In ciuda unui sezon de primavara mai slab cauzat de conditiile meteorologice, Grupul HORNBACH (concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) este multumit de performantele din primul trimestru 2018/19 si confirma prognoza pentru cifra de afaceri si veniturile pentru intregul an financiar.
Cifra de afaceri a concernului a crescut in primul trimestru 2018/19 (1 martie-31 mai 2018) cu 2,7%, ajungand la 1.227,3 milioane de euro (anul precedent 1.195,5 milioane de euro). Conform asteptarilor, cresterea moderata comparativ cu anul precedent a cifrei de afaceri, in legatura cu un adaos comercial mai redus, a determinat venituri sub nivelul record al trimestrului de primavara al anului anterior. Rezultatul operational (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative s-a redus cu 14,8%, la 78,9 milioane de euro (anul precedent 92,6 milioane de euro). Rezultatul per actiune al holdingului a fost declarat dupa trei luni la 2,69 euro (anul precedent 3,18 euro). Consiliul de Administratie se asteapta ca deficitul de profit, conditionat de sezon, al primului trimestru sa fie recuperat in trimestrele urmatoare.
In cel mai mare subgrup operativ - HORNBACH Baumarkt AG (comert cu amanuntul DIY), cifra de afaceri a crescut cu 2,8%, ajungand la 1.162,1 milioane de euro (anul precedent 1.130,3 milioane de euro). La acest aspect au contribuit si doua noi magazine de materiale de constructii si gradinarit cu suprafata de vanzare mare din Zwolle (Olanda) si din Affoltern (Elvetia), care au fost deschise in primul trimestru. Un magazin de materiale de constructii cu suprafata de vanzare mica din Alzey (Germania) a fost inchis ca urmare a lipsei perspectivelor de dezvoltare. Numarul de unitati de comert cu amanuntul DIY se ridica astfel la 31 mai 2018 la 157 (28 februarie 2018: 156), dintre care 97 in Germania si 60 in restul Europei.
Pe o suprafata de vanzare comparabila si fara a se lua in considerare ajustarile de curs valutar, cifra de afaceri a subgrupului a crescut in primele trei luni cu 2,3%.
„Cu plus 5,4%, obiectivul anului precedent s-a situat foarte sus. In timp ce conditiile meteorologice din primul trimestru 2017/18 au fost unele ideale pentru proiecte de constructii si renovari, din cauza conditiilor de iarna din martie 2018 am avut o pornire nefavorabila in sezonul de primavara al acestui an. Cu toate acestea, in primul trimestru din 2018/19 am avut o crestere a cifrei de afaceri pe o suprafata de vanzare comparabila, mai ales datorita dinamicii deosebit de imbucuratoare din afara Germaniei“, declara Roland Pelka, membru al Consiliului de Administratie.
Cu o valoare de 612,7 milioane de euro, cifra de afaceri neta a magazinelor de materiale de constructii HORNBACH de pe piata Germaniei s-a situat in primul trimestru aproape la nivelul anului precedent (anul precedent 613,4 milioane de euro). Pe o suprafata de vanzare comparabila, cifra de afaceri a scazut cu 0,2% (anul precedent plus 3,8%). In schimb, in celelalte opt tari, unde HORNBACH desfasoara activitati comerciale, cifra de afaceri a crescut cu 6,3%, ajungand la 549,4 milioane de euro (anul precedent 516,9 milioane de euro). Ponderea cotei din strainatate in cifra de afaceri a subgrupului HORNBACH Baumarkt AG s-a majorat la 47,3%, de la 45,7%. Pe o suprafata de vanzare comparabila si fara a se lua in considerare ajustarile de curs valutar, cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 5,2%, dupa un puternic plus de 7,5% in perioada comparativa a anului precedent.
Evolutia cifrei de afaceri din comertul cu materiale de constructii a fost, de asemenea, influentata de lunga pauza de iarna din sectorul constructiilor. Cu toate acestea, cu 64,6 milioane de euro, subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH, care in momentul actual opereaza 27 de magazine de materiale de constructii in sud-vestul Germaniei, precum si in doua locatii din Franta apropiate de granita Germaniei, a reusit sa atinga o cifra de afaceri la nivelul anului precedent.
Veniturile, conform asteptarilor, sub nivelul record al anului precedent
„Din cauza influentelor meteorologice, vanzarile inregistreaza primavara o marja de variatie mare. In trimestrul similar din anul precedent, datorita vanzarilor mari si a unui adaos comercial imbunatatit, am obtinut rezultate exceptionale. In schimb, in primul trimestru 2018/19 semnele au fost invers. Per total insa, suntem multumiti ca ne-am putut atinge totusi obiectivele de venituri in primul trimestru. Revenirea la un nivel normal al rezultatelor corespunde asteptarilor pentru anul financiar 2018/19“, a subliniat Roland Pelka.
Rezultatul operational (EBIT) ajustat al firmei HORNBACH Holding AG & Co. KGaA a scazut cu 14,8%, la 78,9 milioane de euro (anul precedent 92,6 milioane de euro). Rezultatul per actiune al holdingului a scazut in primul trimestru 2018/19 cu 15,4%, ajungand la 2,69 euro (anul precedent 3,18 euro). In subgrupul HORNBACH Baumarkt AG au scazut atat EBIT ajustat - cu 16,3%, la 64,9 milioane de euro (anul precedent 77,5 milioane de euro), cat si rezultatul per actiune al magazinelor de materiale de constructii - cu 18,0%, la 1,41 euro (anul precedent 1,72 euro).
Consiliul de Administratie a confirmat prognozele pentru cifra de afaceri si venituri pentru anul global 2018/19. Acesta considera ca deficitul de venituri al primului trimestru va fi compensat in trimestrele urmatoare. De aceea, se porneste in continuare de la faptul ca rezultatul operational (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative ale Grupului HORNBACH din intregul an financiar 2018/19 se va situa aproximativ la nivelul anului financiar 2017/18 (165,6 milioane de euro).
Despre HORNBACH Romania
Fondata in anul 1877, HORNBACH este singura companie din domeniul constructiilor si gradinaritului care se poate mandri cu o istorie de 6 generatii. In acest moment, concernul detine 157 de magazine mixte de materiale de constructii si gradinarit, in 9 tari din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elvetia, Suedia, Slovacia si Romania), dintre care 6 in Romania (Bucuresti Berceni, Bucuresti Militari, Bucuresti Balotesti, Brasov, Timisoara si Sibiu).
Conceptul comercial si gama de produse sunt orientate in intregime catre sprijinirea proiectelor clientilor. HORNBACH le garanteaza acestora preturi mereu mici, fiind lider de piata pe acest segment. In plus, calitatea excelenta a consultantei si a serviciilor oferite au fost confirmate de nenumarate studii si teste independente.
Prin pionierat, ca de exemplu deschiderea primului magazin mixt de materiale de constructii si produse de gradinarit (1968), a primului megastore (1980) si a primului magazin de materiale de constructii cu conceptul drive-in (2003), HORNBACH isi dovedeste in permanenta forta inovatoare. De decenii, HORNBACH este considerat un angajator de top, in acest moment avand aproximativ 20.000 de angajati care contribuie la succesul companiei.