RO EN
The cart is empty

HOLCIM Romania: Crestere de 15,7% a vanzarilor de ciment, in trimestrul I

Piata cimentului a scazut, in 2010, cu aproximativ 12% fata de nivelul din anul anterior, potrivit datelor Patronatului din Industria Cimentului si Altor Produse Minerale pentru Constructii din Romania (CIROM), pe fondul acutizarii crizei financiare si al reducerii investitiilor imobiliare si din sectorul de infrastructura. Pentru anul in curs, reprezentantii companiei Holcim Romania, unul dintre principalii producatori de ciment din tara noastra, estimeaza ca nivelul consumului se va situa, in cel mai optimist caz, la cantitatile inregistrate anul trecut sau va consemna o scadere de 5%. Piata va fi afectata de cresterea pretului materiilor prime (carbuni, combustibili etc.), care contribuie substantial la formarea costului de productie a cimentului. Daniel Bach, noul director general al companiei, considera imbucurator faptul ca mai multe proiecte importante de infrastructura (in special de pe Coridorul IV Paneuropean), se afla, in prezent, in etapa de finalizare a licitatiilor de atribuire, deoarece acestea vor impulsiona atat piata constructiilor, cat si economia, in general.
Daniel Bach, director general al Holcim Romania: "Ponderea utilizarii cimentului la lucrarile de infrastructura este, deocamdata, foarte redusa, insa acest segment este atractiv pentru noi, avand in vedere faptul ca putem furniza un pachet complex de produse: ciment, lianti hidraulici, filer de clacar si agregate. In primul trimestru din 2011 vanzarile de ciment ale companiei au crescut cu 15,7% fata de acelasi interval al anului precedent, in principal datorita conditiilor meteo favorabile, care au permis reluarea lucrarilor la proiecte blocate sau amanate anterior din cauza crizei. In acelasi timp, livrarile din perioada ianuarie - martie 2010 au fost influentate negativ de factorul climatic, sezonul rece prelungindu-se pana in luna aprilie. La nivel anual, Holcim Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 200 milioane de euro in 2010, veniturile aflandu-se in scadere cu 20% fata de 2009, ca urmare a efectelor recesiunii si a conditiilor dificile de pe piata. Cea mai activa zona a ramas, in continuare, municipiul Bucuresti, unde sunt derulate cele mai mari proiecte. Din punct de vedere al tendintelor remarcate pe piata, se poate observa faptul ca ponderea proiectelor individuale (mai ales cele ce vizeaza constructia de locuinte) este, in continuare, superioara cotei investitiilor de mari dimensiuni (infrastructura, proiecte industriale, comerciale etc.), spre deosebire de economiile dezvoltate din vestul Europei, unde predomina vanzarile de ciment vrac, utilizat, in special, la executia obiectivelor de anvergura. Avand in vedere acest fenomen, depunem eforturi insemnate pentru dezvoltarea de produse premium, care sa indeplineasca toate exigentele clientilor finali. Astfel, am lansat, recent, un nou sortiment de ciment - Structo Plus - creat in urma unui proces de cercetare - dezvoltare bazat pe informatiile primite de la utilizatorii produselor noastre. Cimentul este disponibil la nivel national, ambalat intr-un sac cu greutate si termen de valabilitate adaptate practicilor de lucru ale companiilor de constructii"

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter