Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., in calitate de beneficiar al finantarii si Ministerul Transporturilor, in calitate de Organism Intermediar pentru transport, au convenit in data de 20.05.2019, incheierea Contractului de Finantare nr.33 pentru proiectul "Varianta de ocolire Barlad" in vederea acordarii finantarii nerambursabile alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1-Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea- Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T globala.
Obiectivul general al proiectului, este acela de a realiza o conexiune intre infrastructura existenta la profil de drum national, cu devierea traficului de tranzit in exteriorul localitatii. In mod direct, implementarea va conduce la imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a creea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.
Rezultatele asteptateale proiectului sunt:
a) Constructia variantei ocolitoare a municipiului Barlad cu o lungime de 11,281 km (Varianta de Est)
b) 4 poduri
c) 3 pasaje
d) 2 intersectii
e) 2 parcari
Valoarea totala a proiectului este de 186.557.576 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala-134.296.368 lei, 15% contributia proprie-23.699.359 lei, restul de 28.561.849 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului este de 75 luni.