RO EN
The cart is empty

HORNBACH deschide in curand cel de-al cincilea centru in Timisoara

Mugurel-Horia Rusu (52 de ani);
Functia/Firma: director general, Hornbach Romania;
Experienta profesionala: 16 ani in domeniul comercializarii materialelor de constructii.
 
Odata cu aniversarea a cinci ani de activitate pe piata autohtona, compania Hornbach Romania - unul dintre principalii furnizori locali de materiale de constructii si gradinarit din domeniul de retail - a anuntat noi investitii in vederea extinderii afacerilor pe plan autohton. Astfel, cu exceptia inaugurarii, in cursul celui de-al doilea semestru a.c., a noului magazin din Timisoara (al cincilea din Romania), firma si-a propus demararea lucrarilor specifice in vederea deschiderii unor noi centre de prezentare in principalele orase din tara, fiind vizate municipiile  a caror populatie detine o putere mare de cumparare, precum Cluj, Constanta, Craiova sau Iasi, nefiind exclusa, insa, nici zona de est a Capitalei.
 
- Care sunt principalele obiective ale companiei in 2012?
- Cel mai important aspect al strategiei de afaceri a companiei in 2012 este reprezentat de extinderea retelei de magazine, durata de implementare a acestui proiect si zonele alese depinzand de evolutia economiei pe plan autohton, respectiv de dezvoltarea infrastructurii la nivel local si, mai ales, in ariile vizate. Un alt aspect important in strategia noastra consta in mentinerea pozitiei detinute pe piata interna, respectiv sa ne pozitionam printre cei mai importanti furnizori de materiale de constructii si amenajari ale spatiilor exterioare din domeniul bricolajului. Potrivit unui studiu recent, magazinele Hornbach se afla in topul preferintelor utilizatorilor atat in ceea ce priveste diversitatea sortimentului, cat si ca raport calitate-pret sau servicii de consiliere. Cu toate ca, in prezent, dispunem de cea mai complexa gama de produse din domeniu, in vederea alinierii la tendintele actuale, aducem schimbari permanente in paleta de sisteme, in special in departamentele de decoratiuni, obiecte de gradina si sanitare. 
 
- Care este nivelul incasarilor la nivel de grup?
- Grupul de origine germana - Hornbach Holding AG - se afla, de asemenea, printre principalii operatori de retele de bricolaj la nivel european, raportand permanent cresteri anuale ale incasarilor. Astfel, in anul fiscal 2011-2012 - inceput la 1 martie 2011 si incheiat pe 29 februarie 2012 - au fost inregistrate vanzari consolidate de 3,2 miliarde de euro, cu 6,2% mai mari decat in perioada de referinta precedenta. Totodata, veniturile operationale (EBIT) ale concernului s-au majorat cu 6,3%, pana la nivelul de 169,1 milioane de euro. In ceea ce priveste activitatea subsidiarei autohtone, in 2011, in pofida conjuncturii economice pe plan intern, am reusit sa ne mentinem pozitia, fapt pe care il putem considera un succes. Principalele dificultati intampinate pe piata locala au fost generate de mediatizarea in exces a efectelor recesiunii, ceea a acutizat scepticismul utilizatorilor, care au devenit mai prudenti in ceea ce priveste efectuarea investitiilor.  
 
- Ce buget de investitii a fost stabilit pentru viitor?
- In ceea ce priveste subsidiara autohtona, pentru inaugurarea fiecarui centru comercial este necesara o investitie de pana la 30 milioane de euro, in cei cinci ani de activitate fiind alocate fonduri totale de 148,3 milioane de euro, pentru magazinele deschise in Romania. La nivel de grup, programul de expansiune pentru urmatorii doi ani prevede edificarea altor 15 centre de bricolaj - o parte dintre acestea fiind amplasate in diverse amplasate in locul unor unitati existente - zonele vizate fiind state din Uniunea Europeana. Bugetul de investitii stabilit de managerii holdingului pentru anii fiscali 2012-2013 si 2013-2014 se situeaza intre 200 milioane de euro si 250 milioane de euro.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter