In 2020, grupul de companii format din Sanex SA si Lasselsberger SA, producatorul placilor ceramice marca Cesarom, a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 35 milioane de euro, nivel peste cel inregistrat in 2019.
"Criza pandemica a determinat, cel putin la inceputul starii de urgenta, scaderi in activitatea si vanzarile partenerilor nostri, motiv pentru care lunile aprilie si martie nu s-au ridicat la valorile inregistrate in anul precedent. Insa atat noi, cat si partenerii nostri, am implementat masurile de protectie necesare, iar magazinele s-au redeschis treptat dupa sarbatorile de Paste. Totodata, am plusat pe ajutorul oferit partenerilor - promotii, asigurarea stocului de marfa, cresterea vitezei de livrare a comenzilor, lansarea de noi colectii, implementarea unui ghid de achizitie online etc. - lucru care a determinat o redresare a vanzarilor", a declarat Petrisor Grindeanu, directorul general al Sanex SA si Lasselsberger SA.
In acest moment, planurile de dezvoltare a grupului sunt dependente de evolutia economica si schimbarile sociale, atat locale, cat si globale. Astfel, pe termen scurt, planurile grupului Lasselsberger in Romania vizeaza cresterea capacitatilor de productie, respectiv retehnologizarea liniilor de productie din fabrica, iar pe termen mediu investitia intr-o noua capacitate de productie. Acestea au ca scop automatizarea si eficientizarea procesului de fabricatie, beneficiu care va determina o crestere a productivitatii si calitatii, precum si o reducere a consumului de energie din unitatea de productie.
Lasselsberger Romania obtine un procent de circa 5% din cifra de afaceri din exporturi, iar principalele piete de desfacere pe acest segment sunt Austria, Bulgaria, Cehia, Islanda, Republica Moldova, Suedia si Ungaria.
"Pentru 2021, ne dorim o crestere a exporturilor, insa acest lucru depinde foarte mult de evolutia pietei energiei in Romania, cu impact major in costurile de productie", precizeaza Petrisor Grindeanu.
Forta de munca si preturile de dumping continua sa puna probleme
In continuare, cea mai pregnanta problema a pietei de placi ceramice este, potrivit managerului, lipsa fortei calificate pentru montarea placilor ceramice, drept pentru care numeroase proiecte sunt blocate la nivelul finisajelor, ritmul de lucru fiind, totodata, influentat de acest aspect.
Pe de alta parte, piata locala de placi ceramice este una dictata de pret in toate categoriile de calitate, iar raportul dintre cerere si oferta nu reflecta realitatea. Acest lucru este cauzat deopotriva de lipsa educarii consumatorului pe acest segment, respectiv strategia producatorilor straini care abordeaza preturi de dumping pe plan local.
"Asadar, ne-am asumat misiunea de a demara ample campanii de educare a consumatorilor, care trebuie sa diferentieze produsele nu doar in functie de pret si design, ci si de durabilitate, de calitate (rezistenta la abraziune, gradul de absorbtie a apei, gradul de alunecare etc.)", a subliniat Petrisor Grindeanu.
25 de game noi, lansate la inceput de an
Pentru Lasselsberger Ceramics Romania inceputul de an vine si cu o extindere a portofoliului prin lansarea a 25 de noi game de gresie si faianta. Dintre acestea, colectia Essential va fi vedeta anului 2021 deoarece imbina perfect culorile anului 2021 si refecta preferintele romanilor in materie de amenajari interioare, spun reprezentantii Cesarom.
Mai mult, in 2021, compania isi propune vanzarea intregului volum de gresie si faianta realizate pe liniile de productie din Cluj-Napoca, precum si expansiunea pe segmentele de nisa acoperite cu placile de gresie si faianta din productia interna, dar si cu cele importate de la companiile surori din cadrul grupului Lasselsberger. Colectiile lansate in ultimii 3 ani vor reprezenta peste 50% din volumul total.