RO EN
The cart is empty

AEM: Cinci tendinte care vor marca productia in 2021, inclusiv in constructii

Atat viitorul imediat, cat si cel indepartat ale industriei producatoare vor fi marcate de mentinerea si intensificarea unor tendinte predictibile inca de mai multi ani, dar care au luat amploare in 2020, in contextul raspandirii pandemiei de Covid-19. Aceste tendinte vor avea un impact semnificativ asupra sectorului productiv in 2021, inclusiv in ceea ce priveste industria de constructii si materiale si echipamente specifice.
In acest context, Asociatia Americana a Producatorilor de Echipamente avansate pentru agricultura si constructii (AEM) analizeaza cinci tendinte in productie ce trebuie urmarite in acest an.
"Este extrem de important ca producatorii sa dezvolte o intelegere profunda a ceea ce reprezinta aceste tendinte, dar si a modului in care acestea se vor dezvolta in timp si a impactului pe care il vor avea asupra industriilor si clientilor pe care ii deservesc", spun reprezentantii AEM.
 
Covid-19 si siguranta angajatilor
Siguranta la locul de munca si respectarea regulilor Centrului pentru Prevenirea si Controlul Bolilor (CDC) si a reglementarilor OHSA (Legea privind securitatea si sanatatea in munca), alaturi de masurile locale de siguranta, se vor mentine in atentia producatorilor si in 2021. Avand in vedere cresterea numarului de infectari cu Covid-19 in mai multe parti ale lumii, companiile vor trebui sa ramana vigilente in eforturile de a-si proteja angajatii. Pentru aceasta, va fi nevoie de resurse suplimentare de efort, timp si bani din partea liderilor de business.
In timp ce lansarea unui vaccin eficient impotriva SARS-COV-2 va fi de bun augur pentru o eventuala revenire la normalitate in industria producatoare, impactul campaniilor de vaccinare nu va fi resimtit imediat. Intre timp, organizatiile vor trebui sa mentina distantarea sociala la locul de munca, restrictiile privind vizitele in fabrici si facilitati, vor trebui sa continue sa incurajeze practica unei bune igiene si sa se asigure ca angajatii sunt sanatosi si apti de munca inainte de a li se permite sa lucreze.
"A trecut aproape un an de cand pandemia Covid-19 a luat amploare in SUA si ramane o provocare majora pentru producatorii din toata tara si din intreaga lume. In timp ce companiile au planuri si protocoale in vigoare pentru a combate virusul, respectarea acestora si asigurarea sanatatii si bunastarii angajatilor este - si va ramane - o sarcina majora", spun reprezentantii AEM.
 
Forta de munca conectata
Dotarea lucratorilor cu tehnologii care sa-i tina conectati si sa poata colabora de la distanta este o tendinta in crestere de mai multi ani in industria producatorilor de echipamente. Pe masura ce generatiile mai in varsta continua sa paraseasca piata muncii si sa fie inlocuite de angajati mai tineri, dar si ca urmare a amplorii pe care au luat-o tehnologiile big data, identificarea instrumentelor necesare unei comunicari eficiente la locul de munca, chiar si de la distanta, in conditii de productivitate, este o prioritate pentru companii in zilele noastre.
Dupa cum explica si un articol McKinsey, pandemia Covid-19 a dus la o crestere a dependentei de colaborarea digitala pentru a stabili si mentine o forta de munca conectata la productie. Un accent sporit pe siguranta si schimbarile proceselor de lucru, in efortul de a mentine distantarea sociala si de a reduce la minimum contactul fizic, a determinat organizatiile sa adopte modalitati de ultima ora pentru a permite lucratorilor sa comunice si sa interactioneze virtual.
"In timp ce impactul la scara larga al pandemiei a determinat intensificarea acestei tendinte (si a ratei de adoptare a instrumentelor si tehnologiilor conexe), ramane esential pentru producatori sa ofere instruire si resurse angajatilor in timp ce incearca sa maximizeze productivitatea de la distanta. De ce? Pentru ca acest lucru va da roade in timp. Potrivit McKinsey, «prin digitalizarea proceselor pentru imbunatatirea gestionarii echipamentelor si optimizarea activelor fizice, instrumentele de colaborare digitala ofera producatorilor modalitati de a spori productivitatea, dar, in acelasi timp, si calitatea. Si cei care o fac mai intai - si bine - vor obtine un avantaj competitiv semnificativ»", explica reprezentantii AEM.
 
