Grupul francez Saint-Gobain, cel mai mare producator de materiale de constructii din lume, a raportat o crestere de 11,7% a volumelor de vanzari realizate in primele trei luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada din 2020. Compania a avut un inceput de an deosebit de favorabil, avand in vedere faptul ca evolutia organica a vanzarilor a fost mai mare chiar si fata de primul trimestru din 2019, anterior crizei sanitare (+5,8%). Conform raportarii oficiale, vanzarile comparabile (LFL) s-a majorat, in perioada ianuarie - martie 2021, cu 14,3% fata de perioada corespunzatoare din 2020 (baza de raportare afectata de impactul Covid-19) si cu 9% fata de T1 2019, anterior crizei.
"Aceasta accelerare a cresterii organice a fost sustinuta de extinderea pe segmentul de solutii pentru durabilitate si performanta. De asemenea, rezultatul reflecta castigurile de cota de piata si dinamica buna in toate segmentele noastre, in special pe piata de renovari din Europa si pe cea de constructii noi din America si Asia Pacific. In general, pietele industriale si-au continuat evolutiile secventiale optime. Volumele de vanzari au crescut cu 11,7% fata de primul trimestru din 2020, respectiv cu 5,8% fata de inauarie-martie 2019, continuand tendintele de dezvoltare din trimestrul IV 2020 (+4,6%). Business-ul din primul trimestru a beneficiat, de asemenea, efectul de anticipare a cresterilor de preturi, din luna martie (+2,6%), pe fondul inflatiei costurilor energiei si materiilor prime", se arata in raportul trimestrial al grupului Saint-Gobain.
Vanzarile totale realizate de concernul francez in primul trimestru din 2021 au totalizat 10,38 miliarde euro, cu un impact negativ de 3,8% al cursului de schimb valutar, generat mai ales de deprecierea dolarului american si al altor monede din tarile emergente in raport cu euro. Schimbarile in structura grupului au avut un impact favorabil asupra veniturilor (+0,4%).
Pe segmentul de solutii de inalta performanta (High Performance Solutions - HPS), vanzarile din primul trimestru au crescut cu 11,8% fata de aceeasi perioada din 2020 (+2,7% comparativ cu T1 2019). Activitatile aferente sectorului de constructii au continuat sa creasca semnificativ, cu un procent de doua cifre, in special datorita trendului ascendent pe piata globala a izolatiilor exterioare (ETICS).
In perioada ianuarie - martie 2021, vanzarile din nordul Europei au crescut cu 5,1% fata de T1 2020 si cu 4,8% comparativ cu T1 2019. Tarile nordice, Germania si cele din estul Europei au continuat sa livreze performante solide si cresteri ale vanzarilor.
Afacerile din regiunea Europa de Sud, Orientul Mijlociu si Africa au crescut cu 19,7% fata de T1 2020 si cu 9,5% comparativ cu T1 2019, vanzarile din cele doua Americi au avansat, organic, cu 22,3% fata de T1 2020 si cu 23,9% raportat la T1 2019, iar cele din Asia-Pacific au inregistrat un salt de 31,8% fata de T1 2020, respectiv de 15,4% comparativ cu T1 2019.
Avand in vedere dinamica foarte buna a vanzarilor, Saint-Gobain are ca obiective, pe termen scurt si mediu, imbunatatirea profilului de crestere profitabila a grupului, prin optimizarea portofoliului, obtinerea de performante peste media pietei si prin politici active de inovare si sustenabilitate.