RO EN
The cart is empty

ANALIZA: Perspective pozitive pe segmentul de materiale compozite

Potrivit unui raport dat recent publicitatii de organizatia profesionala Composites Germany, aflat la editia a XII-a, perspectivele pe piata materialelor plastice compozite, armate cu fibre, sunt pozitive. Respondentii, membri ai asociatiei (din cadrul AVK, CCeV, CFK-Valley si grupului de lucru al VDMA privind tehnologiile hibride usoare de constructii) au fost invitati sa contureze o serie de factori macroeconomici specifici acestui segment al pietei, reflectand cu acuratete situatia actuala din trei regiuni prestabilite – Germania, Europa si la nivel mondial. In general, aprecierile sunt pozitive atat in ceea ce priveste propriile afaceri, cat si contextul pietei. De exemplu, 86% au descris situatia generala de afaceri ca fiind „pozitiva” sau „foarte pozitiva”, existand insa anumite diferente regionale, desi majoritatea celor intervievati considera ca, practic, pe termen scurt (in urmatoarele sase luni) si mediu, contextul pietei nu se va deteriora, ba mai mult, s-ar putea imbunatati.
Sondajul a vizat si alti indicatori ce reflecta climatul investitional in bransa producatorilor de materiale plastice armate cu fibra (cheltuieli de capital – adica investitii propriu-zise si fonduri alocate pentru dezvoltarea componentei de resurse umane). Doar 6% din respondenti considera ca numarul personalului ar trebui sa se diminueze, in timp ce 44% cred ca vor trebui sa-si majoreze numarul de angajati. Aproape jumatate dintre respondenti sunt de parere ca, in urma unor investitii sustinute, societatile pe care le administreaza vor deveni mai active in domeniul materialelor plastice compozite.
Cand vine vorba de factorii ce determina evolutia cererii pe piata, se observa doar modificari minore. Cele doua sectoare traditionale carora li se adreseaza producatorii de materiale compozite (industria auto si cea aeronautica) sunt percepute si in continuare ca fiind domeniile care se preconizeaza ca vor asigura stimuli de crestere substantiala a comenzilor. Din ce in ce mai mult, se face insa referire la alte sectoare, percepute anterior drept conexe, cum ar fi segmentul infrastructurii si cel de constructii. Pentru prima data, de fapt, asteptarile cu privire la aceste doua sectoare sunt mai mari decat in cazul celor traditionale.
In ceea ce priveste materialele in sine, compozitele ce includ material plastic armat cu fibre de carbon) continua sa ocupe prima pozitie in ceea ce priveste rata de crestere a vanzarilor. Din punct de vedere geografic, Asia este inca regiunea care va genera cei mai multi stimuli majori de crestere.
Spre deosebire de sondajul precedent, dupa evaluarea situatiei generale de afaceri, tendinta pozitiva este ceva mai clara, in timp ce evaluarile respondentilor cu privire la contextul propriilor afaceri nu s-au schimbat. Astfel, se remarca continuarea unei evaluari foarte optimiste, la un nivel extrem de ridicat. 
Cu toate acestea, este demn de remarcat faptul ca asteptarile pe termen lung sunt oarecum neclare, luandu-se in considerare o anumita saturare a cererii. Acest aspect ar trebui sa fie luat in serios, iar pe termen mediu, va fi interesant de vazut daca va exista o temperare a ratei de crestere a vanzarilor sau daca, dupa primul semestru a.c., in a doua jumatate a anului in curs, situatia va fi pozitiva. In plus, valorile foarte ridicate ale indicatorului increderii pe segmentul materialelor plastice compozite nu sunt sustenabile pe termen lung, iar riscul unei eventuale scaderi nu ar trebui, prin urmare, sa fie subestimat, avertizeaza reprezentantii Composites Germany. Pentru a descarca un rezumat al studiului, cu diagramele specifice, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter