RO EN
Coșul este gol

ARAD: Inainteaza lucrarile la proiectele de cai ferate de peste doua miliarde euro

In judetul Arad sunt in lucru proiecte publice in valoare de 4 miliarde de euro. Dintre acestea, peste 2 miliarde de euro sunt in domeniul modernizarii cailor ferate, finantate de Guvernul Romaniei din fonduri europene. In judetul Arad s-au construit cinci poduri noi feroviare peste Mures (alte patru sunt in judetul Hunedoara), la Nicolae Balcescu, Capruta, doua la Conop, Barzava, si este in constructie tunelul feroviar de la Batuta. Acestea completeaza infrastructura feroviara modernizata pe tot traseul de la Curtici la iesirea din judet pe Valea Muresului.
Ultimele evolutii ale santierului caii ferate Curtici-Simeria, monitorizate de Asociatia Pro Infrastructura, arata ca deschiderea tunelului de la Batuta, cel mai mare din Romania de dupa Revolutie, va avea loc anul viitor. Sapatura a ajuns la 466 din cei 586 metri.
„Lucrarile pe Valea Muresului sunt intarziate de faptul ca cetatea dacica de la Varadia va trebui mutata, fiindca linia noua este prevazuta pe amplasamentul cetatii. In acest moment inca se lucreaza la documentatia stramutarii. O veste buna este ca pana la finalul anului este posibil sa se circule deja pe doua dintre noile poduri de peste Mures, la Conop. Asociatia Pro Infrastructura monitorizeaza indeaproape evolutia lucrarilor si ne informam permanent din rapoartele sale de etapa”, a declarat Iustin Cionca, presedintele Consiliului Judetean Arad.
O veste imbucuratoare este ca noul pasaj rutier de la Ilia va putea primi traficul in curand. Dupa deschiderea sa, urmeaza demolarea pasajului vechi si se va definitiva traseul liniei de cale ferata in zona.
In ce priveste tunelul de la Batuta, „dealul aflat chiar "in gura" tunelului Batuta spre est urmeaza a fi excavat de Astaldi (WeBuild). Am primit o estimare, jumatatea lunii mai, pentru asigurarea accesului utilajelor, astfel incat consolidarea dealului sa nu intarzie circulatia prin noul tunel (asteptata in 2023). Sapatura a ajuns la 466 din cei 586 metri, iar portalul vestic este avansat”, se arata intr-un material al Asociatiei Pro Infrastructura.
Asociatia citata considera ca progresul proiectului este bun, in ansamblu. Cele noua poduri noi peste Mures sunt toate pe pozitie. Exista posibilitatea ca in scurt timp trenurile sa intre pe fir nou si pe distanta Ilia -Campuri Surduc. Se circula deja pe un fir intre Simeria-Deva, Ilteu-Savarsin, (urmeaza sa se circule si pe tronsonul Savarsin-Varadia), Milova-km 614.
Datele tehnice ale proiectului de modernizare a caii ferate Curtici-Simeria:
* Viteza proiectata: 160 km/h cu exceptia zonelor Deva si Radna.
*144 km de cale ferata dubla reconstruita, din care 60 de kilometri pe traseu nou. 
* 9 poduri noi peste Mures (400-500m lungime).
* 3 tuneluri, doua de 600m, si un tunel de 250 m.
* 1 polata (tunel la zid), la Salciva.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter