Total Soft, parte a grupului Logo Yazilim A.S. (Logo) si unul dintre cei mai importanti furnizori de sisteme informatice de business (ERP, HCM, CRM, DM si BI) din Europa Centrala, deruleaza afaceri de anual de circa 19 milioane de euro in Romania, fiind lider al pietei locale de profil. Suita de solutii Charisma (ERP, HCM, CRM) - gama de top a companiei, are o pondere de 70% in totalul veniturilor locale, fiind lider pe piata din Romania, cu aplicare in noua verticale de business: financiar, retail, distributie, productie, servicii, constructii, agricultura, energie si medical. Business-ul va continua sa creasca, estimarile pentru 2019 indicand o cifra de afaceri de 23 milioane de euro si o EBITDA de 3,7 milioane de euro.
Interviu cu Gorkem Tursucu, CEO al TotalSoft, lider, antreprenor si consultant de afaceri cu peste 20 de ani de experienta in mediul de business.
- Cum evolueaza vanzarile companiei in 2019?
- In primul trimestru al anului in curs, TotalSoft a raportat venituri de 5,4 milioane de euro, o crestere cu 16% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Este o traiectorie buna care, cu siguranta se va mentine cel putin pe termen mediu.
- Ce investitii aveti planificate, pe termen scurt si mediu?
- Democratizarea tehnologiei este noul driver al companiei, care isi pune amprenta asupra strategiei de produs in 2019-2020. Astfel, dezvoltam noi platforme software cu accent pe accesibilitate, prin integrarea facila cu terte solutii, trecerea in cloud si adoptarea de noi tehnologii AI, IoT. In 2019, valoarea investitiilor in solutiile TotalSoft au atins 4 milioane de euro, reprezentand dublul valorii investitiilor din 2018, iar trendul va continua si in 2020.
Incepand cu 2019, portofoliul a fost extins cu solutii partenere, precum SAP si Tableau. De asemenea, compania a dezvoltat o suita unica de servicii de outsourcing HR si Financiar-Contabilitate, complementare solutiei ERP, care reprezinta o noua directie de business cu un potential crescut.
Pe plan international, TotalSoft a deschis, in 2018, un birou in Germania, cu scopul de a sustine strategia de extindere pe piata externa, care vizeaza Charisma ERP, Charisma HCM si Charisma Medical Software. In acest moment avem implementari in peste 40 de tari din Europa, America si Asia, tari pentru care oferim localizare, respectiv adaptarea solutiilor software la legislatia locala si oferirea de update-uri legislative atunci cand este necesar.
- Ce v-ati propus pentru finalul anului?
- La final de 2019, tintim dublarea numarului de absolventi de facultate sau masteranzi din programele de junior development. Acest efort este dublat si de un proces intern de reorganizare, prin care se urmareste descentralizarea operatiunilor si transferarea initiativei catre manageri. Ne intereseaza foarte mult experienta angajatilor si suntem interesati continuu sa gasim metode prin care sa o putem imbunatati. In spatele acestora sa un mediu colaborativ bazat pe actiuni interne, prin care am aliniat echipele catre aceleasi obiective, strategie si viziune.