Industria locala a ferestrelor a inregistrat un recul puternic in 2009, urmand trendul impus de regresul consemnat in cadrul economei mondiale. In acest context, compania Savio Romania, subsidiara a grupului italian Savio, producator de sisteme de feronerie pentru ferestre si usi din aluminiu, a obtinut, anul trecut, incasari cu 40% mai mici fata de cele din 2008, urmand tendinta de recesiune de pe piata constructiilor.
Stefan Stoica, director al Savio Romania: "Reprezentanta autohtona a companiei italiene Savio a consemnat in 2008 un nivel al cifrei de afaceri similar celui obtinut in anul anterior, dar in prezent ne confruntam cu o deteriorare a situatiei. Astfel, in 2009 fata de 2008 incasarile s-au diminuat cu 40%, urmand tendinta generala a sectorului local al constructiilor. Cauzele care au dus la o asemenea depreciere sunt bine-cunoscute. Dintre acestea, cele mai importante au fost determinate de: criza generata pe piata imobiliara internationala, reflectarea rapida a situatiei financiare negative in economia reala, inasprirea conditiilor de creditare impuse de principalele institutii financiare etc. Noi nu am observat in ultima perioada o modificare substantiala a structurii cererii. Totusi, am consemnat o presiune pentru diminuarea preturilor pe fondul recesiunii, completata - in acelasi timp - cu sporirea solicitarilor pentru sisteme ce au caracteristici deosebite (sortimente care asigura dubla deschidere, feronerie cu balamale ascunse in falt etc.). Date fiind circumstantele actuale, am incercat sa compensam intr-o masura cat mai mare efectele negative, mai ales prin consolidarea relatiilor de parteneriat pe care le avem cu dealerii actuali si prin practicarea unor preturi competitive, concepute special atat pentru proiectele aflate in derulare, cat si pentru lucrarile noi. Estimarile proprii cu privire la reluarea cresterii economice sunt similare celor inaintate de specialistii financiari si expertii internationali: majorarea pietei, in general si a sectorului de constructii, in particular se va relua in a doua jumatate a anului 2010. Totusi, exista o conditie esentiala pentru ca acest lucru sa devina realitate - si anume aceea ca situatia politica interna sa se stabilizeze, mai ales in momentul in care bancile vor incepe sa modifice conditiile de acordare a creditelor, pentru a se asigura desfasurarea afacerilor intr-un climat favorabil. Pentru 2010, strategia de dezvoltare a Savio implica o prezenta mai agresiva pe piata, care va fi realizata prin: sustinerea dealerilor prin oferta de preturi scazute, termene de plata mai mari etc., organizarea de seminarii in vederea prezentarii noilor produse, derularea unor campanii promotionale pentru anumite sortimente etc.".