RO EN
The cart is empty

ROCKWOOL: Perspective bune pe piata izolatiilor, datorita programelor de finantare

Piata materialelor de izolatii s-a inscris pe un pronuntat trend ascendent, in 2021 fiind inregistrate cresteri de volume cuprinse intre 8% si 80% pentru diferite tipuri de materiale de izolatii, potrivit datelor companiei ROCKWOOL, producator de vaza minerala bazaltica.
"In acest context, numai produsele din vata bazaltica au avut in 2021 o crestere de 33,8%, ca volum, fata de anul 2020. Acest tablou trebuie corelat cu statisticile de la INS, care arata ca evolutia lunara a lucrarilor de constructii in sectorul rezidential este si ea intr-o ascensiune constanta din ianuarie 2021, chiar daca cu mici marje de scadere si apoi de revenire. Romania construieste si aceasta realitate este una foarte buna nu doar pentru sectorul constructiilor, dar si pentru economie in general. Pe termen scurt si mediu, speram ca aceasta evolutie pozitiva sa se mentina, pentru ca vor trebui implementate proiectele din PNRR, care au scadenta in 2026 si in care au fost cuprinse mii de proiecte de renovari si constructii noi, fie ca vorbim de gradinite, case nZEB pentru tineri sau spitale noi. In plus, sa nu uitam de Programul national multianual privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte si Programul privind cresterea eficientei si gestionarea inteligenta a energiei in cladirile publice, care contribuie ambele la extinderea pietei materialelor de izolatii de la an la an. Acum provocarea majora pentru Romania este ca toate aceste proiecte sa se realizeze cu sisteme de izolatii care sa raspunda cerintelor europene privind eficienta energetica, siguranta la foc, sustenabilitatea si reciclarea. Pentru ca degeaba ne grabim sa construim sau sa renovam, daca folosim materiale care nu respecta aceste exigente", a declarat Florin Popescu, directorul general al ROCKWOOL Romania.
Potrivit datelor disponibile, citate de managerul ROCKWOOL, in 2021 piata locala a sistemelor pentru izolatii s-a situat la circa 360 de milioane de euro, in crestere cu aproape 47% fata de nivelul din 2020. Din aceasta valoare, materialele de izolatie din vata bazaltica au reprezentat aproape 83,5 milioane de euro, inregistrand o crestere de aproape 58% pe acest segment.
 
 
Crestere de 70% a cifrei de afaceri, la noua luni
In acest context favorabil, ROCKWOOL a inregistrat o crestere de 70% a cifrei de afaceri in primele noua luni din 2022, raportat la perioada corespunzatoare din 2021, dinamica estimata a se mentine pana la finalul acestui an.
"Am avut un volum de vanzari foarte bun in prima jumatate a anului, impulsionat de cererea venita din sectorul rezidential, dar si de solicitarile marilor retaileri care isi extind infrastructura de magazine noi si depozite de logistica. Raman in topul vanzarilor sistemele de izolatie pentru terase si sistemele ETICS pentru izolarea fatadelor (termosistem). Suntem implicati in programele de renovare a scolilor si spitalelor si consideram esentiala modernizarea acestor tipuri de cladiri cu vata bazaltica, pentru ca vorbim de performanta energetica si siguranta la foc in medii unde utilizatorii au o mobilitate redusa si de izolatie acustica in scoli, acolo unde nivelul de zgomot poate avea un impact negativ asupra sanatatii", a precizat Florin Popescu.
Printre proiectele majore pentru care compania a livrat sisteme izolatoare se afla ansambluri rezidentiale de referinta, precum Cortina North, One Herastrau Park, One Verdi, Ibiza House, City Point, MHB Residence Maurer, Concept Noua, Qualis Residence, Noua Residence, Complex turistic Balvanyos, Casa Nobel Victory sau reabilitarea termica a Primariei Municipiului Miercurea-Ciuc.
De asemenea, ROCKWOOL este partener constant al retailerilor Kaufland si Lidl, dar si al unor producatori industriali precum Bosch, Continental AG, Michelin, UAC. De asemenea, compania livreaza materiale catre principalii dezvoltatori de parcuri logistice, precum Global Vision, CTP, VGP, WDP si altii.
 
 
Cerere in crestere pentru produse cu performante ridicate
Pe fondul crizei energetice actuale, Florin Popescu remarca o crestere a interesului populatiei pentru produsele din gama CASA pentru fatade si izolatii generale, dedicata segmentului DIY.
"In contextul in care oamenii si companiile se indreapta catre statutul de prosumator, vedem un interes sporit pentru gama de produse Hardrock, realizate prin tehnologia Dual Density din doua straturi integrate, tehnologie patentata de ROCKWOOL. Placile Hardrock 1000, cu o rezistenta la incarcare punctuala foarte mare de 1000 N, sunt indicate pentru izolarea termica, protectia fonica si protectia la foc a acoperisurilor tip terasa cu panouri fotovoltaice.
Desigur ne imbunatatim produsele, tinand pas cu evolutia tehnologica din domeniu, dar si cu evolutia politicilor privind eficienta energetica, reducerea emisiilor sau reciclarea. Si aici as vrea sa ma refer la un proiect pilot pe care l-am lansat chiar in aceasta toamna, Rockcycle. Este un serviciu de reciclare care permite clientilor nostri sa ne trimita resturile din vata bazaltica ROCKWOOL din santierele de constructii noi. Odata ajunse in fabrica noastra, aceste resturi sunt reciclate, reintroduse in procesul de fabricatie al vatei bazaltice. Avantajul nostru este ca materia prima este o roca naturala care poate fi reciclata la nesfarsit", a precizat directorul general al ROCKWOOL Romania.
Potrivit managerului, legislatia din Romania privind standardul nZEB nu are inca un caracter obligatoriu, se opereaza la nivel de recomandari, iar metodologia de calcul este inca in proces de aprobare la MDLPA. "Provocarea cu aplicarea acestui standard are doua paliere: primul, reducerea consumului de energie primara si, al doilea, asigurarea necesarului de energie din surse regenerabile. Iata de ce este atat de important ca Guvernul sa faca operationale si facile cele doua programe pentru populatie: Casa eficienta energetic si Casa verde pentru panouri fotovoltaice prin care sa ii atraga si sa ii stimuleze pe oameni sa construiasca nZEB. Noi, la ROCKWOOL, intotdeauna am oferit solutii si am facilitat atingerea obiectivelor din legislatia nationala sau europeana. Astfel, am simulat diverse scenarii de calcul, pentru a afla care sunt grosimile de izolatie din vata bazaltica necesare obtinerii normelor de locuinte nZEB, pentru mai multe tipuri de aplicatii. In felul acesta, putem oferi clientilor finali detalii clare si specifice despre cum sa foloseasca produsele noastre pentru atingerea standardului nZEB", a mai subliniat Florin Popescu.
***
ROCKWOOL Romania face parte din grupul danez ROCKWOOL, lider global pe piata de izolatii, cu prezenta in 40 de tari si peste 12.200 de angajati. Compania detine o unitate de productie in parcul industrial Ploiesti West Park, din localitatea Aricestii Rahtivani, deschisa in 2019 in urma unei investitii de 50 de milioane de euro. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter