Compania Ascensorul a fost fondata in anul 1950, avand ca obiect de activitate intretinerea lifturilor montate in Romania. Deruland in paralel o activitate de productie, societatea a devenit cu timpul una dintre cele mai importante firme de pe piata din Romania. Dupa 1990, odata cu desfiintarea monopolului de stat in domeniu, Ascensorul a devenit dealer pe plan national pentru una dintre cele mai mari corporatii de profil de pe mapamond. Pentru a ilustra dezvoltarea companiei si a prezenta perspectivele de evolutie pe termen scurt/mediu, a fost solicitata parerea directorului general al firmei.
Gheorghe Margarit, director general al companiei Ascensorul SA: " Inca de la infiintare - in urma cu 60 de ani - compania noastra a fost specializata in acordarea de service (intretinere/reparatii) pentru ascensoarele deja instalate. Daca initial derulam aceasta activitate pentru unitatile instalate intre cele doua razboaie mondiale (amplasate, in general, in cladiri din Bucuresti), ulterior ne-am lansat si in productie, constand in fabricatia de trolii, cabine, usi etc. Odata cu aparitia IFMA - companie ce realiza lifturi standardizate pentru constructiile executate in perioada 1960 - 1990, Ascensorul a primit sarcina inlocuirii modelelor atipice, avand diverse dimensiuni ale putului. Dupa 1990, s-a luat decizia fabricatiei/montajului de lifturi inclusiv in blocuri noi, devenind, astfel, competitori pentru IFMA. Toate sistemele componente (usi automate, cabine, trolii etc.) au fost importante de la companii consacrate de pe piata internationala de profil. In prezent, suntem o companie specializata in montaj/service, dar realizam si o activitate productiva, concretizata prin fabricarea panourilor de comanda cu microprocesor. Momentan, instalam doua modele de ascensoare: unul complet, adus din import, si altul realizat in regie proprie. Pe fondul crizei actuale, din cauza faptului ca piata instalatiilor noi se afla intr-o scadere evidenta, cel mai mare accent este pus pe activitatile de service, ce vizeaza - in special - modelele instalate inainte de 1990, la care intretinerea constituie un demers destul de dificil. Daca se doreste o analiza economico-financiara, trebuie mentionat faptul ca in 2009, am realizat o cifra de afaceri in valoare de 24 de milioane de lei, in scadere fata de 2008, cand realizam vanzari in valoare de 28 de milioane de lei. Paradoxal, anul trecut au fost montate in Romania 1.700 de lifturi, in vreme ce in 2008 suma era de 1.200 de unitati (800 de ascensoare in 2007 si 600 de lifturi in 2006). In aceste conditii, cota noastra de piata a fost relativ constanta, mentinandu-se in jurul valorii de 15%. Pentru exercitiul financiar actual, ne propunem ca principal obiectiv pastrarea nivelului incasarilor de anul trecut. Daca inainte de inceperea crizei raportul dintre instalari de ascensoare noi si activitatea de intretinere era de 40% - 60%, in acest moment s-a ajuns la o pondere de 45% - 55%. Din pacate, si nivelul contractarii de lucrari este unul scazut, situandu-se la doar 65% fata de perioada similara din anul fiscal precedent. In aceste conditii, este de asteptat ca nici anul urmator sa nu aduca o crestere a pietei de profil. Un semnal pozitiv este acela al instalarii de lifturi cu 4 - 5 statii, care nu constituiau, pana relativ recent, un segment de piata important pentru companiile din bransa. De asemenea, au aparut lucrari finantate din fonduri publice, insa nu sunt suficiente pentru a sustine in mod eficient activitatea in domeniu".