RO EN
The cart is empty

SAINT-GOBAIN RIGIPS: Cererea de placi din gips-carton este in crestere

In contextul cerintelor tot mai stringente referitoare la siguranta si confortul ocupantilor si al utilizatorilor tuturor tipurilor de cladiri, piata imobiliara din Romania este caracterizata de o continua efervescenta. Cererea de materiale de constructii, indiferent de segment, s-a inscris in 2018 pe un trend favorabil, care se va mentine si in perioada urmatoare. Avand in vedere stocul rezidential de unitati locative care are in componenta peste 70% locuinte construite cu mai bine de 25 de ani in urma, acestea necesita reparatii, consolidari si mai ales amenajari interioare pentru a corespunde cerintelor cotidiene. In acest context, evolutia pozitiva a pietei de gips-carton din ultima perioada a fost influentata si de atentia tot mai mare pe care dezvoltatorii, constructorii si beneficiarii o acorda crearii unor spatii sigure, confortabile si durabile cu ajutorul produselor si solutiilor inovatoare care contribuie la obtinerea diferitelor cerinte constructive: durabilitate, confort termic, acustic, protectie la umiditate, rezistenta la foc, imbunatatirea calitatii aerului interior.
 
In 2018, conform estimarilor lui Ovidiu Pascutiu, directorul general al grupului Saint-Gobain in Romania, piata de placi din gips-carton a crescut cu peste 5%. La aceasta evolutie pozitiva a volumelor, se adauga ponderea mai ridicata a sistemelor si solutiilor care au in alcatuire placi din gips-carton sau placi speciale pe baza de gips sau ciment, ce ofera beneficii suplimentare: protectie la foc, rezistenta la umiditate, rezistenta la impact etc.
Piata de plafoane demontabile s-a inscris, de asemenea, pe un trend pozitiv, insa mai accelerat. Aceasta crestere s-a datorat investitiilor din segmentul non-rezidential: peste 350.000 mp de spatii de birouri clasele A si B, la care s-au adaugat conversia spatiilor neperformante din mall-uri, cresterea investitiilor din mediul privat in domeniul sanatatii, precum si noile hoteluri afiliate lanturilor internationale.
"Pe piata placilor din gips-carton cererile dezvoltatorilor, constructorilor si beneficiarilor pentru placile cu performante speciale si beneficii multiple au crescut simtitor. Placa Habito®, de exemplu, desi nou-lansata pe piata din Romania, a inregistrat un numar mare de cereri din partea clientilor nostri, datorita performantelor si multifunctionalitatii sale (fiind o placa tip DFRI*, conform standardului SR EN 520+A1:2010) si, mai ales, beneficiilor sistemelor realizate cu acest tip de placa: confort acustic ridicat intre incaperi, duritate sporita, rezistenta la impact, simplificarea etapelor de constructie - placa permitand ancorarea diverselor obiecte de mobilier si/sau multimedia direct pe suprafata acesteia (15 kg pe fiecare holtsurub 5x30 mm (Ø=5 mm, L tija=30 mm), fara ancore expandabile sau alte piese complicate de fixare. Interesul pentru placile Habito® a venit in special din partea celor ce dezvolta proiecte imobiliare premium, unde confortul sporit al ocupantilor a fost o cerinta obligatorie", a precizat Ovidiu Pascutiu.
 
Cererea pentru produse cu tehnologii revolutionare, in crestere
Potrivit datelor Saint-Gobain Rigips, o cerere crescuta s-a inregistrat si pe segmentul placilor din gips-carton care inglobeaza tehnologii revolutionare, cum este Activ’Air® (prezenta in placile Rigips Activ’Air®), ce contribuie in mod activ la purificarea aerului din incaperi, timp de 50 de ani, incepand sa actioneze imediat dupa montaj. Acestea retin si neutralizeaza formaldehida (un compus organic volatil nociv) din aerul interior. Un metru patrat de placa Rigips Activ'Air® reduce cu pana la 70% concentratia formaldehidei intr-un metru cub de aer. Calculul reducerii nivelului de formaldehida dintr-un metru cub de aer are la baza date experimentale, obtinute in conformitate cu standardul ISO 16000-23, prin montarea placilor cu tehnologia Activ'Air® pe suprafete cuprinse intre 0,4 mp si 1,4 mp.
"Vorbim, asadar, de o axa ascendenta in ceea ce priveste ponderea placilor cu performante superioare in placari si compartimentari din gips-carton, iar cererile de consultanta tehnica si accesibilitate virtuala a informatiilor despre produse si sisteme performante au crescut cu fiecare trimestru", a mai mai precizat reprezentantul Saint-Gobain.
 
