Compania de constructii Astaldi a depus ieri la CNSC o contestatie la decizia Metrorex de a respinge participarea asocierii Astaldi - Salini Impregilo la licitatia pentru constructia primului tronson al Magistralei 6 de metrou, pentru sectorul 1 Mai - Tokyo. Pe site-ul autoritatii de solutionare a contestatiilor, unde apare si inregistrarea solicitarii Astaldi, nu se dau detalii referitoare la motivele respingerii sau ale contestatiei.
Antreprenorul italian Astaldi este implicat si in constructia liniei de metrou din Drumul Taberei, proiect care a inregistrat intarzieri majore in planificare si executie. Totodata, Salini Impregilo se afla in litigiu cu statul roman, prin CNAIR, dupa problemele aparute pe tronsonul al treilea al autostrazii Orastie - Sibiu, pe care a construit-o in perioada 2011-2014, si acum trebuie sa plateasca CNAIR peste 90 de milioane de lei penalitati de intarziere, plus alte costuri arbitrare, de pe urma acestui proiect.
La licitatia organizata de Metrorex pentru constructia tronsonului 1 Mai - Tokyo de pe M6 au participat zece asocieri de firme, termenul pana la care Metrorex trebuia sa trimita invitatii candidatilor selectati pentru etapa a doua a procedurii fiind valabil pana ieri, 6 ianuarie 2020. Ofertele urmeaza sa fie evaluate pana pe 26 martie 2020, cand ar trebui sa fie desemnat constructorul. Printre companiile interesate de executia primului tronson de pe M6 se afla Strabag - Austria, Aktor, - Grecia, Alsim Alarko - Turcia, FCC - Spania, precum si mai multe companii din China. Valoarea estimata a contractului este de 1,27 miliarde lei (circa 266 milioane de euro).
Magistrala 6 vizeaza extinderea retelei de metrou din statia 1 Mai (de pe Magistrala 4) pana la Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni si va avea un traseu de 14,2 km (integral in subteran) si 12 statii: 1 Mai (existenta), Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Henri Coanda.