Pe fondul inflatiei si a cresterii preturilor, Reveal Marketing Research a derulat un studiu de piata pe aceasta tema. Care sunt categoriile de produse care au suferit modificari ale preturilor in ultima perioada fata de aceeasi perioada a anului anterior in perceptia romanilor?
Top categorii de produse care au suferit modificari ale preturilor
Potrivit datelor Reveal Marketing Research, toate categoriile de produse sunt acum mai scumpe comparativ cu anul trecut. Topul scumpirilor este dominat de carburanti, factura la energie electrica/gaze naturale si produse alimentare (82%).
Majorari pe care respondentii le-au mai consemnat au fost in cazul produselor pentru constructia casei/amenajari (79%), calatorii / vacante (74%), medicamente/suplimente (72%) si costuri pentru servicii precum telefonie, internet, asigurari, etc. (69%).
La polul opus, produsele de igiena corporala, articolele de imbracaminte si accesoriile sunt indicate de cea mai mica parte dintre respondenti ca fiind mai scumpe comparativ cu anul trecut. Pe categorii de gen, conform datelor centralizate, femeile declara in cea mai mare masura ca produsele care s-au scumpit comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut sunt produsele alimentare (86%), in vreme ce barbatii considera in proportie de 80% ca s-au scumpit carburantii.
Opinia nationala cu privire la scumpirea produselor si serviciilor
Mai bine de jumatate dintre persoanele intervievate in cadrul acestui studiu, sunt de parere ca in acest an preturile vor creste in cea mai mare masura la factura de energie electrica/gaze naturale (79%), urmata de produse alimentare (74%) si costurile la carburanti (74%). In ceea ce priveste previziunile despre scumpirea serviciilor, respondentii sunt de parere ca serviciile de energie electrica (85%), gazele naturale (83%) si apa curenta (67%) se vor scumpi in decursul acestui an.
Categorii de produse cu reduceri bugetare
In orice criza economica, indiferent de ce anume e generata, consumul se contracta, iar oamenii se uita mai atent la pret si la modul in care isi cheltuie banii. Asadar, ca urmare a cresterilor continue de preturi la aproape toate categoriile de produse, romanii declara ca au renuntat sa mai achizitioneze ceasuri, bijuterii, accesorii (43%), autoturisme / moto (34%), dar si la iesiri in oras (baruri, pub-uri, restaurante).