RO EN
The cart is empty

MINEX continua sa investeasca in dezvoltare, pe timp de criza

Grupul de firme Minex, unul dintre principalii furnizori locali de solutii integrate pentru tratarea suprafetelor, a realizat o cifra de afaceri de aproape 10 milioane de euro in 2014. Perspectivele pentru 2015 sunt pozitive, datorita, in special, contractarii unor lucrari importante in domeniul naval si off-shore. In 2014, Minex a reusit, impreuna cu partenerii olandezi, sa genereze mai multe proiecte in afara tarii. Acestea au vizat mai ales domeniul vopsitoriilor, al sistemelor de ventilatie si dezumidificare. In acest sens, compania deruleaza contracte in Norvegia, Portugalia, Turcia, Sri Lanka, Olanda, Polonia, Azerbaidjan si colaboreaza permanent cu parteneri straini, carora le ofera servicii de proiectare si management de proiect.
Interviu cu Mircea Minea (49 de ani), CEO al Minex Romania. Mircea Minea are o experienta profesionala de 20 de ani in distributia de solutii industriale de tratare a suprafetelor si procesare a tablelor si profilelor.
 
- Cum caracterizati evolutia pietei locale de solutii integrate pentru tratarea suprafetelor?
- Anul 2012 a fost unul foarte bun pentru noi. Ulterior, afacerile au intrat, insa, pe o panta descendenta, care s-a resimtit si in prima jumatate a lui 2014. Un reviriment al comenzilor a aparut in a doua jumatate a anului, in special datorita exportului. Clientii nostri sunt, in mod special, firme exportatoare sau care desfasoara proiecte de anvergura, pentru care solicita fonduri europene. Nu ne putem axa exclusiv pe piata locala, pentru ca sectorul intern al constructiilor resimte, inca, o criza severa. Este cunoscuta blocarea perpetua a investitiilor in infrastructura atat in 2013, cat mai ales in 2014, ceea ce are repercusiuni majore asupra domeniului. In aceste conditii, proiectele in strainatate devin tot mai interesante. Pentru noi, sectorul naval ramane, in continuare, principalul segment de piata. Din 2012 continuam sa dezvoltam proiecte importante la santierele navale din Tulcea si Mangalia, in 2015 avand asigurat un contract substantial cu santierul din Galati.
 
- Care sunt marcile/ tipul de produse comercializate?
- Grupul Minex este recunoscut mai ales ca ofertant de solutii la cheie si mai putin ca distribuitor de produse. Realizam hale de sablare si vopsire atat pentru sectorul naval - unde proiectele sunt complexe - dar si pentru industrie (confectii metalice etc). Important este faptul ca avem capacitatea de a crea solutii personalizate, pentru care realizam intern inclusiv partea de proiectare. Dincolo de gama de echipamente importate, incepem deja sa producem direct sisteme de ventilatie, incalzire si dezumidificare, precum si echipamente de sablare manuala, integrate cu sistem de recuperare si transport abraziv, in constructie containerizata.
 
- Care este capacitatea anuala de productie/ import de care dispuneti?
- Capacitatea de import tine exclusiv de puterea de absorbtie a pietei. In perioada 2007-2008 aveam vanzari duble, dar situatia de atunci nu era neaparat normala. In prezent, avem o abordare mult mai prudenta a activitatii. Realizam un control mai riguros al costurilor si acordam o atentie sporita incasarii facturilor. In plus, investim in dezvoltare. In 2014 am extins spatiul necesar desfasurarii activitatilor de productie si asamblare, construind o hala de 600 mp cu macara de 6,3 tone, la sediul nostru central din Bucuresti. In 2015 vom achizitiona masini-unelte performante, in valoare de peste 500.000 de euro, cu care sa asimilam si sa personalizam o parte din produsele importate in prezent.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter