RO EN
The cart is empty

HORNBACH: Comertul electronic are un rol tot mai mare pe piata de bricolaj

Reteaua germana de bricolaj Hornbach, ce deruleaza in Romania afaceri anuale de peste 140 de milioane de euro prin intermediul a sase magazine, a raportat o crestere de 5,7% a veniturilor consolidate din primul semestru al anului fiscal 2017/2018 (corespunzator intervalului martie - august a.c.), pana la 2,3 miliarde euro. Totodata, rezultatul operational (EBIT) s-a majorat cu 15,2%, la 175,8 milioane de euro.
In cadrul celui mai mare subgrup operativ, Hornbach Baumarkt AG (comert cu amanuntul, de tip DIY) - ce detine 156 de magazine in Europa -, vanzarile nete au avansat cu 3,9%, depasind un miliard de euro, in contextul unui profit operational de 141,6 milioane de euro (+18,5%).
"Activitatile de retail din afara Germaniei au avut, din nou, o contributie semnificativa la evolutia afacerilor din bricolaj. In timp ce vanzarile nete din Germania au sporit cu 0,3% in trimestrul al doilea si cu 2% in primul semestru al acestui an, ratele de crestere pe celelate piete europene s-au situat intre 8,3% si 9,5%. Ca rezultat, ponderea afacerilor internationale la veniturile totale ale grupului s-a majorat la 46,3% in prima jumatate a acestui an, fata de cota de 44,6% inregistrata in aceeasi perioada din 2016", se arata in cel mai recent raport financiar al companiei germane.
Conform datelor grupului, in primul semestru al acestui an vanzarile realizate prin intermediul mediului online au continuat sa creasca. "Comertul electronic reprezinta o parte integrala a formatului nostru de retail, mediul online si cel offline reprezentand doua fete ale aceleiasi monede. Inca de la lansarea afacerilor online in Germania, in anul 2010, am investit aproape un sfert de miliard de euro in digitalizarea modelului de business", a declarat Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de Administratie al grupului Hornbach. La finele lunii august 2017, compania detinea magazine online in Germania, Austria, Elvetia, Olanda, Luxemburg si Cehia. Din septembrie a.c. a devenit operationala o astfel de unitate in Slovacia si din 2018 vor fi lansate doua noi centre online, in Romania si Suedia.
"Internetul ne permite sa atragem noi clienti la Hornbach si sa ii inspiram cu brandul nostru chiar si in afara magazinelor traditionale de bricolaj", a precizat Albrecht Hornbach.
In ceea ce priveste comertul profesional cu materiale de constructii, derulat prin subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), cifra de afaceri din perioada analizata a crescut cu 10,4%, la 136,1 milioane de euro. In cadrul acestei divizii grupul detine 25 de magazine specializate localizate in zona de sud-vest a Germaniei si alte doua in Franta, in regiunea Lothringen.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter