RO EN
The cart is empty

SIKA estimeaza o crestere cu 5% a afacerilor, in 2013

Afacerile furnizorului de materiale chimice pentru constructii Sika Romania au inregistrat o crestere cu 10% in 2012 fata de nivelul anului anterior, la 20 milioane de euro. Potrivit datelor firmei, dezvoltarea optima a avut la baza strategia de concentrare a activitatii pe proiectele relevante, gradul ridicat de know-how al consultantilor tehnici si produsele ce au la baza tehnologii inovatoare. Evolutia din 2012 este consecutiva unei majorari de 17% a afacerilor din 2011 raportat la 2010, pana la 18 milioane de euro. Pentru anul in curs, managerii companiei estimeaza o crestere de 5% a incasarilor, la 21 milioane de euro, in contextul unei stabilitati economice la nivel national. "Si in acest an masurile interne vor avea un impact in dezvoltarea business-ului. Astfel, strategia de vanzari, atentia sporita spre identificarea nevoilor locale, cresterea calitatii serviciilor noastre si sistemele inovatoare pe care le distribuim, vor contribui la aceasta crestere. O influenta pozitiva vor avea si deschiderea catre noi piete si expertiza echipei proprii", a declarat Ileana Nicolae, director general al Sika Romania. Referitor la piata locala de materiale chimice pentru constructii, managerul companiei estimeaza o crestere de 2% in 2012, respectiv de la 900 milioane de euro in 2011 la circa 920 milioane de euro anul trecut. "Chiar daca trendul s-a mentinut pozitiv pana la jumatatea lui 2012, disputele si tensiunile politice au avut un impact negativ in dezvoltarea pietei. Totusi, atat investitiile in infrastructura, in reabilitarile statiilor de epurare si cele din domeniul energiei, cat si lucrarile de reparatii si renovari au sustinut evolutia optima a pietei chiar si in acest context", a precizat Ileana Nicolae. Pentru 2013 se estimeaza o stagnare in domeniu.
 
Evolutie optima a vanzarilor realizate prin centrele de retail
Din punct de vedere al structurii vanzarilor, cele mai importante cresteri au fost inregistrate, anul trecut, de sistemele destinate reparatiilor, consolidarilor si protectiilor, acestea urmand a castiga, in continuare, cote suplimentare in afacerile Sika Romania, in conditiile in care segmentul de renovari continua sa fie dominant pe piata de constructii. Astfel, anul trecut vanzarile de produse Sika comercializate prin intermediul lanturilor de retail au crescut semnificativ, ajungand la 25% din business-ul companiei, fata de 20% in 2011. O pondere importanta a fost detinuta si de divizia de aditivi pentru betoane, produse realizate in cadrul fabricii din Brasov, dar si de sistemele de membrane pentru acoperisuri si de solutiile pentru pardoselile industriale si cele pentru impermeabilizari. "In 2012 am optat si pentru implicarea in proiecte de mare anvergura, printre care se numara renovarea cladirii Primariei Capitalei, executia Coridorului IV de transport Nadlac - Pecica, renovarea Universitatii din Craiova, precum si in executia si extinderea unor obiective industriale, precum Uzinele Ford, Pirelli si Continental etc. In acest moment suntem implicati in lucrarile de reabilitare a hotelurilor de la Herculane si Covasna, in construirea Autostrazii Transilvania si a statiilor de epurare din Cluj si Alba Iulia", a precizat Ileana Nicolae. La nivel de grup, Sika a inregistrat, anul trecut, o crestere de 5,8% a afacerilor, pana la 4,82 miliarde franci elvetieni (CHF). Un impact pozitiv in business-ul Sika AG l-a avut dezvoltarea pietelor emergente, vanzarile companiei in aceste regiuni inregistrand o evolutie de 10,7%. In prezent, pietele aflate in curs de dezvoltare reprezinta aproximativ 37% din totalul vanzarilor Sika. Informatii suplimentare, la www.sika.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter