Tesa Tape, unul dintre principalii producatori mondiali de benzi adezive si solutii de sisteme autoadezive cu aplicabilitate inclusiv in sectorul constructiilor, a raportat o crestere de 9% a cifrei de afaceri din primele sase luni ale acestui an (in termeni nominali), pana la 610 milioane de euro. Totodata, indicatorul de profitabilitate (EBIT) s-a plasat la circa 110 milioane de euro in intervalul analizat, dupa o majorare de 23,5% fata de nivelul din primul semestru al anului trecut.
Conform datelor grupului, livrarile realizate catre segmentele industrial si de retail au inregistrat cea mai semnificativa crestere in intervalul analizat, in timp ce, din punct de vedere geografic, cele mai profitabile piete au fost cele din America de Nord (datorita mai ales aplicatiilor din industria auto) si din Asia (ca urmare a dezvoltarii pietei de echipamente electronice). Vanzarile din Europa s-a mentinut, insa, majoritare ca pondere in totalul afacerilor, cumuland 344 milioane de euro (+2%) in perioada ianuarie-iunie 2017, cele din America s-au situat la 96 milioane de euro (+15,6%), in timp ce livrarile din Africa, Asia si Australia au insumat 170 milioane de euro (+21,4%).
In 2016, grupul german a raportat o crestere nominala de 0,5% a vanzarilor, pana la 1,14 miliarde euro, in contextul unui profit operational (EBIT) de 185,9 milioane de euro. Pentru 2017, conducerea companiei estimeaza mentinerea trendului ascendent al afacerilor, in pofida contextului global dificil, marcat de riscuri geopolitice care afecteaza mediul economic in intreaga lume. Este asteptata, astfel, o majorare de 3%-4% a cifrei de afaceri, concomitent cu stabilizarea profitului operational la valoarea inregistrata la finele anului trecut.
Portofoliul Tesa Tape include peste 7.000 de produse cu aplicabilitate in diverse sectoare, printre care si cel al constructiilor si dezvolta, in medie, prin departamentul de R&D, circa 70 de produse noi pe an. Conform datelor companiei, aplicatiile pentru diversele sectoare economice - precum industria auto, sectorul dispozitivelor electronice (smartphone-uri, tablete), imprimerii si fabrici producatoare de hartie, materiale de constructii si sisteme de securitate - genereaza peste 76% din cifra anuala de afaceri a grupului. Diferenta de 24% din vanzari este obtinuta pe segmentul adresat consumatorilor si meseriasilor, acest portofoliu incluzand circa 300 de produse.
In Romania, grupul este activ prin intermediul subsidiarei tesa tape SRL, cu sediul in Cluj-Napoca. Compania a incheiat anul 2016 cu o cifra de afaceri de 9,9 milioane de lei, in crestere cu 10% fata de nivelul de 9 milioane de lei realizat in 2015. Potrivit datelor disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice, profitul net raportat de societate in 2016 s-a plasat la 1,3 milioane de lei (+62,5%), compania lucrand cu aproximativ 30 de angajati.