Grupul spaniol Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), companie ce a construit podul Calafat-Vidin si deruleaza in Romania afaceri anuale de peste 50 milioane de euro, a redevenit profitabil in primele trei luni ale anului in curs, dupa zece trimestre consecutive de pierderi. Astfel, in intervalul ianuarie-martie 2015 compania a raportat un profit net de 6,2 milioane de euro, consemnand o stabilizare semnificativa a activitatii dupa pierderea de 31 milioane de euro raportata in aceeasi perioada din 2014. Totodata, cifra de afaceri a grupului s-a majorat cu 3,1% in intervalul analizat, ajungand la 1,48 miliarde euro.
Din punct de vedere geografic, vanzarile de ciment din Spania au crescut cu 13,1%, pentru prima data dupa sase ani de declin continuu, in timp ce majorarea pe segmentul antreprenoriatului de constructii de infrastructura inregistrata pe aceeasi piata s-a situat la 3,7%, reprezentand o evolutie foarte buna in comparatie cu scaderea de 28% raportata la finele lunii martie 2014. Afacerile din Spania au o cota de 53,6% din incasarile totale ale grupului, reprezentand piata principala de desfacere a acestuia, urmata de Marea Britanie (16,4%), America Latina (9,3%), Europa Centrala si de Est (8,3%), Orientul Mijlociu si Africa de Nord (7%), SUA si Canada (2,9%) si altele (2,5%).
Portofoliul de contracte si comenzi al companiei a crescut usor (+0,4%) in perioada de referinta, pana la 33,11 miliarde euro, in special datorita diviziei de servicii de mediu.
La jumatatea lunii mai 2015, FCC a castigat, in parteneriat cu compania braziliana Odebrecht, un contract in valoare de 1,65 miliarde euro pentru constructia Liniei 2 a metroului din Panama (America Centrala), urmand a construi un tronson cu o lungime de 21 km si 16 statii. Cele doua companii au realizat si Linia 1 a metroului din Panama, investitia in valoare de 1,33 miliarde euro fiind finalizata in 2013.
In prezent, FCC mai lucreaza la executia Liniilor 4, 5 si 6 ale metroului din Riad (Arabia Saudita) si la alte tronsoane de transport subteran din Doha (Qatar), Lima (Peru), Toronto (Canada), precum si la extinderea metroului din Bucuresti.