RO EN
The cart is empty

TERAPLAST si-a propus pentru 2015 o crestere de 22% a afacerilor

Compania Teraplast - Bistrita, unul dintre principalii producatori de materiale pentru piata constructiilor si instalatiilor, si-a propus o crestere de 22% a cifrei de afaceri din acest an, pana la 284,26 milioane de lei, evolutie ce va fi generata la nivelul tuturor liniilor de business. In 2014, compania a raportat vanzari totale de 232,46 milioane de lei, in scadere fata de nivelul anului anterior, in special ca urmare a axarii in principal pe consolidarea afacerilor si a indicatorilor de profitabilitate, in contextul in care piata constructiilor s-a mentinut pe un trend descrescator.
La inceputul anului 2015, Teraplast a decis transferul liniei de business de tamplarie termoizolanta pe o companie distincta - Teraglass Bistrita, societate detinuta in totalitate de Teraplast. Afacerile cu tamplarie termoizolanta au avut o contributie de 10% in cifra de afaceri a grupului, in 2014.
In ceea ce priveste profitul net, Teraplast si-a propus pentru 2015 dublarea acestuia fata de nivelul anului anului anterior, respectiv de la 9,41 milioane de lei in 2014 la 17,61 milioane de lei in actualul exercitiu financiar. Conform estimarilor din bugetul de venituri si cheltuieli, indicatorul EBITDA se va cifra, in 2015, la aproximativ 35,52 milioane de lei, fata de nivelul de 26,21 milioane lei realizat in cele 12 luni anterioare.
"Ne-am propus un buget de vanzari ambitios, insa suntem optimisti ca il vom realiza. Ne bazam pe un context favorabil al pietei. Deocamdata, pe baza alocarilor din buget, exista premise ca investitiile publice in domeniul constructiilor vor creste, ceea ce va genera implicit o majorare a investitiilor private si a pietei constructiilor in general. In 2015, ne vom concentra pe extinderea gamei de produse oferite si a canalelor de vanzare atat in Romania, cat si pe pietele externe. La nivelul anului 2014 exporturile au reprezentat aproximativ 14% din cifra de afaceri totala a Teraplast, iar pentru 2015 ne propunem ca vanzarile externe sa aduca cel putin 20% din business-ul planificat", a declarat Alexandru Stanean, directorul general al Teraplast.
 
Dezvoltare a tuturor liniilor de business, in acest an
In 2014, ponderea principala in vanzarile companiei din Bistrita a avut-o divizia de Instalatii & Amenajari (55%), ce include sistemele de canalizare, alimentare si distributie a apei si gazelor naturale. Cresterea estimata in acest domeniu pentru 2015 se datoreaza, in principal, lucrarilor de infrastructura de mediu (canalizare si alimentare cu apa), unde sunt disponibile finantari europene care mai pot fi accesate numai in acest an. "In 2015 ne propunem, de asemenea, dezvoltarea prezentei Teraplast pe piata de canalizari interioare, segment in cadrul caruia, la nivelul anului 2014, estimam ca avem o cota de aproximativ 20%", a explicat managerul companiei.
Linia profile de tamplarie a avut o pondere de 18% in cifra de afaceri realizata anul trecut de Teraplast, pentru 2015 conducerea societatii avand in vedere cresterea cotei pe piata interna, dar si dezvoltarea prezentei in strainatate. "In prezent, lucram cu peste 200 de parteneri care produc tamplarie termoizolanta folosind sistemele noastre de profile. In ultimii cinci ani, am castigat cota de piata de la sub 1% la 10%, iar ponderea acestei linii de business in cifra de afaceri a companiei a ajuns la 18% in 2014, fata de 3% la inceputul anului 2009. Avand in vedere situatia de pe piata interna, eforturile noastre de a dezvolta portofoliul de produse au fost facute cu o perspectiva mai larga, vizand si pietele de export pe care le tintim cu sistemele de 6 si mai ales 7 camere", a precizat Alexandru Stanean. Segmentul de granule, ce include granulele plastifiate si rigide cu aplicatii in industria prelucratoare pentru extrudare si injectie, are o pondere de 17% din vanzarile totale ale Teraplast, pentru anul in curs fiind vizata cresterea acestei cote in Romania si la export. Pe segmentul de granule, Teraplast este lider pe piata interna cu o cota de peste 30% din totalul pietei si livreaza pentru cei mai importanti producatori de cabluri din Romania. In 2015 Teraplast isi propune diversificarea portofoliului de produse, spre alte aplicatii, astfel incat sa poata accesa o gama cat mai larga de clienti interni si externi.
 
Program de investitii de aproape 19 milioane de lei
Teraplast si-a propus, in 2015, un program de investitii in valoare de peste 18,9 milioane de lei, cea mai mare parte a acestor sume urmand a fi orientate inspre achizitia de echipamente. Grupul Teraplast a investit in perioada 2007-2014 peste 200 milioane de lei in dezvoltarea si modernizarea capacitatilor de productie. Compania detine, in prezent, la Saratel, capacitati de productie si de depozitare pe o suprafata de peste 200.000 mp, respectiv: o fabrica de produse din PVC (tevi, lambriuri, profile de tamplarie si granule) si o unitate de poliolefine (sectia de camine si rezervoare din PE, de fitinguri PVC si PP si cea de tevi PP).
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter