Din punct de vedere tehnologic, termeni precum cloud computing si inteligenta artificiala vor fi predominanti in anul 2020, insa, dupa cum sustine in cadrul unui raport specializat expertul Paul Sallomi, Global, Technology, Media & Telecommunications Industry leader, din cadrul Deloitte Tax LLP, in acest an se va remarca si conceptul de „edge computing”, ce fructifica avantajul prelucrarii datelor in interiorul unei organizatii. In ceea ce priveste strategia de business, pentru integrarea tehnologiilor digitale, a stocarii in cloud si a inteligentei artificiale, parteneriatele in sfera IT&C vor deveni esentiale.
„Pe masura ce intram intr-un nou deceniu, un lucru este cert: adoptarea tehnologiilor cloud va continua sa capete o importanta deosebita, cu precadere in ceea ce priveste componenta cloud hibrid (prin care, pentru a respecta reglementarile corporatiste, multe companii au optat pentru lucrul atat in mediul cloud privat, disponibil contra cost, cat si in platformele publice de cloud. De altfel, se prevede ca, pana la finele anului 2020, 90% din organizatiile ce folosesc deja cloud sa adopte managementul infrastructurii cloud hibrid. Totusi, o rata mare de succes il au si tehnologiile multicloud, care combina servicii de la mai multi furnizori, cum ar fi de pilda cele web de la Amazon (AWS), Microsoft Azure si Google Cloud, integrate intr-o retea multicloud a unei corporatii, de exemplu. O abordare de tip multicloud permite companiilor sa evalueze punctele forte si punctele slabe specifice mai multor furnizori, inainte de a se angaja in dezvoltarea unei retele pe termen lung. Tehnologia sau metoda multicloud poate ajuta organizatiile sa optimizeze costurile si sa evite problemele generate, de exemplu, de blocarea unor servere ale furnizorilor. Vestea buna este si ca furnizorii de servicii tip cloud dezvolta solutii care le permit companiilor sa integreze mai multe medii de acest tip”, a explicat Paul Sallomi.
In opinia expertului Deloitte, solutiile bazate pe cloud asigura, de asemenea, cea mai scurta cale pentru dobandirea functiilor de inteligenta artificiala (AI) . Din ce in ce mai des, managerii intreprinderilor, active pe plan global, dar cu precadere cei din SUA, considera tehnologia AI ca fiind esentiala pentru inovatie si crestere continua. Potrivit acestora, avantajele principale ale utilizarii AI in corporatii, pana in prezent, sunt reprezentate de „imbunatatirea produselor si serviciilor” si „optimizarea operatiunilor interne de afaceri”. In anul 2020, companiile vor implementa tot mai des tehnologiile AI pentru gestionarea interactiunilor cu clientii, dezvoltarea si testarea produselor, personalizarea produselor si serviciilor, furnizarea de echipamente conectate etc.
In domeniul utilizarii solutiilor digitale in intreprinderi, problema care se pune este daca ar trebui „sa cumpar, sa construiesc sau sa inchei un parteneriat IT&C?” in anul 2020. Lasand la o parte achizitia sau constructia de platforme, retele, spatii proprii de tip cloud etc., ce ofera mai multa siguranta cibernetica dar reprezinta investitii relativ costisitoare, specialistul Deloitte mizeaza pe parteneriatele IT&C, care sunt esentiale pentru companiile tehnologice ce doresc sa-si imbunatateasca solutiile existente sau sa elaboreze oferte directionate spre clienti. Pe baza punctelor forte si a expertizei partenerilor, companiile pot continua cercetarea si dezvoltarea, oferind solutii hardware integrate, combinate in retele, platforme sau software. Totodata, prin colaborare, vor avea capacitatea de a viza cu totul alte piete decat cea de referinta, acestea fiind si mai profitabile. Companiile orientate spre tehnologie au profitat deja de avantajele modelului de colaborare/ parteneriat pentru a oferi produse si servicii imbunatatite in domenii precum AI, cloud si procesare. Pentru a descarca raportul integral al Deloitte, click aici!