Romania se claseaza pe locul al treilea intr-un clasament al vanzarilor online in Europa Centrala si de Est, cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vanzarea online a bunurilor si serviciilor, si pe locul 12 la nivelul continentului european, potrivit unui raport publicat vineri.
Conform studiului Raport European E-commerce 2023, Romania se afla pe locul al treilea in Europa Centrala si de Est si in ceea ce priveste volumul vanzarilor statelor membre UE, dupa Polonia si Cehia.
Astfel, sectorul de comert electronic din Romania domina piata din Europa de Est, generand aproape 60% din vanzarile tarilor din regiune, cu o cifra de afaceri estimata la 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro.
"Raportul confirma statutul Romaniei de hub regional de ecommerce, ecosistemul dezvoltat la nivel national fiind un model de inovatie si investitii in economia digitala. Vedem ca romanii vor o gama cat mai mare de produse din care sa aleaga si cauta avantajele concrete aduse de acest sector, anume economia de timp si de bani. Tocmai de aceea, suntem increzatori ca sectorul de comert electronic din Romania va avea o dinamica pozitiva si in anii urmatori", a declarat Cristian Pelivan, director executiv al Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO).
Raportul European E-commerce 2023 arata ca 94% dintre cumparatorii romani prefera sa comande online de la magazine romanesti, in timp ce 21% au comandat si de la magazine din strainatate.
La nivel european, cele mai comandate produse sunt cele din categoria hainelor, incaltamintei si accesoriilor vestimentare (68% dintre produsele comandate online), urmate de carti, CD-uri, DVD-uri (34%), livrari de la restaurante (30%) si cosmetice sau produse de infrumusetare (27%).
Raportul European E-commerce din 2023 acopera 37 de tari de pe continentul european, dezvaluind perspective bazate pe date privind dimensiunea actuala si proiectata a pietelor lor digitale si tendintele consumatorilor in utilizarea internetului si cumparaturilor online.
Totodata, raportul include cele mai recente date si tendinte legate de penetrarea internetului, penetrarea e-shopper-ilor si cifra de afaceri B2C e-commerce pentru toate cele 37 de tari, cu o privire aditionala concentrata asupra datelor pentru UE-27. De asemenea, compara tendintele care au afectat sectorul in 2022 si 2021.
Lansata in 2010, Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) reprezinta magazinele online din Romania si sustine interesele membrilor sai. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online si un program de atestare a magazinelor online din Romania, in conformitate cu acest Cod de Bune Practici. ARMO este membra a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comert electronic european, ce reprezinta peste 150.000 de companii prin intermediul asociatiilor nationale. Pentru informatii suplimentare, click aici!