Grupul Legrand raporteaza rezultatele financiare oficiale pentru 2019, printre cele mai importante realizari numarandu-se cresterea cu 10,4% a vanzarilor aferente anului 2019, care au insumat 6,622 miliarde de euro.
Astfel, anul trecut vanzarile au avut o crestere organica de +2,6%, o crestere generata de achizitii de 5,3%, iar efectul cursului valutar a fost de 2,2%.
Profitul net al Grupului a crescut cu 8,2% in 2019, ajungand astfel la 834,8 milioane de euro. Cresterea fata de 2018 este de 63,1 milioane de euro, fiind favorizata de marirea profitului operational cu 98 milioane de euro, dar si temperata deaparitia unor cheltuieli financiare suplimentare in valoare de 16 milioane de euro, cauzate in special implementarii standardului IFRS 16 care a impactat cu 10 milioane de euro situatia financiara a Grupului.
„In 2019, intr-un mediu economic plin de provocari, Grupul Legrand a inregistrat performante solide care au fost corelate in totalitate cu obiectivele anuale propuse si cu modelul de business centrat pe livrarea de valoare adaugata pentru clientii finali. Grupul si-a continuat eforturile pentru a ramane un jucator strategic pe piata cladirilor conectate, prin intermediul programului Eliot si al inovatiilor constante, iar strategia companiei s-a dovedit a fi castigatoare, ceea ce nu poate decat sa ne motiveze sa continuam sa aducem tehnologii utile in vietile consumatorilor”,a declarat Benoit Coquart, CEO Grup Legrand, despre rezultatele financiare 2019.
Anul trecut, vanzarile produselor conectate au crescut cu 29% in comparatie cu 2018. Mai mult, acestea reprezinta peste 12% din veniturile anuale ale Grupului, mai exact 819 milioane de euro.
La aceasta dinamica a contribuit atat succesul solutiilor IoT, odata cu introducerea interfetelor conectate in 28 de tari noi in 2019, cat si multiplele lansari de produse, inclusiv noi game de interfete pentru utilizatori cum ar fi Valena Next cu Netatmo si Plexo cu Netatmo, sistemul de videointerfon Classe 100x si sistemele de iluminare de urgenta.
De asemenea, multe alte inovatii Legrand au fost prezentate la CES 2020 (Targul International de Tehnologie Consumer Electronic Show), precum “Drivia cu Netatmo” sau primul sistem smart lock al Grupului. In ceea ce priveste experienta de utilizare, aceasta a fost imbunatatita multumita noilor functionalitati ce integreaza inteligenta artificiala sau analiza predicitiva a comportamentului uman, precum si a folosirii aplicatiei Home+Control pentru case conectate.
In 2020, Legrand va continua strategia de crestere sustenabila si profitabila. Bazandu-se pe estimarile macroeconomice actuale, care nu sunt aplicabile intregului an si care exclud orice schimbare majora in mediul economic, Legrand si-a setat printre obiective o crestere organica a vanzarilor cuprinsa intre -1% si +3%.
Grupul francez isi va mentine strategia de a face achizitii care aduc valoare adaugata consumatorilor, precum si continuarea politicilor de responsabilitate sociala. Legrand urmareste reducerea amprentei de dioxid de carbon cu 30% pana in 2030, iar anul trecut au fost evitate emisii insumand 2,4 milioane de dioxid de carbon, cu aproape 10% mai mult, in comparatie cu obiectivul initial de 2,2 miloane de tone.
Pe plan local, Legrand Romania a inregistrat o dinamica pozitiva, inclusiv in ceea ce priveste cresterea segmentului de produse conectate. Astfel, compania s-a adresat atat sectorului rezidential, cat si celui tertiar, lansand pe plan local mai multe solutii inovatoare pentru controlul inteligent al cladirilor. Mai mult, in 2020, compania planuieste sa le ofere consumatorilor romani noi produse si solutii inovatoare si, totodata, sa isi reconfirme pozitia de jucator de top pe piata de infrastructuri electrice si digitale.