Circa 25% din vanzarile anuale reprezinta produse noi
De-a lungul istoriei sale de peste 350 de ani, grupul francez Saint-Gobain, unul dintre cei mai mari producatori de materiale pentru constructii din lume, a reusit sa-si mentina pozitia de lider mondial in domeniul habitatului si al materialelor de constructii, datorita capacitatii sale constante de adaptare si de inovare. De altfel, Saint-Gobain a fost desemnata, pentru al optulea an consecutiv, drept una dintre cele mai inovatoare 100 de companii si institutii din lume, potrivit clasamentului "Top 100 Global Innovators" realizat de Clarivate Analytics pentru anul 2018. Cu aproximativ 900 de proiecte de cercetare in desfasurare, Saint-Gobain se bazeaza pe numeroase inovatii, reusind astfel sa lanseze o serie de produse noi in fiecare an. Un produs din patru vandut astazi de grupul Saint-Gobain nu exista acum cinci ani. Aproximativ 25% din cifra de afaceri anuala este, astfel, realizata de produsele noi, iar in Romania acestea contribuie cu un procent chiar mai mare. In continuare, compania depune eforturi constante pentru a veni in intampinarea clientilor cu produse si solutii inovatoare, pentru cele mai exigente cerinte.
Cele mai recente inovatii cu care divizia Rigips a venit pe piata din Romania au vizat solutii pentru pereti inalti rezistenti la foc, sisteme pentru imbunatatirea izolarii acustice, dar si principalele categorii de produse - placi din gips-carton, gleturi si tencuieli pe baza de ipsos si profile metalice:
  • placa revolutionara Habito®, tip DFRI, cu duritate sporita, rezistenta la impact, recomandata pentru suspendarea obiectelor de mobilier direct cu holtsuruburi, fara a mai fi necesare diblurile, ancorele expandabile sau alte piese complicate de fixare;
  • profilul metalic rigidizat Rigiprofil® PLUS, realizat din otel zincat acoperit prin tehnologia TOC (Thin Organic Coating) cu un strat inovator protector organic, fara crom (compusi polimerici), care ii confera culoarea unica albastra si protectie suplimentara impotriva umiditatii fata de profilele standard Rigiprofil®;
  • gletul de finisare Rigips® SUPER TOP pe baza de ipsos alb, aplicabil mecanizat (cu pompa airless) sau manual, in grosimi de pana la 1 mm, ambalat, la fel ca toata gama de gleturi si tencuieli Rigips® si Rimano®, in saci din polietilena (PE), vidati, curati, care nu lasa praf, 100% reciclabili, rezistenti la umezeala, care ajuta la pastrarea proprietatilor produselor mult mai mult timp, prelungind termenul de valabilitate al acestora.
In acelasi timp, compania se implica activ si in cresterea nivelului de cunostinte si aptitudini ale celor ce lucreaza cu produsele sale si in educarea viitorilor specialisti prin cursuri tehnice, teoretice si practice in cadrul Academiei Tehnice Rigips - Isover, cu centre de instruire autorizate la Bucuresti si Ploiesti. Aici sunt organizate cursuri de initiere acreditate de Autoritatea Nationala a Calificarilor (ANC) pentru ocupatia "Montator pereti si plafoane din gips-carton". In urma examenului absolvit cu nota de trecere, fiecare participant primeste o diploma de absolvire acordata de Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si de Ministerul Educatiei Nationale, aceasta diploma avand regimul actelor de studii.
De asemenea, Saint-Gobain Rigips pune la dispozitia arhitectilor si inginerilor o librarie impresionanta de obiecte BIM, actualizata constant, create pentru programele ALLPLAN® NEMETSCHEK® si AUTODESK® REVIT® pentru solutiile de pereti de compartimentare si tencuieli uscate cu placi din gips-carton si placi speciale Rigips®.
 
"Transform & Grow" - noua viziune Saint-Gobain asupra afacerilor
Grupul Saint-Gobain a adoptat recent, la nivel global, un nou sistem de management, incluzand canale decizionale mai rapide, prin care ofera clientilor intreaga gama de produse si solutii marca Saint-Gobain, intr-o maniera coordonata. Astfel, anul acesta grupul a lansat programul "Transform & Grow", ce presupune un amplu proces de transformare organizationala, fiind construit in jurul a doi piloni: un management mai flexibil al portofoliului de produse si solutii, respectiv o noua structura organizationala, mai simpla si mai agila, adaptata nevoilor clientilor si incorporand solutii digitale la orice nivel.
"Programul «Transform & Grow» ne va permite sa dezvoltam competitivitatea companiei si sa exploatam potentialul de crestere al acesteia, creand valoare adaugata pentru toti clientii si partenerii nostri. Vom continua sa ne concentram asupra inovatiei si asupra dezvoltarii durabile, pastrand in centrul preocuparilor noastre cele mai importante valori ale companiei - siguranta, bunastarea si performanta, pentru a ne consolida pozitia pe toate segmentele de piata pe care activam in Romania. Prin implementarea acestui program, vom avansa catre materializarea obiectivului nostru de a contribui la crearea de spatii de locuit minunate si la imbunatatirea vietii de zi cu zi prin proiectarea, fabricarea si distribuirea de materiale si solutii vitale bunastarii noastre si viitorului nostru comun", a explicat Ovidiu Pascutiu.
 
Estimari pozitive pe piata constructiilor
Activitatea grupului Saint-Gobain in Romania are, in general, perspective favorabile, in contextul potentialului inca mare pe care il are sectorul constructiilor, la nivel general.
"Piata constructiilor trebuie sa asigure Romaniei avansul asteptat de investitori in zona. Fondul de locuinte in 2018 este de aproximativ 8,97 milioane de unitati. Peste 70% dintre acestea sunt construite de mai bine de 25 de ani, anual construindu-se, in medie, doar 50-55 de mii de locuinte noi, in conditiile in care, inainte de 1990, se inregistrau aproximativ 100.000 de locuinte noi pe an. Daca ne raportam la Bucuresti si la capitalele tarilor din centrul si estul Europei, observam oportunitati semnificative de crestere. Pe cap de locuitor, municipiul Bucuresti are un stoc de birouri moderne si spatii industriale cu 40%-60% mai mic decat Budapesta, Praga sau Varsovia. In cazul centrelor comerciale, orasele mari si mai ales cele aflate in curs de dezvoltare detin un real potential de crestere in segmentul comercial. Suprafata centrelor comerciale in Bucuresti este de 3,5 ori mai mare (pe cap de locuitor) fata de media nationala. Exista, de asemenea, un potential enorm in educatie si sanatate pentru care speram ca se va fluidiza accesul la fondurile necesare pentru investitii. Anul trecut, in documentul propus spre consultare publica, denumit «Proiect de Hotarare a Guvernului privind Aprobarea Strategiei pentru modernizarea infrastructurii educationale 2018-2023» se mentiona o suma totala de 845,5 milioane de euro, iar pentru sanatate, aproximativ 425 milioane de euro pentru constructia a trei spitale regionale (in Cluj-Napoca, Craiova, Iasi) si a Spitalului Republican Bucuresti, ce ar urma sa cuprinda o clinica, un centru de cercetare, spitalul, campusul medical, facilitati tip scoala, gradinita, magazine, dar si un hotel pentru rudele pacientilor", a mai aratat reprezentantul Saint-Gobain.
Acesta face referire si la cei doi factori limitativi, respectiv forta de munca si timpul. Adica numarul persoanelor specializate in constructii, nivelul de cunostinte ale acestora si eficienta muncii in proiectele derulate. "De aceea, ne implicam activ in educarea profesionala a fortei de munca a partenerilor nostri si in eficientizarea operatiunilor pe santiere, precum si in proiectarea digitala a solutiilor constructive, astfel incat amanuntele importante sa fie intelese inca din faze incipiente si astfel sa se faca o planificare riguroasa a etapelor de lucru", a concluzionat Ovidiu Pascutiu.
***
Potrivit celor mai recente date disponibile, cifra de afaceri totala a grupului Saint-Gobain in Romania a ajuns la aproape 200 de milioane de euro in 2017, concomitent cu cresterea cotelor pe principalele piete pe care activeaza la nivel national. In 2018, trendul ascendent pe care se inscrie compania de mai multi ani s-a mentinut, estimarile pentru 2019 indicand mentinerea rezultatelor pe o linie ascendenta solida, la fel ca pana acum, generata de cresterea cererii de pe piata constructiilor.
 
*DFRI, conform standardului SR EN 520+A1:2010:
Tip D = placi din gips-carton cu densitate controlata: densitate >800 kg/m3;
Tip F = placi din gips-carton cu aderenta miezului imbunatatita la temperaturi ridicate: cu fibre minerale si/sau alti aditivi in miezul de ipsos pentru a rezista la actiunea focului;
Tip R = placi din gips-carton cu rezistenta mecanica ridicata: cu ambele sarcini de rupere marite (longitudinala si transversala);
Tip I = placi din gips-carton cu duritate superficiala crescuta: cu diametrul rezultat din lovituri de impact succesive ≤15 mm.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter