RO EN
The cart is empty

KNAUF INSULATION: Piata izolatiilor are potential de dezvoltare


Adrian Garofeanu (35 de ani)
Functie/Firma:
director comercial al Knauf Insulation Romania;
Experienta profesionala: 8 ani in domeniul materialelor de constructii;
Studii: Universitatea Politehnica Bucuresti.
Knauf Insulation comercializeaza o gama completa de produse de izolare din vata minerala, pentru toate tipurile de aplicatii din constructii. In portofoliul companiei sunt incluse materiale din vata minerala de sticla / bazaltica si placi din lemn-beton, utilizate pentru izolarea termica si fonica. De asemenea, caracterul neinflamabil al produselor asigura o protectie sporita a cladirilor la incendiu. Societatea este prezenta in Romania din luna ianuarie 2008, ca reprezentanta a diviziei de izolatii a grupului german Knauf, important producator si distribuitor de materiale pentru constructii la nivel european, cu o cifra de afaceri anuala de 5,6 miliarde euro. Knauf Insulation are circa 5.000 de angajati in peste 50 de tari din intreaga lume si 30 de unitati de productie in Europa, Federatia Rusa, Marea Britanie si SUA. Grupul Knauf este prezent pe piata romaneasca si prin divizia Knauf Gips.

- Ce prevede strategia de afaceri pentru perioada urmatoare?
- In ultimii doi ani am investit in extinderea retelei de distributie si a parteneriatelor la nivel national, respectiv in constituirea unei echipe de profesionisti in marketing si vanzari care sa coordoneze si sa eficientizeze serviciile prestate. Pentru perioada urmatoare ne propunem continuarea acestei strategii de expansiune, consolidarea pozitiei pe piata din Romania, precum si oferirea de produse de calitate, usor de instalat si manevrat, care sa se alinieze la cerintele pietei. De asemenea, vrem sa informam opinia publica asupra economiilor substantiale de energie obtinute prin izolarea termica a imobilelor.
- Caracterizati piata autohtona de izolatii.
- Piata izolatiilor din Romania are potential de dezvoltare, evolutia acesteia fiind in stransa legatura cu aceea a sectorului constructiilor. Anul trecut, activitatea din domeniile de vata minerala si polistiren s-a diminuat proportional cu segmentul materialelor de constructii, diminuandu-se semnificativ fata de valoarea totala de 200 milioane de euro, din 2008. Revenirea domeniului este iminenta, insa este preconizata pentru urmatorii ani, datorita acutizarii lipsei de spatii locative, de birouri si industriale, precum si necesitatii de izolare a unitatilor deja construite. Subiectul a fost unul de actualitate in 2009, chiar si in contextul recesiunii. Interesul populatiei pentru reducerea facturilor de intretinere, prin diminuarea consumului de energie, implicit prin izolarea optima a locuintelor, este in crestere, sustinand dezvoltarea viitoare a pietei materialelor izolante. Deocamdata, domeniul a fost influentat negativ de criza resimtita in sectorul constructiilor, inregistrandu-se scaderi similare celor raportate pe pietele complementare. Cu toate acestea, va fi - in continuare - nevoie de renovarea cladirilor vechi si de izolarea termica a celor noi. De asemenea, se considera ca vanzarile de materiale izolante vor depinde, in mare masura, de programul guvernamental de reabilitare termica a cladirilor, primele rezultate concrete fiind asteptate incepand cu a doua jumatate a acestui an.
- Prezentati cele mai noi produse lansate pe piata.
- La jumatatea anului trecut, am lansat pe piata din Romania noua generatie de vata minerala obtinuta cu ECOSE® Technology, reprezentand un pas important pentru piata constructiilor sustenabile, deoarece in procesul de productie nu sunt folosite formaldehide sau fenoli. Materialul contribuie la imbunatatirea calitatii aerului din interiorul cladirilor, in comparatie cu vata minerala traditionala, pastrand, insa, aceleasi performante: proprietatile mecanice, gradul sporit de izolare termica si fonica, transmisia optima a vaporilor de apa si caracterul ignifug care contribuie la cresterea rezistentei la foc a cladirilor. De asemenea, acesta ofera o manipulare mai usoara, ceea ce inseamna ca produsul este mai placut la atingere, mai putin prafos, nu are miros si este usor de taiat. Trebuie mentionat faptul ca, desi calitatea produsului a crescut considerabil, pretul de vanzare nu a fost afectat. In martie 2010 am primit distinctia Eurofins Indoor Air Comfort Gold Standard, cel mai extins certificat din domeniu, continand toate criteriile stabilite la nivel european (reglementari obligatorii si voluntare) cu privire la calitatea aerului din interiorul cladirilor. Aceasta a fost acordata firmei Knauf Insulation pentru produsele revolutionare din vata minerala obtinute cu ECOSE Technology, ca o confirmare / recunoastere a caracterului ecologic si sustenabil al acestei game de produse. Materialul a fost distins, de asemenea, cu premiile Dubo (pentru inovatii revolutionare si sustenabile in constructii, in Rotterdam, Olanda), Global Insulation (produsul anului, in Praga - Cehia) si Inovatia Anului 2009, acordata de Asociatia Initiativei Private privind Inovatiile din Cehia.
De asemenea, Knauf Insulation utilizeaza un procedeu performant de ambalare a produselor, Classic 044, in fabricile de vata minerala de sticla, care permite reducerea cantitatii de folie necesara pentru ambalare, a spatiului necesar pentru depozitare si a costurilor de transport. Aceste beneficii asigura o eficientizare a costurilor si avantaje ecologice.
- Cum va influenta procesul de reabilitare termica domeniul specific?
- Reabilitarea termica a cladirilor reprezinta un imperativ la nivel international, urmand a deveni o piata de desfacere uriasa pentru companiile furnizoare de materiale izolatoare. Operatiunile de incalzire si racire a imobilelor de locuinte detine o cota de aproximativ 40% din energia consumata in societatea moderna, o mare parte a acestor resurse putand fi salvata printr-o izolare termica eficienta. Conform autoritatilor internationale din domeniu, emisiile de dioxid de carbon (CO2) provenite de la cladiri se vor intensifica, in urmatoarele doua decenii, in cazul in care nu se vor lua din timp masuri de eficientizare a consumului casnic. In acest sens, programele nationale de reabilitare termica pot avea o contributie foarte mare la atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, termoizolarea imobilelor reprezinta una dintre cele mai eficiente solutii prin care se pot economisi cote de pana la 20% din consumul total de energie.
- Care sunt problemelele pe care le intampinati?
- Ca orice firma din domeniul materialelor de constructii, ne confruntam cu dificultati precum: numarul redus al investitiilor in domeniu, riscurile financiare generate de cazurile de insolventa si faliment etc. Contextul economic genereaza, in continuare, probleme legate de intarzierea incasarii platilor pentru produsele deja livrate. Aceste nereguli au fost, insa, depasite, printr-o adaptare a structurii companiei si a produselor la noile cerinte ale pietei. Suntem de parere ca perioada cea mai grea din domeniul constructiilor s-a finalizat si daca se vor adeveri estimarile conform carora activitatea din industrie va fi reluata de la inceputul anului viitor, din al doilea semestru al lui 2011 vom putea fi martorii unor noi cresteri pe piata izolatiilor.
- Ce credeti ca se va intampla anul acesta pe piata constructiilor?
- Conform Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii (ARACO), anul trecut sectorul constructiilor a inregistrat o contractie valorica de aproximativ 17% (dublu fata de nivelul deprecierii PIB), pana la 12,2 miliarde euro. De asemenea, a avut loc o reducere a numarului de personal din sector, de la 420.000 de angajati la inceputul anului la 350.000 la sfarsitul lui 2009, in timp ce peste 20.000 de societati de profil au fost declarate in insolventa, suspendandu-si activitatea sau dand faliment. Pentru 2010 este previzionata o reducere a industriei cu 8%-9%, urmand ca veniturile totale ale companiilor sa ajunga la 11 miliarde euro, conform previziunilor ARACO. Totodata, statisticile indica o diminuare cu peste 23% a pietei in primele doua luni ale anului, fata de aceeasi perioada din 2009, ceea ce inseamna ca suntem, inca, in recesiune. In acest context, lucrarile de intretinere si reparatii curente raman preponderente, in detrimentul celor de reparatii capitale si constructii noi. In ceea ce priveste preturile din domeniu, acestea se afla in continuare la un nivel scazut, indicand o profitabilitate redusa la nivelul producatorilor. Industria globala a constructiilor ar putea reveni pe un trend ascendent incepand din 2011, cele mai spectaculoase evolutii urmand a fi inregistrate de pietele aflate in curs de dezvoltare. In acest fel, Romania se va afla - mai mult sau mai putin conjunctural - printre statele ce vor cunoaste o expansiune sustinuta.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter