RO EN
The cart is empty

SIKA creste cu 16,3% in anul 2019 si isi propune salturi anuale de 8%, pana in 2023

Vanzarile realizate de producatorul de materiale chimice pentru constructii Sika in anul 2019 au crescut cu +14,4% fata de precedentele 12 luni, pana la 8,11 miliarde franci elvetieni – CHF, ceea ce reprezinta o situatie optima si marcheaza un record, de aceasta data absolut, managerii grupului confirmand astfel ca s-a depasit tinta de vanzari pentru cele 12 luni ale exercitiului financiar care tocmai s-a finalizat, ce a fost anterior stabilita la peste 8 miliarde CHF. Rezultatele s-au fundamentat mai ales pe integrarea afacerilor Parex (care s-a finalizat in iunie 2019), cu sinergii de pana la 100 milioane CHF, Crevo‐Hengxin, King Packaged Materials si Belineco, fiind consemnata si semnarea documentelor ce asigura preluarea Adeplast (din Romania), printr-o tranzactie evaluata la circa 100 de milioane de euro. O contributie semnificativa a avut-o, de asemenea, deschiderea a sapte fabrici noi pe mapamond, concomitent cu stabilirea noilor premise de dezvoltare sustenabila a afacerilor, sub forma continuarii programului de achizitii strategice. Toate acestea sunt, de altfel, incluse in noua strategie a grupului, pentru orizontul temporal al anului 2023, care a fost prezentata la o intrunire, din octombrie 2019, cu investitorii institutionali.
Revenind la rezultatele financiare ale perioadei analizate, rezulta ca, daca se ia in considerare baza de calcul exprimata in monede locale, majorarea din 2019 s-a plasat la +16,3%, in timp ce majorarea in CHF a fost de +14,4% (cu un efect negativ de -1,9% al ratei de schimb valutar). Corporatia, prezenta in Romania printr-o subsidiara cu sediul in Brasov si afaceri anuale ce depasesc 30 de milioane de euro, a raportat evolutii optime ale activitatii la nivelul tuturor pietelor in care activeaza. „Cu o majorare semnificativa de +16,3% a vanzarilor si cu o crestere organica solida (de +3,3%), respectiv cu un efect pozitiv al achizitiilor strategice (+13%), putem constata ca anul trecut a marcat un succes pe care l-am amplificat prin fructificarea oportunitatilor pietei globale de constructii si prin diverse initiative strategice. Gratie noii strategii 2023, am stabilit niveluri avansate de dezvoltare pentru organizatia noastra, foarte puternica, implementand diverse initiative pentru a fructifica oportunitatile actuale si viitoare de crestere, sustenabilitate si eficienta operationala. Nu in ultimul rand, trebuie subliniat ca recordul absolut al vanzarilor a fost posibil gratie dedicarii fortei noastre globale de munca, reunind mai mult de 24.500 de angajati care s-au identificat cu valorile Sika – iar acestora le multumim”, a subliniat Paul Schuler, CEO al corporatiei Sika.
Integrarea Parex s-a efectuat treptat, pe parcursul intregului an 2019, iar structurile de management sunt in prezent pe deplin operationale in toate cele 20 de tari in care activeaza Parex. Activitatile combinate de aprovizionare si afaceri pun in lumina faptul ca sinergiile existente si potentiale sunt integral exploatate. Pentru exercitiul financiar ce tocmai s-a finalizat, aceste sinergii, evaluate ca valoare intre 80 de milioane CHF si 100 de milioane CHF, vor avea aportul maxim posibil la cifra de afaceri. Peste 100 de proiecte comune au fost deja initiate numai prin intermediul activitatilor de vanzare combinata. In plus, in China, impreuna cu Sika, Parex vizeaza o piata de peste un miliard de dolari. Solutiile Sika sunt deja disponibile in mai mult de 2.000 de puncte suplimentare de vanzari, consolidate conform conceptului „shop-in-shop”.
Crestere sustenabila, peste media pietei, in toate regiunile globului
Din punct de vedere regional, afacerile calculate in monede locale ale grupului au crescut in 2019 cu +11,5% in regiunea Europei, Orientului Mijlociu si Africii (EMEA). Rate optime de crestere, de aproape 10%, s-au consemnat in Europa de Est si Africa, iar prin achizitia societatii Belineco – Belarus, activa pe piata sistemelor pe baza de spuma poliuretanica, pozitia Sika in partea de est a continentului continua sa se consolideze. In acelasi sens, memorandumul de intelegere pentru preluarea Adeplast - Romania, o companie lider in produse pe baza de mortar si in solutii de izolare termica, urmeaza sa consolideze pozitia Sika in regiune, mai ales dupa finalizarea tranzactiei, estimata pentru primul trimestru din 2020. Totodata, au fost derulate investitii pentru cresterea capacitatii de productie in Egipt, Qatar, Serbia, Senegal, Camerun si Etiopia, ceea ce a impus si deschiderea de fabrici pentru realizarea mortarului si mixturilor pentru beton. In ceea ce priveste activitatea din America de Nord si de Sud (reunita in cadrul diviziei Americas), s-a reusit sa se raporteze o evolutie fara precedent, de +19,3%, a afacerilor Sika (exprimata tot in monede locale), cu precadere pe baza vanzarilor mai mari din SUA si Canada, ca urmare a focalizarii business-ului pe pietele de mari dimensiuni si in centrele urbane importante. La nivelul Canadei, achizitia King Packaged Materials a insemnat incadrarea in grupul Sika a unui lider al pietei de sisteme de reparatii/renovare pe baza de beton. In America Latina, insa, cresterea din Brazilia, Columbia si Peru a fost atenuata de problemele din domeniul constructiilor, pe fondul unor tensiuni politico-sociale, din Mexic, Chile si Ecuador. La randul lor, incasarile din regiunea Asia/Pacific (care deja includ partial si activitatea Parex, cu un efect al achizitiei de +30,3%) au sporit cu mai mult de +35,1% (rata de majorare din 2018 plasandu-se la numai +5,4%), cresteri substantiale, de peste 10%, fiind raportate in Filipine, India si China, unde s-au preluat si afacerile Crevo-Hengxin, o companie specializata in fabricarea de sigilanti si adezivi pe baza de silicon. In plus, operatiunile din Indonezia s-au dezvoltat odata cu deschiderea unei fabrici in districtul Bekasi, langa capitala Jakarta, astfel incat Sika se adreseaza pietei locale/ regionale de produse pe baza de mortar si mixturi din beton cu trei unitati de productie in aceasta tara. In fine, dar nu in ultimul rand, noua divizie de afaceri globale (Global Business) s-a distins printr-o rata de crestere de +3% (de la +29,9% in perioada similara din 2018). Aceasta sectie, printre altele, include afacerile pentru industria auto ale Sika, derulate pe plan mondial, ca si pe ale unor companii achizitionate (Axson Technologies – care a devenit actuala Advanced Resins si Faist ChemTech), ce reprezinta furnizori consacrati de componente si solutii pentru autoturisme, administrati, de asemenea, in mod centralizat, la nivel mondial. Avand in vedere trendul descendent aproape generalizat al industriei auto, din ultimul timp, conducerea Sika afirma ca actuala rata de crestere este satisfacatoare si se bazeaza, in general, pe noile solutii de electro-mobilitate, cu un potential urias de crestere pe termen lung.
***
In concluzie, revenind la rezultatele financiare de exceptie, consemnate de corporatie, managerii Sika sustin ca, in pofida unor probleme strict punctuale, rezultatele preliminare (care vor fi confirmate in cadrul unei prezentari pentru analisti, programata sa aiba loc la finele lunii februarie a anului 2020) indica o premiera absoluta pentru grup  - si anume incasari de cel putin 8,11 miliarde CHF. Pentru intregul an trecut, indicele EBIT si profitul net ar trebui sa se majoreze din nou, intr-un mod disproportionat, ca rata de crestere. Strategia de dezvoltare continua sa se aplice sustinut in 2020, fiind tintite cateva puncte strategice – penetrarea pietei, inovatia, eficienta operationala, achizitiile strategice, valorile puternice corporatiste si sustenabilitatea. Prin intermediul acestora, Sika urmareste sa-si majoreze vanzarile cu maximum 8% pe an pana in 2023, in timp ce, pana in 2021, rata EBIT sa ajunga la 18%. Proiectele in domeniile activitatilor operationale, logisticii, achizitiilor si formularii produselor vor avea ca rezultat o imbunatatire anuala a costurilor de operare echivalente cu 0,5% din vanzari.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter