A fost desemnat un castigator pentru A0 Nord lot 1, un sector de 17,5 km din autostrada de centura a Bucurestiului, de la Dragomiresti pana la Corbeanca. Daca nu vor fi depuse iarasi contestatii, va fi semnat curand contractul de proiectare si executie, potrivit ministrului Transporturilor, Catalin Drula.
Ofertantul desemnat castigator este compania Nurol Insaat ve Ticaret AS, din Turcia, cu pretul de 746,76 milioane de lei, fara TVA.
"Pe A0 Sud lot 1 si 2, constructorul a crescut mobilizarea in ultimele saptamani pe cei 33 de km ai sectorului (intre A2 si Bragadiru), executand lucrari consistente la fundatiile si elevatiile podurilor, dar si la terasamente sau relocari de utilitati. Pe A0 Sud lot 3 (Bragadiru - A1), antreprenorul a depus proiectul pentru obtinerea autorizatiei de construire. Ne asteptam ca ordinul de incepere a lucrarilor sa fie emis la inceputul verii. Pentru lotul 2 al A0 Nord (19 km, Corbeanca-Afumati), saptamana viitoare asteptam pronuntarea Curtii de Apel pentru solutionarea contestatiilor. Daca contestatiile se resping si la Curte, asa cum au fost deja respinse la Consiliul National, putem semna contractul cu antreprenorul roman desemnat castigator. Pe lotul 3 A0 Nord (8,6 km, intre Afumati-Pantelimon), CNAIR este intr-un proces de re-evaluare a ofertelor ca urmare a deciziei instantelor, iar castigatorul licitatiei va fi anuntat in saptamanile urmatoare. Pe lotul 4 A0 Nord (5 km, intre Pantelimon si A2), constructorul avanseaza bine cu proiectarea drumului, iar in toamna acestui an va incepe executia lucrarilor. Termenul de executie a lucrarilor: 18 luni", a scris Catalin Drula pe Facebook.
A0, al doilea inel de centura al Capitalei, construit la profil de autostrada, va avea o lungime de circa 101 km si va degreva traficul infernal de pe Drumul National de Centura Bucuresti (DNCB) - vechea centura a Capitalei, unde Ministerul Transporturilor are ca prioritati finalizarea pasajelor si modernizarea drumului prin largirea la patru benzi.
Pe actuala centura Bucuresti pasajele denivelate de la Domnesti, Berceni, Oltenita si Mogosoaia avanseaza intr-un ritm bun, iar constructorii sunt bine mobilizati pe toate tipurile de lucrari. Pasajul Mogosoaia se va finaliza in aceasta toamna, iar celelalte intersectii, in cursul anului viitor, mai spune ministrul.
Licitatiile pentru finalizarea sectorului dublat la patru benzi dintre Chitila si Militari, respectiv dublarea sectorului dintre Militari si Jilava (de la A1 la DN5, arcul sud-vestic al centurii actuale) cu denivelarea intersectiilor avanseaza. Ofertele vor fi depuse in a doua parte a lunii mai.
"Pe tronsonul nord-estic dintre DN2 si A2, avem un contract al carui ritm de derulare nu este deloc multumitor. Motivele vin din trecut si din felul cum a fost licitata aceasta investitie. Nu mai conteaza acum. Important e sa o punem pe roate. Pentru asta, am cerut un calendar accelerat proiectantului si constructorului, astfel incat in urmatoarele saptamani sa fie finalizate proiectele de relocare a utilitatilor si sa fie deblocare lucrarile pe intregul sector", mai noteaza Catalin Drula.
Nu in ultimul rand, CNAIR pregateste licitatia pentru proiectarea sectorului sud-estic dintre Jilava (DN5) si A2.
"Si aici ne dorim intersectii civilizate, denivelate care sa elimine ambuteiajele din prezent. In plus fata de proiectele de pe centurile Capitalei, lucram in minister la o serie de drumuri radiale care sa conecteze mult mai eficient soselele orbitale cu arterele rutiere din interiorul Capitalei. Cel mai avansat proiect este reprezentat de continuarea Bulevardului Timisoara spre Centura Bucuresti si, mai departe, spre A0 - o legatura rapida extrem de importanta pentru locuitorii din sectorul 6 (Drumul Taberei/Militari)", mai scrie Catalin Drula.