RO EN
Coșul este gol

BUGET 2022: Lista investitiilor prioritare ce vor primi finantare bugetara anul viitor

Sectorul de constructii va avea o contributie de 0,6% la cresterea reala a PIB din 2022, in contextul in care economia Romaniei este prognozata sa se majoreze cu 4,6% anul viitor, conform Strategiei fiscal bugetare pentru perioada 2022-2024, publicata de Ministerul Finantelor. Cererea interna va reprezenta motorul cresterii economice din 2022, in special prin majorarea formarii brute de capital fix, cu o dinamica superioara celei a consumului final, respectiv 9,3% fata de 4,1% Pe latura ofertei, sectorul de constructii va reprezenta cel mai dinamic sector, cu o majorare a VAB de 9%, bazata in principal pe atragerea fondurilor din PNRR. Industria si sectorul tertiar vor avea la randul lor aport pozitiv la avansul economic cu cresteri de 4,4%, respectiv 4,3%.
 
In anul 2022, pentru componenta de transport, sunt programate a fi demarate mai multe reforme si investitii, conform calendarului de implementare a PNRR:
  • Atribuirea contractelor cu intreprinderile castigatoare pentru 50% din lucrarile de constructie si supraveghere a cailor ferate pana la sfarsitul anului 2022, dupa cum urmeaza:
o   Modernizarea, electrificarea liniilor de cale ferata, ERTMS pe tronsonul Arad – Timisoara – Caransebes;
o   Modernizarea, electrificarea liniilor de cale ferata, ERTMS pe tronsonul Cluj-Napoca – Episcopia Bihor;
o   Electrificarea si reinnoirea liniilor de cale ferata: Constanta – Mangalia si Videle – Giurgiu.
  • Investitiile de reinnoire acopera urmatoarele linii:
- Bucuresti – Pitesti – includere in TEN-T;
- Resita – Voiteni – legatura cu coridorul retelei centrale TEN-T.
  • Investitiile vor include, de asemenea, o serie de proiecte de tip „quick-wins” pentru eliminarea restrictiilor si a limitarilor de viteza pe urmatoarele tronsoane:
- Bucuresti – Craiova;
- Arad – Oradea;
- Sibiu – Copsa Mica;
- Oradea – Satu Mare – Halmeu;
- Apahida – Dej – Baia Mare – Satu Mare;
- Dej – Beclean – Ilva Mica;
- Adjud – Siculeni;
- Filiasi – Tg. Jiu – Petrosani – Simeria;
- Pitesti – Slatina – Craiova;
- Coslariu – Teius – Cluj-Napoca;
- Tecuci – Barlad – Vaslui – Iasi.
 
Pana la finalul anului 2022 se vor semna contractele pentru achizitionarea a 50% din lucrarile la noile linii de metrou din Bucuresti si Cluj-Napoca, dupa cum urmeaza:
-    M4 Bucuresti: sectiunea Gara de Nord - Filaret (6 statii), lungime 5,2 km;
-    M1 Cluj-Napoca: SF. Maria – Europa Unita (9 statii), lungime 7,5 km;
Lucrarile incluse in aceasta investitie sunt: lucrari de rezistenta structurala, statii, interstatii, tuneluri, galerii, alte constructii. Procedura de licitatie se va desfasura in conformitate cu Legea nr.98/2016, modificarile ulterioare, care au transpus directiva europeana relevanta, si anume Directiva 2014/24/UE.
 
Lista principalelor proiecte de constructie autostrazi, introduse in Buget in anul 2022 cuprinde urmatoarele obiective:
  • Autostrada Sibiu - Pitesti sectiunile 1, 2, 3, 4 si 5,
  • Autostrada Lugoj - Deva (sector Dumbrava-Deva),
  • Autostrada Nadaselu - Suplacu de Barcau - Bors, inclusiv legatura Centura Oradea (Giratie Calea Sintandrei) - Autostrada A3 (Biharia),
  • Autostrada Campia Turzii – Ogra - Targu Mures,
  • Autostrada de Centura Sud a municipiului Bucuresti, inclusiv interventiile privind Centura existenta (Largire la 4 benzi de circulatie a Centurii Bucuresti intre A1 - DN 5, DN 2 - A2 si A1 - DN 7, pasajele Berceni, Domnesti, Oltenita),
  • Autostrada de Centura Nord a municipiului Bucuresti,
  • Drum expres Craiova – Pitesti,
  • Drum expres Braila – Galati,
  • Podul suspendat peste Dunare in zona Braila,
  • Autostrada Ploiesti – Buzau.
 
Proiectele de autostrazi aflate in pregatire pe parcursul anului 2021 si care vor intra etapizat in executie in perioada 2022-2025, cuprind:
  • Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru autostrazile Sibiu-Fagaras, Fagaras – Brasov, Targu Neamt - Targu Mures, Targu Neamt – Iasi – Ungheni, Timisoara – Moravita,
  • Elaborarea studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice pentru Autostrada Brasov - Bacau si pentru drumurile de mare viteza Ploiesti - Buzau - Focsani - Bacau – Pascani - Suceava – Siret,
  • Elaborarea studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice pentru drumurile expres: Craiova – Targu Jiu, Ovidiu - Tulcea, Braila - Tulcea, Braila - Buzau, Focsani - Braila, Gaesti – Ploiesti, Pitesti – Mioveni, Bacau – Piatra Neamt,
  • Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru Drum Expres/ Autostrada (Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) - Oar (Granita Romano - Ungara - Drum Expres M49 Ungaria), Satu Mare - Baia Mare si Autostrada Nordului/ Drum de Mare Viteza Baia Mare – Suceava (Lot 1, Baia Mare – Bistrita; Lot 2 Bistrita – Vatra Dornei; Lot 3 Vatra Dornei – Suceava), Tisita - Albita,
  • Completarea studiului de fezabilitate si elaborarea proiectului tehnic pentru drum expres Arad - Oradea.
 
Dintre proiectele majore de infrastructura rutiera (autostrazi) aflate in executie pe parcursul anului 2021, au fost finalizate si date in trafic sectiunile:
  • Autostrada Campia Turzii – Ogra - Targu Mures, sector 1C Targu Mures – Ungheni;
  • Autostrada Sebes – Turda, lot 2.
 
Pe parcursul anului 2021 au fost semnate contracte de proiectare si executie/executie lucrari pentru urmatoarele proiecte majore de infrastructura rutiera:
  • Autostrada Sibiu – Pitesti, sectiunea 4;
  • Autostrada de centura a Municipiului Bucuresti, sector Centura Nord, lot 2;
  • Legatura Centura Oradea (giratie calea Sintandrei) - Autostrada A3 (Biharia);
  • Drum Expres Craiova-Pitesti, Tronson 4;
  • Drum expres Braila - Galati.
 
Lista principalelor proiecte de constructie variante de ocolire, introduse in Buget in anul 2022 cuprinde urmatoarele obiective:
  • Variantele de ocolire aflate in executie: Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti (pasaje Berceni, Oltenita, Mogosoaia, Domnesti, DN 2-A2), Tecuci, Barlad, Satu Mare, Stei, Radauti, Timisoara Sud, Sacueni, Zalau, Drum de legatura DN 5 - Podul Prieteniei (VO Giurgiu Vest), Targu Jiu, Varianta de ocolire Galati, Sfantu Gheorghe, Varianta de ocolire a Municipiului Zalau, etapa 2, intre DN1F, km 79+625 - DJ191C, Centura de ocolire Craiova varianta Sud  DN 56-DN 55-DN 7, pasaj Drajna
  • Variantele de ocolire care vor intra in executie/proiectare si executie: Targu Mures, Giurgiu (Est), Sighisoara, Buftea
  • Variante de ocolire care vor intra in etapa de proiectare/proiectare si executie in baza unor parteneriate cu UAT: Alesd, Stei, Beclean, Inel ocolitor al Municipiului Targu Mures (prin interconectarea autostrazii A3, E60, DN 15 si DJ 152 A), Arad Est, Medias, Sibiu Sud, Drum de ocolire in partea de vest a Municipiului Sebes, Gura Humorului, Valea lui Mihai.
Portofoliul de proiecte in pregatire, pentru care exista deja alocari bugetare in anul 2021 cuprinde variante de ocolire aflate in etapa de pregatire (elaborare Studiu de Prefezabilitate, Studii de Fezabilitate si Proiecte Tehnice), Ramnicu Valcea, Vaslui si Techirghiol, Timisoara Vest, Varianta de Ocolire Pitesti Vest, pasaj Roman.
 
Principalele proiecte de modernizare drumuri nationale, introduse in Buget in anul 2022 sunt: DN 18, Moisei - Iacobeni; DN 66, parcarea Lainici, DN 76, Deva – Oradea (finalizarea in integralitate), DN 5, Bucuresti - Adunatii Copaceni; DN 6, Alexandria - Craiova (lot 2); DN 73, Pitesti - Campulung - Brasov; Modernizarea infrastructurii privind siguranta circulatiei pe DN 1, in "Sate liniare si puncte negre"; A 1 - Titu - Baldana - Targoviste - Sinaia; DN 52, Alexandria - Turnu Magurele; DN 28B, Targu Frumos - Botosani; DN 29D, Botosani – Stefanesti, DN 2L, Soveja - Lepsa; Drum de legatura Autostrada A1 Arad - Timisoara - DN69, Remediere defectiuni pe DN1H km 6+000 - km 12+000, DN 2N km 52+860 - km 60+000 Jitia - Bisoca si pod nou peste raul Ramnicu Sarat la km 53+301, DN 1S km 0+000-km 23+831, DN 67B Scoarta - Pitesti km 0+000-188+201.
 
Proiectele in pregatire, pentru care exista deja alocari bugetare in anul 2021 si vor fi bugetate si in anul 2022 cuprind:
  • DN 7C, Transfagarasan (expertiza tehnica si elaborare Studiu de Fezabilitate);
  • Drum de legatura A1 - DN 7 (Titu/ DJ 711A) (Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate si Elaborare Proiect Tehnic)
  • Realizare Conexiune DN 73C cu Autostrada Sibiu-Pitesti (Nod Tigveni) si Modernizare DN 73C, km 44+800 – km 68+000 (elaborare Studiu de fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie);
  • Realizarea a 6 noduri rutiere pe Autostrazile A1 si A3, in zona de Vest a Romaniei.
 
Proiecte care vor fi bugetate pe parcursul anului 2022, dupa obtinerea aprobarilor legale necesare, aflate in prezent in etapa de pregatire/atribuire in vederea elaborarii documentatiilor tehnico-economice sau proiectarii si executiei:
  • Nod Cumpana (conexiune la A4 - DN 39E);
  • Nod Martinesti (conexiune la A 1 si DN 1).
 
Poduri ce au intrat in executie in anul 2021 si vor fi bugetate in continuare si in anul 2022 sunt:
  • Pod pe DN 10 km 46+471 peste Basca la Cislau;
  • Consolidare pod pe DN2B km 149+841 peste Prut Galati - Giurgiulesti;
  • Pod pe DN 1 km 135+332 peste paraul Azuga la Azuga;
  • Pod pe DN 24 km 105+678 la Crasna;
  • Pod pe DN 13C km 1+200, la Vanatori;
  • Podul de la Cernavoda, situat pe Autostrada A2, la km 157+600;
  • Podul peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680;
  • Pod nou de la Cosmesti, peste Siret, pe DN24, km 7+620;
  • Apararea impotriva inundatiilor a localitatii Babadag, judetul Tulcea/Refacere 5 poduri pe DN 22 km 210+291, km 211+812, km 212+045, km 212+495, km 213+600”;
  • Pod peste raul Dambovita pe DN 73, km 78+519
  • Poduri care vor intra in proiectare si executie:
  • Podul peste Tisa (proiectare si executie);
  • Podul de la Ungheni peste raul Prut.
 
Intretinerea infrastructurii rutiere
CNAIR SA asigura in prezent administrarea si intretinerea unei retele de 16.758 km din care 945 km de autostrazi si 15.910 km drumuri nationale, retea care este dezvoltata pe intreg teritoriul Romaniei, din care peste 58,6% are durata de functionare expirata (durata normala de functionare a unui drum este durata de utilizare exprimata in ani, de la darea in circulatie a drumului ca nou si pana la introducerea sa in prima reparatie capitala sau intre doua reparatii capitale). Durata normala de functionare va putea fi prelungita in cazul in care starea tehnica a sistemelor rutiere existente si capacitatea portanta a drumului se mentin in limite admisibile prevazute de reglementarile tehnice in vigoare la data expirarii duratei normale de functionare prin executarea unor lucrari de intretinere periodica (tratamente bituminoase, straturi rutiere foarte subtiri, covoare asfaltice, reciclari in SITU) si reparatii curente (ranforsari sisteme rutiere), conform reglementarilor tehnice in vigoare si in ritmicitatea prevazuta de acestea.
 
Compania Nationala Cai Ferate CFR SA (CNCF CFR-SA) propune urmatoarele prioritati strategice care sunt focalizate in principal pe:
  • continuarea si finalizarea lucrarilor pe sectiunile Brasov – Sighisoara, Sighisoara - Simeria si Simeria – Gurasada – Km.614, aflate in diverse stadii de executie, programe de eliminare a restrictiilor de viteza de pe intreaga retea TEN-T centrala si globala cu impact direct si imediat asupra duratei calatoriei si/sau asupra cresterii sigurantei si confortului calatorilor;
  • modernizarea sistemelor de siguranta si centralizare, inclusiv prin proiecte de crestere a calitatii serviciilor de transport feroviar in statiile CF;
  • proiecte de electrificare a liniilor CF lipsa din reteaua TEN-T centrala si globala de pe liniile CF Episcopia Bihor – Cluj Napoca, Radulesti – Giurgiu, Constanta – Mangalia si Bucuresti – Giurgiu;
  • reabilitarea si modernizarea coridorul Arad – Timisoara – Caransebes, Craiova – Calafat si Bucuresti – Giurgiu;
  • reabilitarea si modernizarea liniei CF Ploiesti Sud-Focsani-Pascani-Iasi-Frontiera, Pascani-Darmanesti-Vicsani-Frontiera;
  • reabilitarea si modernizarea linei CF Predeal – Brasov;
  • achizitia de sisteme de trenuri de lucru pentru activitatea de reinnoire (reparatie capitala), reabilitare, modernizare, construirea unor elemente componente ale infrastructurii feroviare si cresterea gradului de siguranta a circulatiei feroviare;
  • reabilitarea si modernizarea Complexului Feroviar Gara de Nord, inclusiv centura feroviara a Bucurestiului ca o alternativa pentru transportul urban al locuitorilor din zonele periferice, un acces mai facil pentru marile centre comerciale si depozite amplasate in zona centurii si crearea unor noduri intermodale la capatul linilor de transport.
 
Societatea de Transport cu Metroul Bucuresti "METROREX" (METROREX SA)
Principalele obiective de investitii din domeniul transportului urban cu metrou ce urmeaza a fi dezvoltate in perioada de timp 2022-2025 sunt:
  • Accesibilizarea statiilor de metrou in functiune pentru persoanele cu deficiente de vedere;
  • Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon;
  • Modernizarea instalatiilor pe magistralele I, II, III si TL de metrou;
  • Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni;
  • Innoirea materialului rulant pentru care s-au incheiat contracte in suma de aproximativ 500 milioane lei.
 
Prioritatile din domeniul transportului naval vizeaza:
  • modernizarea infrastructurii porturilor maritime si fluviale (Constanta, Galati, Giurgiu, Corabia, Calafat, Drobeta, Oltenita etc.) si conectarea porturilor, in special a porturilor fluviale, la sistemele de transport rutiere si feroviare;
  • dezvoltarea Portului Constanta prin promovarea unui plan major de investitii, astfel incat acesta sa isi atinga potentialul maxim si sa isi extinda hinterlandul cu perspective sa devina cel mai important port din regiune.
 
Transport aerian. Prioritati privind dezvoltarea obiectivelor de investitii din domeniul aerian pentru perioada 2022-2025 sunt:
1. Unitatea de aviatie: Aeroportul International „Traian Vuia” Timisoara
- Denumire program: Terminal plecari curse externe la Aeroportul International Timisoara – Traian Vuia SA
- Valoare proiect : 184,5 milioane de lei;
- Sursa finantare: fonduri externe nerambursabile.
 
2. Unitatea de aviatie: Aeroportul International ”Mihail Kogalniceanu” Constanta
- Denumire program/proiect: Amenajare banda pistei si RESA
- Valoare proiect/program: Total: 49,85 milioane de lei;
- Sursa finantare: Buget de stat;
- Descriere: In vederea respectarii Regulamentului UE 139/2014 este necesar a se realiza lucrari de amenajare banda pista, cat si a suprafetelor de teren necesare operarii in siguranta a aeroportului.
 
3.Unitatea de aviatie: Scoala Superioara de Aviatie Civila
- Denumire program/proiect: Centru de instruire sintetica construire corp P+3E, cladire simulatoare de zbor si spatii conexe echipata cu un simulator de zbor FFS Boeing 737 NG
- Valoare proiect/program: Total: 76,76 milioane de lei;
- Sursa finantare: Buget de stat;
- Descriere: Programul urmareste construirea unui centru de pregatire in zbor sintetic, echipat in prima faza cu un singur simulator FFS, care sa asigure pregatirea la cele mai inalte standarde ale pilotilor ce isi desfasoara activitatea la companiile care opereaza in Romania.
 
