Piata locala de caramida ar putea creste cu 13%-15% in acest an, potrivit estimarilor companiei Cemacon, unul dintre liderii sectorului de profil din Romania. Anul trecut, in domeniu a fost inregistrata o evolutie de 8%, pana la un nivel valoric de circa 70 milioane de euro. "A fost primul an in care s-a consemnat un trend ascendent, ceea ce ne face sa fim optimisti in ceea ce priveste evolutia pe termen scurt. Faptul ca nivelul de incredere a populatiei in stabilizarea pietei a crescut, impreuna cu resursele proprii pe care persoanele fizice le au la dispozitie, conform statisticilor in domeniu, ne determina sa credem ca piata rezidentiala de mici dimensiuni va avea o evolutie buna in 2015 si 2016. In plus, segmentul imobiliar a ajuns, comparativ cu alte alternative, sa fie o varianta generatoare de marje foarte bune pentru investitori", a declarat Liviu Stoleru, directorul general al Cemacon.
Potrivit managerului, cererea de blocuri ceramice "de masa" este, in continuare, blocata la nivelul negocierii atroce de preturi si termene de plata. Exista, insa, un segment tot mai consistent de clienti care sunt atenti la produsele pe care achizitioneaza. "Ma refer atat la beneficiarii finali, care, asa cum ar trebui sa fie normal, doresc cel mai bun produs pentru casa lor, dar si la antreprenori si dezvoltatori, care stiu ca nivelul constructiilor pe care le realizeaza trebuie sa fie mediu spre inalt, pentru a genera rulajul de care au nevoie. Acestia sunt, de fapt, clientii pe care ne bazam pentru vanzarea gamei Evoceramic", a explicat Liviu Stoleru. Potrivit datelor Cemacon, la nivelul cererii pentru caramizile care nu necesita izolatie - Evoceramic 44 LM -, a fost inregistrata o evolutie din punct de vedere al cererii in 2014, ceea ce indica deschiderea pietei catre produse inovatoare. Printre proiectele realizate cu blocuri ceramice Evoceramic, se afla ansamblurile rezidentiale Via Carmina (din Arad), Via Romana (Cluj-Napoca), Oaza si Park Lake Residence, precum si alte doua complexuri de locuinte cu cate sase blocuri, in Sibiu. "Obiectivul nostru nu a fost reprezentat, insa, de vanzarea catre proiecte, deoarece acestea atrag negocieri foarte dure ale preturilor de comercializare. In continuare, ne vom concentra activitatea in zona Transilvaniei, respectiv in vestul tarii, datorita pozitionarii fabricilor in regiune", a mai spus managerul Cemacon.
Investitii de 1,6 milioane de euro, pentru optimizarea productiei
In acest an, Cemacon a suplimentat capacitatea de productie, deschizand linia de la Zalau, unde a fost necesara derularea mai multor investitii in retehnologizare. Pana la sfarsitul acestui an, producatorul are in vedere investitii de 1,6 milioane de euro pentru optimizarea si eficientizarea liniilor tehnologice, respectiv pentru realizarea formatelor noi de produse.
Anul trecut, cifra de afaceri bruta a companiei a ajuns la 60,2 milioane de lei, in crestere cu 25% fata de nivelul anului anterior. Pentru 2015, conducerea Cemacon preconizeaza o majorare cu aproximativ 35%, in conditiile in care in primul trimestru a.c. a fost consemnata o evolutie de 58% a incasarilor, fata de aceeasi perioada din 2014.