Imbunatatirea eficientei energetice in locuinte este cea mai populara initiativa, potrivit a 86% dintre consumatori, intr-un nou sondaj realizat de Schneider Electric. Alte imbunatatiri ale locuintelor legate de energie s-au clasat, de asemenea, pe pozitii de top, securitatea energetica fiind pe locul al doilea (83%), urmata indeaproape de solutiile de racire (79%) si independenta energetica (78%).
Conform constatarilor acestui sondaj anual, impactul recentei crize energetice globale asupra preturilor a atras atentia asupra economisirii energiei in randul proprietarilor de case. 75% dintre respondenti au spus ca au redus consumul de energie in timpul iernii 2022-2023, 72% dintre cei care au facut acest lucru au spus ca motivul a fost reducerea costurilor cu energia electrica, in timp ce o treime au facut-o pentru a reduce emisiile de carbon.
Sondajul, care a chestionat peste 9.000 de consumatori din Australia, Franta, Germania, Spania, Suedia, Regatul Unit si Statele Unite, a intrebat, de asemenea, cum au redus consumatorii consumul de energie in ultimele 12 luni. 45% au spus ca au trecut la becuri LED, 24% au spus ca au inceput sa masoare consumul de energie acasa si 16% au instalat un termostat inteligent.
Sondajul din 2023 a constatat ca sapte din zece consumatori recunosc importanta sustenabilitatii si a abordarii schimbarilor climatice, iar 81% dintre respondenti au subliniat faptul ca este important ca tarile sa-si indeplineasca angajamentele nationale. Cu toate acestea, peste jumatate au considerat ca responsabilitatea reducerii emisiilor revine indivizilor.
In timp ce mai mult de jumatate (55%) dintre consumatori considera ca este important sa-si faca casele net zero pe parcursul vietii, 40% au considerat ca este putin probabil ca acest lucru sa se intample: o crestere de 4 puncte procentuale in comparatie cu sondajul din 2021. Costul vietii este principala preocupare a consumatorilor atunci cand sunt intrebati despre consecintele unei cresteri a temperaturii globale peste 1,5°C, 86% fiind ingrijorati de facturile mai mari la energie pentru incalzire si racire.
Consumatorii vad consumul de energie in locuinta ca o prioritate, 68% cauta sa reduca cantitatea de energie pe care o folosesc acasa. Interesul pentru tehnologie care sa ajute la monitorizarea si reducerea consumului de energie este mare. Peste 60% dintre cei chestionati doresc sa-si urmareasca consumul zilnic de energie si 40% vad tehnologia smart home ca pe o modalitate usoara si accesibila de a reduce facturile la energie.
In ciuda presiunii financiare continue, proprietarii de locuinte sunt dispusi sa investeasca semnificativ in masuri de eficienta energetica, cu o cheltuiala medie de 1.926 de euro planificata in urmatoarele 12 luni.
Solutiile inteligente si sustenabile pentru casa, care ajuta la gestionarea mai eficienta a energiei, devin populare. Consumatorii si-au exprimat un interes tot mai mare pentru termostate si monitoare inteligente, popularitatea acestora crescand cu 3 si, respectiv, 4 puncte procentuale, comparativ cu rezultatele sondajului din 2021.
Popularitatea crescuta a solutiilor inteligente pentru locuinte, precum Home Energy Management Solutions de la Schneider Electric - pentru a automatiza si controla productia, stocarea si costurile cu energie din case - schimba, de asemenea, perceptia oamenilor cu privire la atingerea obiectivelor net zero. Cei intervievati care detin si folosesc deja tehnologie smart home in prezent sunt de doua ori mai optimisti in ceea ce priveste obtinerea de emisii net zero in casele lor, in comparatie cu cei care inca nu investesc.