RO EN
Coșul este gol

ORADEA: Coridor de mobilitate urbana de 95 milioane lei in Piata Emanuil Gojdu

Primarul Ilie Bolojan, impreuna cu dl inginer Alexandru I.C. Achim au sustinut o conferinta de presa in care au prezentat proiectul „Coridor de mobilitate urbana durabila in Piata Emanuil Gojdu din Oradea".
Acesta este un proiect complex care vizeaza reorganizarea traficului in zona Pietei Emanuil Gojdu si Parcului 1 Decembrie, prin realizarea unui pasaj subteran, obiectivul fiind crearea unui coridor de mobilitate urbana prin traversarea Caii A. Averescu pe sub bulevardul din piata E. Gojdu si liniile de tramvai, printr-un pasaj subteran, precum si reorganizarea traficului in zona intersectiei B-dului Dimitrie Cantemir cu str. Sucevei prin amenajarea unui pasaj subteran care sa asigure traversarea subterana a intersectiei. Prin coborarea traficului in pasajul subteran se va putea asigura continuitatea spatiului pietonal in prelungirea Parcului 1 Decembrie, astfel incat sa permita o amenajare peisagistica unitara dinspre Parcul 1 Decembrie inspre Cetatea Oradea, ingloband Catedrala Ortodoxa.
Proiectul urmeaza sa se deruleze in doua etape. „Etapa I urmeaza sa cuprinda un pachet de pasaje situate intre malul stang al Crisului Repede, la intrarea pe Podul Dacia si pana in dreptul strazii Grivitei, in zona sediului Finantelor, asa cum il stiu oradenii. Aceasta lucrare complexa asigura circulatia fluenta a tramvaiului, fara intersectia cu alte cai de comunicatii, si, de asemenea, benzi dedicate transportului in comun exclusive pentru relatia Nufarul-Gara care este cea mai circulata axa de transport din Municipiul Oradea", a spus primarul Ilie Bolojan.
Valoarea totala a acestui pasaj complex este de 95.072.926 RON, inclusiv TVA. Lucrarile urmeaza a fi realizate in doua etape, prima etapa fiind partea de proiectare, estimata la o perioada de 5 luni, iar a doua etapa va fi partea de lucrari propriu-zise, cu o durata de 24 de luni de la data inceperii acestora. Proiectul urmeaza sa fie depus pe Axa 4 de mobilitate urbana pana la inceputul lunii octombrie.
„Vor fi niste lucrari complexe pe durata a doi ani de zile, care cel mai probabil vor impune si blocarea circulatiei in anumite perioade de timp pe unele axe de transport ceea ce inseamna ca vor fi ambuteiaje in zona respectiva, iar circulatia va fi deviata pe centura sau pe strazile care pot sa preia fluxul de trafic care ar urma sa fie mutat din aceasta zona", a precizat primarul Oradiei.
Detalii privind caracteristicile geometrice individuale ale celor cinci pasaje proiectate au fost prezentate de inginerul Alexandru I.C. Achim.
Pasajul principal, pe Bulevardul Dimitrie Catemir in Piata Independentei, va asigura subtraversarea bulevardului pe toate cele sase benzi, lungimea zonei acoperite fiind de 79 m. Pe partea dreapta a rampei Sud - Nord se va desprinde o bretea care va asigura relatia la dreapta pe Calea Clujului.
Al doilea pasaj, proiectat pe Bulevardul Dimitrie Cantemir, sens Sud - Nord, in zona parcului Emanuil Gojdu, asigura traversarea bulevardului inspre centru pe sub culoarul creat de str. Independentei si Calea Clujului. Lungimea zonei acoperite va fi de 22,50 m.
Pasajul numarul trei, care urmeaza a fi realizat pe Bulevardul Dimitrie Cantemir, sens Nord - Sud, in zona parcului Emanuil Gojdu, asigura trecerea bulevardului din directia Nord in directia Sud, subtraversand linia de tramvai si axa creata de str. Independentei si Calea Clujului. Lungimea zonei acoperite va fi de 47 m.
Al patrulea pasaj, proiectat pe Calea Maresal Alexandru Averescu, va trece pe sub toate benzile bulevardului si liniile de tramvai. Lungimea zonei acoperite va fi de 46 m.
Pasajul numarul cinci, proiectat pe strada Piata 1 Decembrie va subtraversa linia de tramvai asigurand accesul din Bulevardul Cantemir catre Strada Piata 1 Decembrie, care va avea un dublu sens. Lungimea zonei acoperite va fi de 17,40 m, asigurand exclusiv continuitatea liniei duble de tramvai.
Etapa a doua a acestui proiect complex urmeaza sa fie realizata in zona intersectiei dintre Bulevardul Nufarul si strada Sucevei. Fata de varianta initiala a proiectului, in loc de o singura giratie vor fi realizate doua, care vor fi traversate in subteran de un pasaj, care ar urma sa asigure benzi dedicate autobuzelor care circula pe relatia Nufarul-Centrul Civic, iar in partea de nivel al solului o banda dedicata liniei de tramvai. Prin realizarea celor doua giratii vor fi evitate si o serie de puncte de conflict cu liniile de tramvai.
Valoarea acestei lucrari este de 33.606.51 RON, durata de proiectare de 3 luni iar durata executiei este estimata la 14 luni. Proiectul va fi depus spre finantare pe fonduri europene. Este prevazut un pasaj subteran cu 4 benzi de circulatie, 2 pe fiecare sens de circulatie. Lungimea zonei acoperite va fi de aproximativ 29 m. In cadrul proiectului sunt prevazute benzi dedicate pentru transportul public de persoane pe ambele directii de deplasare pe Bd. Dimitrie Cantemir (Sud-Nord si Nord-Sud) iar zona dintre Parcul 1 Decembrie si Catedrala Ortodoxa este pietonalizata.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter