RO EN
The cart is empty

IFMA: Scadere de 3% a afacerilor, prognozata pentru 2011

In cadrul documentului in care se analizeaza activitatea din 2010 si rezultatele financiare ale Intreprinderii de Fabricatie si Montaj Ascensoare (IFMA) SA, din Bucuresti, se arata ca specificul productiei/vanzarii de lifturi si elemente conexe (scari rulante, cabine, usi de palier etc.) nu creeaza o dependenta semnificativa fata de un anumit client sau de un grup de beneficiari, insa exista o influenta majora exercitata de gradul efectuarii de investitii in domeniul imobiliar. In consecinta, avand in vedere blocajul financiar si volumul redus al investitiilor in economia nationala, vanzarile IFMA din anul 2010 s-au inscris pe un trend descendent, similar tendintei descrescatoare majore a numarului de contracte noi, pe fondul acutizarii crizei mondiale. "Perspectivele pentru 2011 nu sunt incurajatoare, iar in acest sens estimam o scadere cu 3% a afacerilor. In ceea ce priveste structura pietei nationale de ascensoare, IFMA SA se raporteaza – in calitate de producator – la doua categorii de concurenti, printre care se afla lideri mondiali din domeniu (ce au reprezentante in Romania), cum ar fi Schindler – Elvetia, Otis – Austria, Kone – Finlanda si Thyssen – Germania, precum si alte companii, ca Lomolino, Koppel, IGV, Semag, Karime (toate din Italia), Rohel – Grecia, Mannesmann – Germania, Dong Yang – Coreea de Sud, Siminor – Franta etc. "Pe segmentul serviciilor de intretinere a lifturilor activeaza mai multe companii ce au capital autohton, dintre care cele mai importante sunt: Ascensorul SA, Ascensorul Romservice Company SA, Ascensorul Superservice, Emac Impex (din Capitala), Mamaia Prest Lift SA (Constanta), respectiv Elmas (Brasov). Acestea au cote diferite de piata pe segmentul de service, care – din cauza eterogenitatii sale – este dificil de analizat. Si din punct de vedere al productiei de ascensoare, ponderea pe piata romaneasca o detin alte firme (cu un nivel de 34% din numarul total de lifturi noi, livrate in 2010), urmate de Schindler (30%), IFMA (20%), Otis (10%) si Kone (6%). In ceea ce priveste activitatea proprie, daca in 2010 obiectivele stabilite in cadrul departamentului de cercetare-dezvoltare s-au focalizat pe externalizarea fluxului de fabricatie si cresterea productivitatii serviciilor de instalare/intretinere a ascensoarelor, in acest an ne-am propus identificarea celor mai potrivite metode de imbunatatire continua a gamei de servicii. Pentru a diminua riscul de lichiditate (sau de finantare), in 2010 s-a adoptat o strategie de recuperare a creantelor ce a dus la o viteza de rotatie a debitelor de 54 de zile", se precizeaza in raportul financiar al companiei.   
***
IFMA SA detine o fabrica propriu-zisa de prelucrare a echipamentelor tehnologice (ascensoare) si 12 sucursale specializate in prestarea activitatilor de montaj, reparare si service pentru lifturi, din care o unitate in Bucuresti si celelalte in diverse orase din intreaga tara. In ultimii patru ani, intervalul in care cifra de afaceri a consemnat un nivel maxim a fost reprezentat de 2009, iar din punct de vedere al lichiditatii/rentabilitatii, cea mai propice perioada a fost constituita de 2007, cand s-a consemnat un rezultat net de 6,52 milioane de lei. In acest sens, in 2010, cifra de afaceri a IFMA s-a diminuat cu 59,39%, ajungand la 29,22 milioane de lei, in raport cu veniturile de 46,57 milioane de lei din 2009. Inca de la inceputul perioadei de recesiune, conducerea societatii a initiat un proces complex de standardizare a tuturor fluxurilor operationale din cadrul firmei, in vederea dinamizarii activitatii de intretinere a lifturilor, scaderii cheltuielilor si majorarii performantei. Informatii suplimentare, la www.ifma-arm.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter