RO EN
The cart is empty

ROMEPS: Mai mult de jumatate din polistirenul de pe piata este slab calitativ

Mai mult de 50% din produsele comercializate pe piata locala a polistirenului expandat, evaluata la circa 100 milioane de euro si la o cantitate de 3,5 milioane de metri cubi pe an, nu corespund standardelor aplicatiilor pentru care sunt vandute, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor de Polistiren Expandat din Romania (ROMEPS). Cele mai multe materiale sunt realizate folosindu-se utilaje ieftine si se comercializeaza de multe ori sub denumiri inselatoare pentru cumparatori. Potrivit datelor celor cinci companii membre ale ROMEPS (Arcon, Austrotherm, Isopor, Hirsch, Swisspor) - ce detin aproximativ 40% din piata locala a polistirenului expandat - in primele cinci luni ale anului in curs, sectorul de profil a inregistrat o usoara contractie, in special din cauza ritmului scazut al lucrarilor de termoizolatii la nivel national.
Interviu cu Laurentiu Istrate, presedintele ROMEPS si directorul general al Austrotherm Romania.
- Ce masuri vizeaza ROMEPS pentru protejarea furnizorilor de buna-credinta?
- Din informatiile noastre, circa 30%-40% din polistrenul care se afla la vanzare pe piata are denumiri inselatoare, iar peste 50% din materiale nu corespund din punct de vedere calitativ standardelor aplicatiilor pentru care sunt livrate. Am demarat, recent, o campanie de informare si educare a consumatorului cu privire la citirea corecta a datelor de pe ambalaje, precum si un program de control al calitatii. In acest demers vom beneficia si de ajutorul institutiilor statului, ISC si ANPC aratandu-se interesate de proiect. ISC a derulat deja, in a doua parte a anului trecut, un proiect de testare a polistirenului expandat livrat pe piata autohtona, care s-a soldat cu amenzi si chiar inchiderea unor fabrici mai mici, localizate cu precadere in regiunea Moldovei. Din pacate, masurile s-au oprit aici si suntem convinsi ca, intr-un fel sau altul, producatorii sanctionati isi continua activitatea.
 
- Cum veti raspunde la campaniile anti-polistiren existente pe piata?
- Referitor la atacurile la adresa polistirenului ca material termoizolator, aduse de presedintele Filialei Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania (OAR), consider ca domnia sa se refera la consecintele negative ale montajului necorespunzator al termosistemului, lucru cu care sunt de acord. Daca polistirenul nu este ales in mod corespunzator, iar montajul nu este efectuat corect, efectele pot fi dezastruoase, obiectivul investitiilor in termoizolare nefiind cel preconizat (economii de energie, fatade cu design atragator si rezistente in timp).
 
- Care credeti ca va fi directia de dezvoltare a pietei locale de polistiren expandat?
- Din cauza scaderii numarului lucrarilor de termoizolatii, nivelul pietei de polistiren din prima parte a anului in curs s-a redus cu pana la 25%. Trebuie mentionata, de asemenea, tendinta utilizatorilor de a folosi materiale ieftine si neconforme cu standardele impuse de lucrarile efectuate. Astfel, doar 10% din polistirenul utilizat la termoizolatii este cel recomandat de normativele pentru astfel de lucrari. Programul national de reabilitare termica a impulsionat in mica masura vanzarile de polistiren expandat. In loc sa creasca in acest an, lucrarile de termoizolatii au scazut considerabil. Daca piata ar fi urmat un parcurs firesc, nivelul sectorului in acest an ar fi trebuit sa fie de minimum 4 milioane mc. Cele mai multe lucrari de reabilitare s-au inregistrat in Bucuresti, creandu-se numai senzatia ca programul functioneaza si este de anvergura, in timp ce, la nivel national, nu s-a realizat aproape nimic.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter