza ridicarea restrictiilor de circulatie cat mai curand.
"Am trecut si pe Lotul 3 al autostrazii Lugoj - Deva. Cu aceasta ocazie, am solicitat conducerii CNAIR sa-mi puna la dispozitie rezultatul expertizelor, dar si o decizie cu privire la ridicarea restrictiilor de pe acest sector. Sa-mi prezinte stadiul exact al lucrarilor ce mai trebuie executate, pentru ca in cel mai scurt timp sa fie ridicate restrictiile si circulatia sa se poata realiza in conditii de siguranta. Vorbesc aici de termene clare, de un grafic de lucrari care sa fie monitorizat de CNAIR. Ce trebuie remediat, trebuie facut cat se poate de repede, cu respectarea tuturor standardelor de calitate si siguranta. Cu privire la Lotul 2, sectiunea E, al aceleiasi autostrazi Lugoj-Deva, am solicitat, si aici, un grafic de implementare clar, cu termene asumate, prin care sa fie «atacat» cat mai repede acest lot de autostrada. De un an de zile noi raspundem la clarificari. Inteleg ca sunt multe, dar cred ca este suficient. Totodata, am cerut conducerii CNAIR ca toti managerii de proiecte sa isi mute birourile pe santiere, pentru ca cea mai buna monitorizare o poti face, de cele mai multe ori, din teren si nu de la etajul 8, din fata calculatorului sau a hartiilor de pe birou", a precizat Lucian Bode.
Vizita pe santierul spitalului de campanie Timisoara
In a doua parte a zile de vineri, ministrul Transporturilor a vizitat santierul spitalului modular de campanie care va fi amplasat pe terenul stadionului CFR, din Timisoara, ce apartine CFR Infrastructura.
Spitalul se afla in organizare si va functiona cu o capacitate de 56 de locuri pe zona medicala, din care patru sunt destinate pentru ATI si alte 120 de locuri modului de carantinare si izolare.
"Este al doilea spital organizat de catre MApN in parteneriat cu Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, care a pus la dispozitie locatii la Constanta si Timisoara. Ministerul pe care il conduc este angrenat in aceasta lupta cu noul coronavirus, atat prin reteaua proprie de spitale CFR, unele dintre ele fiind spitale suport pentru tratarea bolnavilor Covid-19, cat si prin astfel de parteneriate cu MApN. Vom acorda in continuare tot sprijinul, atat de necesar, in lupta cu acest nou virus", a scris ministrul Lucian Bode pe pagina sa de Facebook.