Contractul de proiectare si executie pentru modernizarea si dezvoltarea Portului Mineralier Galati a fost atribuit asocierii formate din companiile Citadina '98 (lider), Tancrad, Oldroad Construct, Allplan Construct, Vega '93 si Lemacons, avand ca subcontractori firmele Hidroport Expert, Superquatro Grup, Hidrotehnica Romconstruct si SC Atlanta HV-CO. Valoarea investitiei este de 46 milioane de euro (inclusiv TVA), iar beneficiarul proiectului este reprezentat de Compania Nationala Administratia Porturilor Dunarii Maritime (APDM) Galati.
"Va creste astfel capacitatea de operare portuara, avand o infrastructura la standarde europene ce ofera conditii optime pentru transportul de marfuri. Mai mult, se va imbunatati conectivitatea cu alte regiuni si se vor asigura legaturi rapide si eficiente cu pietele internationale", a precizat Ionut Pucheanu, primarul municipiului Galati.
Potrivit indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, lucrarile de modernizare si dezvoltare a infrastructurii portuare cuprind reabilitarea unor dane si executarea unor ample lucrari de dragaj, astfel incat portul sa-si poata mari capacitatea de operare (descarcare/ depozitare) si sa poata atrage noi fluxuri de marfa.
Lucrarile se vor derula etapizat. In Etapa 1 vor fi cuprinse Danele 9 - 16, cu o lungime totala de 800 metri, si este inclusa si realizarea a trei platforme noi de operare. In Etapa 2 vor fi cuprinse Dana 7 si Dana 8 (lungime totala 400 metri), acestea urmand sa fie reabilitate si consolidate. In Etapa 3 vor fi modernizate Danele 1 - 4 (lungime 400 metri), iar in Etapa 4 vor intra Danele 5 - 6 (lungime 400 metri), cu lucrari de reparatii ale structurii de rezistenta si montarea unor dotari noi, precum amortizoarele de cheiuri.
Durata de executie este de 14 luni.