SyndiFi, platforma care ofera acces la investitii imobiliare, a fost lansata in Romania si estimeaza ca va avea in portofoliu proiecte comerciale de peste 40 milioane de euro la finalul anului 2024. Platforma de sindicalizare a investitiilor in proprietati comerciale are un acord semnat cu un partener strategic pentru mai multe locatii, cu o valoare totala de peste 25 de milioane de euro, iar in analiza mai sunt proiecte de achizitii cu o valoare de 50 de milioane de euro.
SyndiFi isi propune sa dezvolte o comunitate formata din peste 1000 de investitori individuali care sa participe la proiectele imobiliare din domeniul comercial.
Modelul de afaceri al SyndiFi se bazeaza pe capacitatea de a atrage si de a utiliza eficient capitalul pentru achizitionarea, gestionarea si valorificarea investitiilor in proprietati comerciale, oferind astfel investitorilor venituri pasive si un potential de crestere valorica atragator.
“Ne concentram exclusiv pe proprietati care au chiriasi cu contracte de cel putin 10 ani, cu o reputatie solida pe piata si cu garantii de buna executare a contractelor, asigurand un randament minim al investitiei de 10% pe an. Lucram cu proiecte comerciale care vizeaza sectorul de retail, inclusiv spatii tip strip mall si spatii personalizate pentru diverse companii din retail si auto, spre exemplu. Ne orientam exclusiv catre proiectele imobiliare in care toate aspectele sunt clar definite, asigurand astfel o mai mare transparenta pentru comunitatea noastra de investitori”, a declarat Robert Butoi, Partner & Investment Manager SyndiFi.
Robert Butoi, cu peste 17 ani de experienta in dezvoltarea produselor bancare si de investitii, este responsabil in cadrul SyndiFi pentru crearea structurii modelului de investitii.
Profilul investitorilor SyndiFi este variat si cuprinde antreprenori experimentati, lideri din companii mari si experti in domeniul IT. De asemenea, din comunitatea SyndiFi fac parte liberi profesionisti si membri din diaspora.
“Investitorii SyndiFi isi doresc sa investeasca in active sigure care sa genereze cashflow constant si sa ofere stabilitate financiara pe termen lung, fara sa sa-si dedice timp administrarii acestora. De asemenea, investitorii sunt interesati de active care sa ofere conditii de ajustare a contractului in functie de inflatie, astfel incat sa-si protejeze investitia impotriva fluctuatiilor economice. In comunitatea noastra, avem investitori de real estate cu portofolii de milioane, dar si investitori care doresc sa testeze piata cu sume mai mici, incepand de la 10.000 sau 20.000 de euro”, a declarat Florin Mindru, Partner & Deal Manager SyndiFi.
Cu o experienta de peste 10 ani in antreprenoriat si fonduri de Private Equity, Florin Mindru se ocupa de negocierea proiectelor si dezvoltarea de parteneriate noi. Din echipa SyndiFi mai fac parte Said Mihalis, Partner & Operation Lead, Octavian Moroianu, Partner & Development Lead, Oana Dragomir, Legal Advisor, Carolina Mindru, Communication Manager, si Chris Orasanu, Growth Advisor.
Prin sindicalizare, investitorii SyndiFi se implica in proiecte imobiliare comerciale de amploare care anterior erau rezervate doar unui cerc restrans de investitori cu capitaluri substantiale. Platforma SyndiFi se ocupa de scouting-ul proprietatilor imobiliare, structurarea comunitatii, due diligence, achizitionarea si managementul proprietatii, distributia profiturilor si de strategia de exit.
Scouting proprietati: SyndiFi identifica oportunitati de investitii in diverse proprietati comerciale, fie ca vorbim de mici centre comerciale (strip mall-uri), cladiri de birouri, spatii industriale sau spatii logistice. SyndiFi cauta fie sa achizitioneze proprietati deja dezvoltate, care aduc un randament peste medie, fie sa intre inca din faza de dezvoltare, alaturi de partenerii de dezvoltare, pentru a asigura un randament si mai mare.
Structurarea comunitatii: Fiecare proiect in parte este prezentat comunitatii SyndiFi, care decide cat si cum vor sa investeasca in proiectul respectiv. Fiecare contribuie cu capital si, in schimb, primeste o parte din proprietate si orice profituri generate de aceasta.
Due diligence: Inainte de a achizitiona o proprietate, SyndiFi efectueaza o verificare riguroasa pentru a evalua performanta financiara, dinamica pietei, riscurile potentiale si oportunitatile de crestere ale acesteia. Acest lucru asigura ca investitiile se aliniaza cu obiectivele comunitatii SyndiFi.
Achizitionarea proprietatii: Echipa SyndiFi negociaza celui mai bun pret pentru achizitie si de toate aspectele legale pentru a finaliza achizitia proprietatii si pentru a incepe sa generam rapid venituri din proprietatea respectiva.
Managementul proprietatii: Dupa achizitionarea unei proprietati, SyndiFi se ocupa de managementul si operatiunile acesteia. Acest lucru poate implica angajarea firmelor de management imobiliar, gestionarea relatiilor cu chiriasii, intretinerea proprietatii si implementarea strategiilor pentru a maximiza veniturile si valoarea proprietatii.
Distributia profiturilor: Pe masura ce proprietatea genereaza venituri si apreciere in timp, SyndiFi distribuie profiturile investitorilor in functie de cota lor de proprietate. Aceasta poate fi prin distributii periodice sau evenimente de capital, cum ar fi vanzarea proprietatii sau refinantarea pentru a debloca valoare suplimentara.
Strategia de exit: SyndiFi dezvolta strategii de exit pentru fiecare investitie, urmarind maximizarea rentabilitatii pentru investitori. Acest lucru poate implica vanzarea proprietatii intr-un moment oportun, refinantarea pentru a debloca valoare suplimentara sau alte actiuni strategice pentru a optimiza rentabilitatea.