Lemacons, companie specializata in executia de lucrari de infrastructura cu sediul in judetul Galati, a realizat o cifra de afaceri de 23 milioane de lei in primele trei luni ale acestui an, in crestere cu 38% fata de nivelul de 14 milioane de lei obtinut in aceeasi perioada din 2022. Alin Constantinescu, directorul general al companiei, considera ca evolutia s-a datorat inclusiv evolutiei preturilor. Lemacons a incheiat anul 2022 cu un rulaj de 147 milioane de lei.
"Activitatea in constructii pe segmentul infrastructura rutiera a avut un start timid in primavara anului 2023, desi autoritatile publice la nivelul judetului Galati fac eforturi sustinute pentru atragerea de fonduri europene. Totodata, comunele galatene se gospodaresc cum pot si investesc in cresterea calitatii vietii in mediul rural, atat prin programul Anghel Saligny, cat si prin absorbtia de fonduri europene nerambursabile. Desi activitatea pe santierele de constructii a pornit mai greu fata de anii precedenti, cauza principala find lipsa fondurilor bugetare si imposibilitatea asigurarii investitiilor din fonduri proprii, incepand cu luna mai 2023, am simtit o activitate efervescenta si speram ca pana la sfarsitul anului sa nu mai existe sincope, deoarece ne dorim un flux continuu de lucru si santiere cu activitate prelungita pe perioada sezonului de vara-toamna", a declarat Alin Constantinescu.
Potrivit managerului, perspectivele sunt bune pentru viitor, deoarece in prezent sunt multe proiecte mari de investitii aflate in stadii incipiente (faza SF/DALI, in curs de licitare etc.), care au finantare asigurata.
"Lemacons SRL detine contracte cat sa ii asigure anul acesta o crestere importanta a activitatii. In prezent, forta de munca este dimensionata proportional cu volumul lucrarilor si, teoretic, sursele de finantare exista. In concluzie, sunt sperante ca lucrurile sa evolueze bine pana la sfarsitul anului din punct de vedere al activitatii si, probabil, din ce in ce mai bine in urmatorii doi ani", a precizat managerul Lemacons.
Portofoliu de contracte de peste 300 milioane lei
In urmatorii doi ani, Lemacons va derula contracte cu o valoare de peste 300 de milioane de lei, printre acestea aflandu-se proiecte majore de modernizari de drumuri judetene si nationale, reabilitari si constructii de poduri, dar si alte proiecte de infrastructura portuara.
"Impreuna cu trei firme importante din judetul Galati actionam pentru realizarea lucrarilor la Platforma Multimodala Galati, Amenajare Dane Ro-Ro in Port Bazinul Nou si Portul Mineralier, obiective foarte importante pentru reactivarea transportului pe Dunare. Pe langa aceste santiere, in prezent lucram intens la modernizarea DN2L, ce leaga statiunea Soveja de Lepsa (drum care a fost inchis circulatiei publice foarte multi ani si care speram ca in 2024 sa fie redeschis traficului), precum si la un proiect cu beneficiar privat privind constructia de Centrale Eoliene in comuna Pechea (judetul Galati)", a precizat Alin Constantinescu.
In continuare, planurile de dezvoltare ale companiei Lemacons includ mentinerea, dezvoltarea si perfectionarea resursei umane. "Contractarea personalului calificat ramane o mare provocare pentru constructori, marile proiecte de infrastructura necesitand foarte multa manopera si o buna parte din forta calificata a migrat catre vestul Europei, dupa cum bine se cunoaste. Din pacate, bugetele proiectelor in curs nu permit o cotare a manoperei la nivelul celei oferite la nivelul UE. Totodata, in randul tinerilor, industria constructiilor este prea putin atractiva in comparatie cu alte domenii si ar fi oportune campanii de informare in acest sens, parteneriate cu universitatile si de ce nu - poate chiar cu liceele/ colegiile, fiind foarte importanta cunoasterea pietei muncii si a predictibilitatii viitoare inca de pe bancile scolii", a mai spus managerul Lemacons.
Finantarile din urmatorii ani - oportunitati, dar si provocari majore
Potrivit managerului Lemacons, un procent cat mai mare de atragere a fondurilor PNRR, Anghel Saligny si alte programe de finantare reprezinta o provocare serioasa pentru intreaga societate, iar masura in care Romania va reusi acest lucru va avea un impact direct asupra economiei locale, nationale si asupra calitatii vietii romanilor.
"Proiectele de infrastructura finantate din fonduri europene sunt foarte bine venite atat pentru pentru societatile de constructii, cat si pentru beneficiarii fondurilor, cu conditia semnarii contractelor de finantare si de asigurare a bugetului fara sincope, nu asa cum s-a intamplat in anii anteriori cu celelalte programe. In acest moment, conditiile de instabilitate politica interna si internationala fac greu de anticipat directia in care vom evolua din punct de vedere economic. Nu putem sti daca pentru contractele pe care le-am semnat sau pentru care participam la proceduri de achizitie publica vor fi alocate fonduri prin semnarea contractelor de finantare. Se intelege ca incercam sa nu atragem in aceeasi stare de incertitudine si furnizorii, dar nu reusim pe deplin", a adaugat Alin Constantinescu.
***
Lemacons, o companie cu capital 100% romanesc, a fost fondata in 2009, fiind specializata in executia lucrarilor de constructie a drumurilor, autostrazilor si podurilor. Firma efectueaza, de asemenea, lucrari de canalizare si alimentare cu apa, constructii rezidentiale si nerezidentiale si instalatiile aferente, lucrari hidrotehnice, pentru centrale eoliene, pentru constructii edilitare si civile. De asemenea, compania are competente in productia de betoane, prefabricate din beton si agregate de balastiera.