In primele opt luni ale anului in curs, piata materialelor de constructii a inregistrat o scadere a productiei de 28,5% in comparatie cu aceeasi perioada din 2008. Conform opiniilor exprimate de reprezentantii firmelor specializate, volumul productiei va ajunge, pana la finele anului in curs, la sub 33% din valoarea din 2008. Diminuari ale vanzarilor s-au inregistrat si pe piata de bricolaj, incepand din luna octombrie 2008. Magazinele de profil sunt, inca, profitabile, in special ca urmare a faptului ca livreaza produse de calitate medie, la preturi avantajoase.
Monica Hodor, director general interimar al Praktiker Romania: "Criteriul pretului este foarte important acum in decizia de cumparare, dar - categoric - nu este suficient. Putem spune ca, in aceasta perioada dificila, clientii analizeaza in detaliu pretul si calitatea, compara ofertele disponibile pe piata si se informeaza cu privire la produsele achizitionate mai mult decat inainte. Acestia nu mai sunt atat de dispusi sa-si procure anumite materiale, decat in cazul in care sunt convinsi de beneficii maxime, tendinta remarcata - in special - in cazul produselor pentru amenajarea casei. Anul in curs a fost unul de scadere generala pentru piata tip Do-It-Yourself (DIY), recesiunea fiind concomitenta cu a economiei in ansamblu, incepand inca din luna octombrie 2008 si accentuandu-se, treptat, in 2009. Primul «punct critic» a fost atins in primul trimestru a.c. Lunile care au urmat au adus o usoara redresare, dar situatia a ramas in continuare dificila, deoarece piata urmeaza tendinta declinului economic general. In conditiile actuale, in cadrul sectorului DIY, se poate astepta, in ultimele luni ale anului curent, o reeditare a impactului puternic din intervalul ianuarie - martie 2009. Amploarea acestuia la nivelul companiilor depinde, in mare masura, de ceea ce a reusit fiecare societate sa realizeze in primele trei trimestre ale anului, pentru a diminua efectele negative ale acestei crizei".