Compania romaneasca de dezvoltare de software TARA Interactive a incheiat anul cu o cifra de afaceri de peste 4 milioane de lei, in crestere cu 65% fata de anul anterior, pe fondul cererii mai mari pe zona de digitalizare, al nevoii companiilor de automatizare si de identificare de solutii pentru optimizarea proceselor, cheltuielilor etc.
„In 2021 am avut o evolutie buna in cadrul proiectelor desfasurate in segmentele de fintech si automatizare, eCommerce si dezvoltari custom complexe, care au avut componente web, desktop si de aplicatii mobile. Estimam pentru 2022 cel putin o dublare a cifrei de afaceri, avand in vedere contextul in care ne aflam, mai exact faptul ca avem o explozie a necesitatii de a utiliza produse digitale in cadrul proceselor interne ale companiilor, pentru automatizari si optimizari de costuri, cat si pentru interactiunea pe care acestea le au cu clientii lor. Ne bazam pe un context favorabil industriei, dar si pe investitiile in crestere efectuate de noi in 2021 si care incep sa aduca rezultate”, spune Vlad Lepadatu, Managing Partner la TARA Interactive.
TARA Interactive si-a bugetat pentru acest an investitii de 500.000 de euro, dublu fata de anul trecut. Acestea vizeaza o prezenta mai mare pe piata de software internationala, in special, prin extinderea portofoliului de clienti in SUA si vestul Europei, dublarea echipei, la 70 de angajati, atat la biroul din Bucuresti, cat si la cel din Chisinau, si consolidarea pozitiei in randul angajatilor actuali si viitori, ca organizatie prielnica in care merita sa lucrezi si sa te dezvolti.
Compania se va axa anul acesta pe o mai buna acoperire a industriilor de fintech, eCommerce, logistica si retail, cu accent pe zonele de automatizare a proceselor, robotizare, inteligenta artificiala si procesare de informatii de tip Big Data.
„Pentru 2022 am luat in calcul investitii de 500.000 de euro, dintre care, cea mai mare parte va finanta departamentele de marketing, vanzari si HR. Catre cresterea echipei am alocat aproximativ 25%, bugetul incluzand procesele de onboarding si costurile aferente perioadei de adaptare, dar si training adaptat pe nevoile fiecarui angajat si la nivelul fiecaruia de expertiza. Oferim angajatilor posibilitatea de a participa la cursuri de specialitate, cum ar fi invatarea unor limbaje sau a unor framework-uri noi pentru developeri, cursuri pentru cei din departamentul de testare manuala si automata. De asemenea, cei care au pozitii de conducere de la orice nivel, au posibilitatea sa participe la cursuri de management cu o durata de 4 luni, pentru a intelege mai bine cum functioneaza un business antreprenorial”, mai spune Vlad Lepadatu.
Cat priveste evolutia industriei, TARA Interactive estimeaza un avans mai accelerat al pietei de software in 2022, pe fondul investitiilor mai mari, ca urmare a intrarii in piata a fondurilor europene. Proiectele vor pune accent, in special pe zona de Big Data si AI, remarcandu-se aici segmentul companiilor mari, a caror nevoie a evoluat de la solutii software care stocheaza datele (solutii de tip ERP, CRM) la o nevoie de a intelege acele date si a le interpreta intr-un mod corect pentru a putea lua decizii bune si in timp real.