In Germania, companiile medii care sunt complet digitalizate nu sunt nici pe departe majoritare, arata un raport recent al Roland Berger. Pana in prezent, doua din trei proiecte din domeniul Industry 4.0 nu au avansat mai departe de faza de planificare. In plus, firmele au tendinta de a se concentra doar pe aplicatii individuale, care nu au o legatura stransa cu lantul de valoare. Studiul NexGen Production realizat de institutul german de cercetare mai indica faptul ca 70% dintre managerii intervievati ar dori sa sporeasca investitiile in domeniul respectiv in urmatorii doi ani, sumele alocate pentru digitalizare urmand sa atinga 20% - 30% din totalul bugetelor destinate obiectivelor de dezvoltare. Din pacate, in prezent fenomenul respectiv se afla inca in faza „copilariei”, ceea ce se transpune in faptul ca majoritatea solutiilor digitale sunt singulare si vizeaza doar sarcini individuale. Aceasta denota, in opinia specialistilor de la Roland Berger, lipsa unei strategii de ordonare a prioritatilor, ceea ce face ca firmele de nivel mediu sa nu-si foloseasca in mod complet potentialul de optimizare a proceselor si, implicit, de imbunatatire a competitivitatii pe plan global. Acelasi studiu mai arata ca 40% dintre proiectele actuale exista doar la nivel de idee, iar 25% sunt inca in etapa de pregatire a demararii propriu-zise. Peste toate cele mentionate anterior se suprapune scepticismul referitor la cresterea profitabilitatii, ceea ce-i tine departe pe factorii de decizie de adoptarea unor masuri concrete in directia respectiva. In cazurile in care noile tehnologii sunt deja folosite, reprezentantii firmelor in cauza raporteaza imbunatatiri ale proceselor (64% dintre respondenti) si reduceri ale costurilor (44%), acestea fiind considerate pricipalele elemente care incurajeaza implementarea digitalitarii. Pe pozitia a treia, cu 24% se afla cresterea calitatii produselor finite. Pentru informatii suplimentare, click aici
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.