In contextul actual, din punct de vedere al legii concurentei, companiile pot adopta unele masuri ce pot fi justificate de prevenirea raspandirii coronavirusului, dar in acelasi timp, acestea nu trebuie sa duca la restrangeri grave ale concurentei, avertizeaza Consiliul Concurentei.
"Tinand cont de recomandarile Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta in vederea reducerii aglomerarii in spatii comerciale, companiile pot lua masuri pentru reducerea programului de functionare. In acelasi timp, administratorii platformelor de comert pot impune masuri pentru limitarea cresterilor nejustificate ale preturilor pentru produsele si serviciile de baza", precizeaza autoritatea de concurenta.
Consiliul Concurentei mai precizeaza ca urmareste foarte atent comportamentul companiilor si atrage atentia de a nu se folosi de aceasta situatie de criza pentru:
• a creste preturile fara o justificare obiectiva;
• a face schimb de informatii sensibile (preturile practicate, politica comerciala etc.);
• a exclude concurenti de pe piata;
• a abuza de pozitia dominanta;
• a face intelegeri anticoncurentiale (in vederea eliminarii comercializarii unui anumit produs/ serviciu, fixare preturi, de impartire a clientilor si teritoriilor).