Questo atrage o noua runda de finantare in valoare de 1,5 milioane de dolari pentru platforma sa cu jocuri de explorare a orasului, intr-o runda de investitii condusa de Early Game Ventures cu participarea Sparking Capital.
Questo ofera jocuri de explorare a orasului care permit turistilor si localnicilor sa descopere un oras pe cont propriu, ghidati de aplicatia mobila. Jucatorii exploreaza orase rezolvand provocari si ghicitori in imprejurimile lor, astfel deblocand noi locuri si povestile acestora.
Fiecare joc are o tema unica si o componenta de tip role-playing, iar jocuri noi sunt lansate in fiecare saptamana. Ele sunt inspirate din fapte istorice, legende locale, carti sau filme si conduc jucatorii pe la aproximativ 15 atractii diferite, durata medie a unui quest fiind de doua ore.
De cand a inceput pandemia, Questo a crescut numarul de orase in care opereaza, demonstrand potentialul de scalare globala chiar si in perioade de criza. Daca la inceputul anului 2020 compania opera in 40 de orase din Europa, acum este prezenta in peste 100 de orase de pe patru continente, iar numarul de jocuri de explorare a orasului a crescut cu 150%, jumatate dintre acestea fiind create in parteneriat cu alti operatori din turism.
Investitia este destinata dezvoltarii si extinderii companiei la nivel global, cu obiectivul de a oferi jocuri de explorare a oraselor in cele mai vizitate locuri din lume in anii urmatori. Compania isi propune sa fie prezenta in 200 de orase pana la sfarsitul anului 2021, concentrandu-se in mod special pe piata din Statele Unite.
"Oamenii isi petrec cea mai mare parte a vietii in oras. Misiunea noastra este de a le permite sa se bucure pe deplin de fiecare strat vizibil sau necunoscut al orasului, indiferent daca sunt turisti sau localnici. Questo foloseste storytelling si game design pentru a teleporta oamenii intr-o lume fictiva chiar in orasul lor, impletind fictiunea cu realitatea. Putem fi considerati un Steam pentru jocuri de tip real-world, unde jucatorii nostri sunt personajele principale, iar creatorii locali sunt dezvoltatorii de jocuri. In prezent, ne concentram exclusiv pe jocuri de explorare, dar optiunile sunt nelimitate", spune Alex Govoreanu, CEO si co-fondator Questo.
Toate jocurile sunt create de localnici sau in parteneriat cu alte companii (operatori de turism, atractii turistice, companii aeriene), pe modelul revenue share.
Jocurile sunt disponibile 24/7, 365 de zile pe an, si se pot cumpara din aplicatiile Questo de pe platformele iOS si Android, de pe website, TripAdvisor, Expedia, GetYourGuide, Klook sau Musement), preturile fiind intre 8 si 20 de Euro.
"Am incheiat prima noastra investitie in Questo cu mai putin de un an in urma si suntem foarte bucurosi sa continuam cu un angajament substantial. Engagement-ul ridicat din aplicatie, scalabilitatea globala si tractiunea incredibila, chiar si in vremuri de pandemie, au fost motivele evidente din spatele deciziei", spune Cristian Munteanu, Managing Partner la Early Game Ventures.
"Questo a dezvoltat in 2020 infrastructura organizationala, de parteneriate si a platformei care vor permite Questo sa aiba o crestere exponentiala cand turismul va incepe sa dea semne de redresare. Am pastrat aceeasi incredere ca Alex si echipa Questo au abilitatea sa captureze aceasta crestere", precizeaza, la randul sau, Vlad Panait, Managing Partner la Sparking Capital.
***
Questo este o platforma multi-premiata ce ofera jocuri de explorare a orasului, permitand turistilor si localnicilor sa exploreze orasele pe cont propriu, rezolvand provocarile din imprejurimile lor pentru a descoperi noi locuri si povesti locale. Questo a primit premiul "Most Disruptive Travel Start-up of 2019 in Hospitality" de la divizia ONU World Tourism Organization si face parte din "Top 25 Hot Travel Startups of 2020" a platformei Phocuswright.