Peste 70% din antreprenorii locali isi verifica partenerii de business la 6 luni sau chiar mai rar de atat, iar, atunci cand o fac, cei mai multi nu cunosc care sunt informatiile cheie prin care pot identifica din timp potentialele probleme. Acestia iau in considerare datele disponibile online, fara o analiza amanuntita, limitandu-se de cele mai multe ori la o simpla cautare pe Google si la informatii de baza (cum ar fi cifra de afaceri si evolutia ei, rezultatul net, numarul de angajati), potrivit unui studiu KeysFin, unul din principalii jucatori de pe piata locala de business information.
Astfel, pentru a veni in intampinarea acestei situatii, KeysFin a lansat o actualizare a aplicatiei de mobil KeysFinder, dedicata antreprenorilor si angajatilor romani, adaugand un modul de monitorizare a companiilor. Prin noua functionalitate, utilizatorii vor primi alerte in timp real pentru companiile selectate si vor avea la indemana informatii cheie despre incidentele de plata, datoriile catre stat sau alte probleme financiare sau legale ale partenerilor lor.
„Am lansat aplicatia KeysFinder acum un an, iar popularitatea acesteia in randul clientilor nostri ne-a determinat sa adaugam functionalitati noi, care sa reprezinte un real ajutor pentru antreprenorii si managerii care au nevoie sa se orienteze rapid intr-un mediu de business atipic, aflat in continua schimbare. Totusi, analizand piata, ne-am dat seama ca exista un segment important de firme, mai ales cele din categoria firmelor mici si a microintreprinderilor, care nu isi verifica partenerii de business constant sau poate chiar deloc, desi aceasta verificare ar trebui sa devina o regula, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanti furnizori de solutii de business information din Romania.
Antreprenorii romani, mai atenti ca inainte de pandemie, dar inca nu suficient de informati
Desi antreprenorii romani nu isi verifica constant partenerii de business, criza fluxurilor de numerar generata de pandemia COVID-19 i-a determinat pe tot mai multi dintre acestia sa acorde o atentie mai mare comportamentului financiar al clientilor si furnizorilor.
Astfel, daca la inceputul pandemiei putini antreprenori romani faceau astfel de verificari, in special in situatia incheierii unui nou parteneriat comercial, dupa un an plin de provocari, antreprenorii au devenit mai prudenti, astfel ca 50% dintre acestia verifica incidentele de plata, procesele sau statusul privind insolventa ale clientilor lor, macar o data la 2 luni.
Keysfinder, singura aplicatie de business prin care se acceseaza informatii actualizate cu alerta
Aplicatia KeysFinder ofera accesul rapid la informatii cheie precum o serie de indicatori de solvabilitate, lichiditate, profitabilitate sau detalii despre proceduri de insolventa si dosare in justitie, care vin in completarea datelor cu caracter general despre entitatile economice din Romania. In plus, noua varianta a acesteia are un modul de monitorizare foarte prietenos care ofera o experienta de utilizare intuitiva si fluida. Utilizatorii pot seta alerte pentru a identifica dosarele si procedurile de insolventa in timp util , pentru a primi notificari referitoare la incidentele de plata, datoriile catre ANAF sau modificarile de status platitor/neplatitor TVA, TVA la incasare, precum si pentru a afla despre procesele comerciale ale partenerilor lor de business.
Aplicatia poate fi descarcata pe dispozitivele mobile care ruleaza pe platformele IOS si Android si ii ajuta pe antreprenori si angajatii din departamentele financiare si juridice sa verifice in timp real clientii, furnizorii sau competitorii, identificand astfel din timp eventualele probleme, care pot aparea in derularea unui contract comercial.
KeysFinder pune la dispozitie informatii din surse multiple, centralizand date despre companiile locale disponibile in sursele de date publice.
Mai mult, datele centralizate sunt usor de parcurs si asimilat, interpretarea acestora si modul de afisare fiind un rezultat al experientei vaste a echipei de analisti KeysFin, care a pregatit pana acum mii de studii pentru companiile din Romania.
Cea mai mare parte a informatiilor oferite sunt gratuite pentru cei care isi creeaza un cont in aplicatie, iar informatiile complexe furnizate contra cost sunt semnalizate prin butonul „Cumpara“, creditele necesare fiind precizate in dreptul butonului – intre 1 si 50 de credite pentru fiecare actiune contra cost.
Antreprenorii la inceput de drum, cei mai afectati de lipsa informatiilor de business actualizate in timp util
Aproximativ 763 mii de companii nefinanciare si-au raportat rezultatele financiare la 2019, dintre care 704 mii erau microintreprinderi. Chiar daca numarul microintreprinderilor nefinanciare a crescut fata de 2018 cand existau 676 mii, ponderea acestora in total s-a mentinut la 92% si aproape 25% dintre acestea (189 mii) au avut cifra de afaceri din 2019 egala cu zero.
Microintreprinderile reprezinta categoria de companii care inregistreaza cele mai multe plati restante, insumand 43% din total, in timp ce companiile mari si cele mici au avut fiecare cate 20% din total iar companiile medii au inregistrat doar 17% din totalul platilor restante in 2019, potrivit studiului anual KeysFin „Conditiile de business din Romania“.
Romania nu are avantajul de a fi o tara cu cultura antreprenoriala indelungata (in Marea Britanie, antreprenoriatul modern a inceput odata cu Revolutia Industriala, acum 300 ani), iar antreprenorii nu stiu de cele mai multe ori unde sa caute raspunsuri si analize sau statistici financiare pentru industria din care fac parte.