Internetul lucrurilor (IoT)
Internetul lucrurilor (IoT) reprezinta de mai mult timp o tendinta de urmarit in industria producatoare, iar aceasta se va intensifica in 2021. Pe masura ce continua sa creasca in importanta si devine tot mai raspandita in timp, tehnologia IoT va genera valoare pentru industrie, permitand organizatiilor sa ia decizii calculate si informate folosind date in timp real, intr-un efort de a spori eficienta si de a avea un impact pozitiv asupra rezultatelor.
Potrivit unui studiu realizat de MPI Group si citat de AEM, aproximativ 31% din procesele de productie incorporeaza dispozitive inteligente si informatii integrate. Mai mult, peste o treime dintre producatori au stabilit planuri de implementare a tehnologiei IoT in procesele lor, in timp ce 32% intentioneaza sa integreze noile tehnologii in produse.
Tehnologia IoT ofera atat capacitati de monitorizare la distanta, cat si de mentenanta predictiva a facilitatilor, fiind deosebit de valoroasa pentru organizatiile care doresc sa ramana performante. Avand in vedere ca pandemia Covid-19 va continua sa aiba un impact asupra industriei in 2021, tehnologia IoT va continua sa reprezinte un obiectiv pentru producatorii care doresc sa mentina eficienta si productivitatea in fabrici.
 
Productie localizata si near-sourcing
Cresterea cererii de produse customizate si personalizate a creat o noua piata pentru producatorii care doresc sa se impuna in economii localizate. Regandind modul in care produsele ajung la public, organizatiile pot crea un ecosistem de fabrici mai mici si flexibile, situate in apropierea clientilor existenti si potentiali.
"Producatorii sunt obisnuiti sa gandeasca la nivel global. Cu toate acestea, mutandu-si accentul pe un nivel local, pot fi mai capabili sa raspunda nevoilor, dorintelor si preferintelor in continua schimbare ale pietelor pe care le deservesc. Consumatorii arata clar ca autenticitatea conteaza, iar o abordare localizata a productiei se dovedeste a fi una dintre cele mai eficiente modalitati prin care organizatiile sa raspunda in consecinta", mai spun specialistii AEM.
In plus, pandemia de Covid-19 a determinat producatorii sa reevalueze si sa reconsidere lanturile de aprovizionare, in mare parte din cauza intreruperilor generate de restrictiile de circulatie. Drept urmare, producatorii au facut eforturi concertate pentru a-si apropia operatiunile de principalii clienti si a existat o dorinta tot mai mare din partea multor companii de a obtine materii prime de la furnizori interni. Toate acestea au loc intr-un context dat atat de perturbarile legate de pandemie, cat si de necesitatea de a sprijini economiile locale in aceasta perioada incerta.
 
Mentenanta predictiva
Nu mai reprezinta de multa vreme un secret capacitatea producatorilor de a prezice defectiunile iminente ale echipamentelor si - mai important - de a preveni nefunctionarea acestora. Progresele tehnologice permit mentenanta predictiva, care a devenit deosebit de valoroasa pentru companiile producatoare. Aceasta ajuta producatorii sa reduca costurile, numarul de erori, sa minimizeze timpii de oprire programata, dar si sa optimizeze livrarea pieselor si componentelor utilizate in productie.
"Cu toate acestea, efectuarea eficienta a mentenantei predictive nu este o sarcina usoara. Adoptarea unui model de intretinere predictiva (de succes) necesita ca producatorii sa obtina informatii despre variabilele pe care le colecteaza si - mai important - cat de des se prezinta aceste variabile in etapele de fabricatie. Prin urmare, este imperativ ca producatorii sa detina cunostinte exacte si relevante despre echipamentele lor. Ei trebuie sa stie ce erori anterioare au avut loc si sa ia decizii in legatura in perioadele de gratie, deoarece cu cat un echipament este mai aproape de esec, cu atat este mai precisa predictia", precizeaza specialistii AEM.
Pentru a consulta articolul original AEM, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter