Directorul General al CNAIR, Narcis Neaga, a semnat, la Craiova, primele 3 contracte pentru proiectarea si executia a 3 loturi ale Drumului Expres Craiova - Pitesti. Cele 3 contracte semnate sunt aferente urmatoarelor tronsoane ale drumului expres Craiova - Pitesti:
Tronsonul 1 (17,7 km) se intinde intre km 0+000 si km 17+700 si are ca punct de inceput desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevazuta amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final limita judetelor Dolj cu Olt. Acest tronson traverseaza teritoriile administrative ale urmatoarelor localitati: Craiova, Ghercesti, Pielesti si Robanesti.
Specificatii tehnice:
- Lungime: 17,7 km din care 10,165 km sunt situati pe curbe ceea ce reprezinta 57% din traseu
- Viteza de proiectare: 120 km/h
- Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
- Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
- Acostamente: 2 x 1,5 metri
- Spatiu median: 3,00 metri
- Platforma: 22,00 metri
- Noduri rutiere: km 0+000 - intersectia cu DN65F - Centura Nord Craiova si km 1+400 - intersectia cu DC4 - Craiova Vest
Principalele Poduri si Pasaje:
1. Pasaj la DN65 F la nod rutier Centura Nord Craiova - lungime: 108 m
2. Pasaj la DC4 la nod rutier Craiova Vest - lungime: 78 m
3. Pod la km 3+635 peste Valea Ursoaia - lungime: 54 m
4. Pod la km 6+410 peste paraul Teslui - lungime: 78 m
5. Pod la km 7+120 peste DJ 641 - lungime: 42 m
6. Pod la km 12+385 peste Valea Langa - lungime: 42 m
7. Pod la km 15+700 - lungime: 120 m
8. Pasaj la km 16+200 peste Calea Ferata 101 - lungime:78 m
9. Pasaj la km 16+640 peste DN 65 - lungime: 78 m
10. Parcare de scurta durata la km 14+190
Operatorul economic care va realiza proiectarea si executia Tronsonului 1 este Tirrena Scavi. Valoarea contractului este de 358.179.480 lei fara TVA, echivalentul a 76 milioane euro fara TVA, avand un cost/km de 4,3 milioane euro fara TVA.
Tronsonul 2 (39,85 km), format din doua loturi, - se intinde intre km 17+700 si km 57+550 si are ca punct de inceput limita dintre judetele Dolj si Olt, iar ca punct final in apropierea municipiului Slatina, la intersectia cu DN 65B in zona localitatii Valea Mare. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale urmatoarelor localitati: Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Milcov, Slatina si Valea Mare.
Lotul 1 (18,5 km) - Varianta de ocolire Bals - se intinde intre km 17+700 - Km 36+200. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale urmatoarelor localitati: Bals, Barza, Piatra Olt.
Lotul 2 (21,35 km) - Varianta de ocolire Slatina - se intinde intre km 36+200- km 57+550. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale urmatoarelor localitati: Slatioara, Ulmi, Milcov, Slatina si Valea Mare.
Prin executia Lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localitatii Bals, iar prin executia Lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localitatii Slatina, prin redirectionarea traficului greu in afara acestor localitati.
Specificatii tehnice Tronsonul 2 - Lotul 1
- Lungime: 18,5 km
- Viteza de proiectare: 120 km/h
- Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
- Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
- Acostamente: 2 x 1,5 metri
- Spatiu median: 3,00 metri
- Platforma: 22,00 metri
- Noduri rutiere: km 19+370 - DN65 Bals Vest, km 27+630 DJ 644 Barza Nord, km 35+685 - intersectia cu DC13 - Piatra Olt Nord - Vest
Principalele Poduri si Pasaje:
1. Pod la km 22+410 peste raul Oltet - lungime: 550 m
2. Pod la km 24+260 peste paraul Gengea - lungime: 30 m
3. Pasaj la km 26+235 peste Calea Ferata 101 - lungime:135 m
4. Pod la km 30+015 peste paraul Birlui - lungime: 405 m
5. Pasaj la km 19+870 peste DC 154A - lungime: 78 m
6. Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Bals Vest - lungime: 78m
7. Pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Barza Nord - lungime: 78 m
8. Pasaj la km 35+685 peste DC13 - Piatra Olt Nord - Vest - lungime: 78 m
9. Parcari: la km 29+450 stanga si dreapta
Operatorul economic care va realiza proiectarea si executia Tronsonului 2 - Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade - Consitrans. Valoarea contractului este de 661.452.009 lei fara TVA, echivalentul a 141 milioane euro fara TVA, avand un cost/km de 7,6 milioane euro fara TVA.
Specificatii tehnice Tronsonul 2 - Lotul 2
- Lungime: 21,35 km
- Viteza de proiectare: 120 km/h
- Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
- Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
- Acostamente: 2 x 1,5 metri
- Spatiu median: 3,00 metri
- Platforma: 22,00 metri
- Noduri rutiere: km 50+095 la intersectia cu DJ 546 - Slatina Sud - Est
Principalele Poduri si Pasaje:
1. Pod la km 39+220 peste Paraul Coarnes - lungime: 40 m
2. Pod la km 39+780 peste paraul Negrisoara - lungime: 40 m
3.Pod la km 44+510 peste raul Olt - lungime: 1690 m
5. Pod la km 47+875 peste paraul Milcov - lungime: 405 m
6. Pod la km 48+710 peste Calea Ferata - lungime: 112 m
6. Pod la km 52+200 peste DJ 653 - lungime: 42 m
7. Pod la km 52+490 peste CF 101- lungime: 78 m
8. Parcari: la km 55+300 stanga si dreapta
Operatorul economic care va realiza proiectarea si executia Tronsonului 2 - Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade - Consitrans. Valoarea contractului este de 792.189.981 lei fara TVA, echivalentul a 168 milioane euro fara TVA, avand un cost/km de 7,8 milioane euro fara TVA.
In conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Perioada de garantie a lucrarilor va fi de 7 ani. Lungimea totala a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate astazi insumeaza o lungime de 57,55 km Valoarea totala a celor 3 contracte este de 1.811.821.471 lei fara TVA, aproximativ 385.000.000 euro fara TVA