4.Unitatea de aviatie: Aeroclubul Romaniei
-Denumire program/proiect: Modernizare si asfaltare pista Aeroclub Teritorial Bucuresti, comuna Clinceni
- Valoare proiect/program: Total: 22,8 milioane lei;
- Sursa finantare: Buget de stat.
 
5.Unitatea de aviatie: Aeroclubul Romaniei
- Denumire program/proiect: Modernizare si extindere infrastructura la aeroclubul teritorial “Aurel Vlaicu” Clinceni;
- Valoare proiect/program: Total: 17,6 milioane de lei;
- Sursa finantare: Buget de stat;
- Descriere: Proiectul isi propune suplimentarea infrastructurii necesare pentru desfasurarea activitatilor ce sunt organizate de catre Aeroclubul Teritorial Clinceni: cursuri de initiere in sporturile aviatice (zbor cu motor, acrobatii aeriene, planorism, parasutism), pregatirea sportivilor de performanta.
 
Programe/Proiecte prioritare pentru perioada 2022-2024:
In domeniul dezvoltarii, masurile prioritare sunt:
- aprobarea Legii privind masuri pentru reducerea riscului seismic al cladirilor;
- implementarea Strategiei nationale de renovare pe termen lung pentru sprijinirea renovarii parcului national de cladiri rezidentiale si nerezidentiale, atat publice, cat si private, si transformarea sa treptata intr-un parc imobiliar cu un nivel ridicat de eficienta energetica si decarbonat pana in 2050, respectiv a planului de actiuni;
- definitivarea Codului amenajarii teritoriului, urbanismului si constructiilor prin intermediul caruia este vizata reformarea legislatiei din domeniul amenajarii teritoriului, urbanismului si constructiilor si realizarea unui cadru normativ simplificat si actualizat care sa asigure planificarea sustenabila a teritoriului, simplificarea si digitalizarea proceselor administrative si implementarea accelerata a investitiilor;
- reorganizarea si simplificarea sistemului de reglementari tehnice in baza auditului intregului sistem de reglementare si revizuirea integrala/modificarea reglementarilor tehnice cu scopul simplificarii si reducerii semnificative a numarului de reglementari tehnice;- cresterea numarului specialistilor in constructii - experti tehnici, verificatori de proiecte si auditori energetici, in multe domenii fiind inregistrata o lipsa acuta de specialisti de acest gen;
- finalizarea proiectului „Sistematizarea legislatiei din domeniul amenajarii teritoriului, urbanismului si constructiilor si consolidarea capacitatii administrative a structurilor de specialitate din institutiile publice centrale cu responsabilitati in domeniu”, cod SIPOCA 50 avand ca scop  cresterea calitatii cadrului legislativ si metodologic cu incidenta asupra mediului de afaceri si asupra cetatenilor prin sistematizarea legislatiei din domeniul amenajarii teritoriului, urbanismului si constructiilor si prin consolidarea capacitatii administrative a structurilor de specialitate din institutiile publice centrale cu responsabilitati in domeniu;
- finalizarea proiectului „Consolidarea capacitatii de planificare strategica a Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei in renovarea fondului construit national din perspectiva eficientei energetice si a riscului seismic”, cod SIPOCA 606, ce are ca scop consolidarea capacitatii de planificare strategica si operationala a MDLPA, in vederea indeplinirii obligatiilor europene privind eficienta energetica si a eficientizarii actiunilor ministerului in domeniul riscului seismic;
- finalizarea proiectului „Cresterea coerentei cadrului normativ si a eficientei reglementarilor tehnice in domeniul constructiilor”, cod SIPOCA 73, ce are ca scop consolidarea capacitatii MDLPA, in calitate de autoritate de reglementare in domeniul constructiilor, prin cresterea coerentei cadrului normativ si a eficientei reglementarilor tehnice in domeniul constructiilor.
 
In domeniul Locuire”, programele prioritare sunt:
✔ Programul de constructii de locuinte sociale si de necesitate derulat in baza prevederilor Legii locuintei nr. 114/1996:
Obiective 2022-2024: Se vor promova si derula lucrari de executie pentru un numar de 1000 - unitati locative noi, se vor continua lucrarile pentru cca. 3.300 unitati locative incluse la finantare
✔ Programul privind constructia de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, derulat de Agentia Nationala pentru Locuinte, conform prevederilor Legii nr. 152/1998 privind infiintarea ANL:
Obiective 2022-2024: In aceasta perioada se vor promova si vor continua lucrarile de executie la circa 12.000 locuinte. In anul 2022 se vor continua lucrarile de executie si se vor demara investitii pentru un total de 4.681 locuinte, iar in perioada 2023-2024 se vor demara alte investitii pentru un total de 7.819 locuinte. Pana la finele anului 2022 se preconizeaza a se receptiona cca 1.300 locuinte, din care un numar de 200 sunt locuinte pentru specialisti din sanatate si invatamant.
✔ Programul privind constructia de locuinte de serviciu, derulat prin intermediul Agentiei Nationale pentru Locuinte, conform prevederilor H.G. nr. 719/2016 pentru aprobarea Programului „Constructia de locuinte de serviciu”:
Obiective 2022-2024: In aceasta perioada se vor promova si vor continua lucrarile de executie la 2.500 de locuinte. In anul 2022 se vor continua lucrarile de executie si vor demara investitii pentru un total de 1.015 locuinte, iar in perioada 2023-2024 se vor demara alte investitii pentru un total de 1.485 locuinte.
✔ Programul privind constructia de locuinte in mediul rural, derulat prin intermediul Agentiei Nationale pentru Locuinte, conform prevederilor H.G. nr. 151/2010 pentru aprobarea Programului „Renasterea satului romanesc – 10 case pentru specialisti”:
Obiective 2022-2024: In aceasta perioada se vor promova si vor continua lucrarile de executie la 1.000 de locuinte. In anul 2022 se vor demara investitii pentru un total de 200 locuinte, iar in perioada 2023-2024 se vor demara alte investitii pentru un total de 800 locuinte.
 
In domeniul „Infrastructura, programele prioritare sunt:
✔ Programul national de dezvoltare locala (PNDL)
Stadiu 2021:
- finantarea celor 1.212 de obiective de investitii aflate in executie din cele 4.509 obiective incluse in prima etapa (2015-2022) a Programului;
- finantarea celor 4.318 de obiective de investitii aflate in executie din cele 7.231 obiective de investitii incluse in cadrul Etapei a II-a a PNDL (2017-2022).
Obiective 2022-2023: continuarea finantarii obiectivelor de investitii incluse in Program in Etapa II precum si a obiectivelor de investitii din cadrul PNDL etapa I .
✔ Programul national de constructii de interes public sau social derulat in baza Anexei 3 la O.G. nr.25/2001 privind infiintarea Companiei Nationale de Investitii "C.N.I." - S.A
Stadiu program 2021: 890 obiective aflate in diferite stadii de executie, din care 109 au fost finalizate in cursul anului 2021 pana la data de 01.12.2021, 419 obiective in procedura de achizitie, 216 obiective cu indicatori tehnico-economici aprobati pentru care urmeaza demararea procedurilor de achizitie publica, 1300 de obiective de investitii ale caror documentatii se afla in curs de analiza la aceasta data in vederea aprobarii indicatorilor tehnico-economici.
Obiective 2022-2024: continuarea lucrarilor si implemantarii la cele peste 800 obiective de investitii aflate in diferite stadii de executie si implementare.
✔ Programul national privind cresterea performantei energetice la blocurile de locuinte
Obiective 2022 - 2024: sunt propuse la finantare un numar de cca. 15.000 apartamente, se vor continua lucrarile pentru un numar de 23.700 de apartamente incluse la finantare si aflate in diferite faze de executie.
✔ Programul privind elaborarea si/sau actualizarea planurilor urbanistice generale si a regulamentelor locale de urbanism (program anual)
Stadiu program 2021: In anul 2021 au beneficiat de finantare un numar de 740 de UAT-uri in cadrul celor 39 de Consilii judetene care au solicitat finantare in anul 2021 pentru elaborarea /actualizarea PUG si RLU.
Obiective 2022-2024:Transformarea in program multianual.
 
Programul national de investitii "Anghel Saligny"
      Vor fi finantate obiective de investitii in perioada 2021-2028 in valoare totala de 50 de milioane de lei. In perioada 22.09.2021 – 08.11.2021 au fost inregistrate 7.545 de cereri de finantare cu o valoare solicitata din bugetul de stat de 137,6 miliarde lei pentru obiective de investitii din domeniile alimentari cu apa si statii de tratare a apei, sisteme de canalizare si statii de epurare a apelor uzate, drumurile publice clasificate, poduri, podete, pasaje sau punti pietonale, urmand ca dupa publicarea normelor metodologice de aplicare a programului sa fie depuse cereri de finantare si pentru domeniul sisteme de distributie a gazelor naturale.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter