RO EN
The cart is empty

ISOVER: Casa Eficienta Energetic va creste cu 200 milioane euro aceasta piata

Promotor al actiunilor de reducere a impactului sectorului constructiilor asupra mediului inconjurator, Saint-Gobain, membru fondator al Asociatiei Romane pentru Eficienta Energetica (ROENEF), a sustinut inca de la inceput programul „Casa Eficienta Energetic”, primul program guvernamental de finantare a cresterii eficientei energetice a caselor unifamiliale. Cu un buget total de 429 milioane de lei estimarile indica faptul ca acest program va genera pe piata eficientei energetice o crestere estimata la 200 de milioane de euro in urmatorii doi ani, urmand a avea un impact pozitiv semnificativ asupra segmentului de renovari.
Prin divizia ISOVER, Saint-Gobain este lider al pietei locale de sisteme de termoizolare pe baza de vata minerala. Prin extinderea liniei de vata bazaltica din cadrul fabricii din Ploiesti, Grupul si-a extins gama de produse si solutii, adaptandu-se dezvoltarii constante de pe piata regionala.
Interviu cu Ovidiu Pascutiu, directorul general al Grupului Saint-Gobain in Romania, manager cu o experienta profesionala de 17 ani pe piata materialelor de constructii (atat in Romania, cat si in strainatate).
 
- Cum credeti ca se va construi din 2021, odata cu intrarea in vigoare a directivelor pentru constructii nZEB? Este pregatita Romania sa construiasca cladiri nZEB?
- Primul pas in realizarea de constructii eficiente energetic este adoptarea de catre autoritatile nationale, precum MLPDA, a unor niveluri de performanta energetica ambitioase, similare celor adoptate de tarile din UE care au conditii climatice si economice asemanatoare cu cele ale Romaniei. Daca nivelurile de performanta energetica cerute vor fi modeste, comparabile cu cele din documentele normative actuale (Normativul C 107-2005, revizuit in 2010), sau chiar mai slabe, atunci cladirile vor fi construite la fel ca pana acum. In Romania exista specialisti si materiale care sa permita constructia de cladiri cu niveluri de performanta energetica mult mai ridicate decat cele prevazute de legislatia actuala. Este, insa, nevoie de un demers de adaptare a acesteia, care sa dezvolte piata, si de un proces de educare a beneficiarului final, investitorului, dar si de perfectionare a celor care pun in practica aceste solutii moderne.
 
- Cum sunt primite produsele eficiente energetic de piata din Romania?
- Experienta noastra in ceea ce priveste comercializarea produselor eficiente energetic ne permite o analiza holistica a perceptiei pietei: daca la inceput ne-am confruntat cu o cerere relativ scazuta, astazi acestea sunt adoptate de proiectanti, constructori si beneficiari. Cererea de produse eficiente energetic se afla pe o linie ascendenta, piata este din ce in ce mai informata si cauta solutii performante. 
La Saint-Gobain, credem in importanta dezvoltarii si imbunatatirii permanente a produselor pentru a asigura un mediu de viata mai bun, mai confortabil si pentru a garanta durabilitatea cladirilor atat pentru cladiri noi, cat si pentru cele renovate. Solutiile noastre au scopul de a ridica standardul de viata al oamenilor prin utilizarea de bune izolatii termice, acustice si de protectie la foc, ce cresc eficienta energetica a cladirilor, nivelul de confort si de siguranta ale oamenilor si care protejeaza totodata mediul inconjurator, obiectivul Saint-Gobain fiind „zero emisii de carbon pana in 2050”.
 
- Care au fost cele mai bine-vandute produse din gama ISOVER in acest an?
- In primele 8 luni ale acestui an am inregistrat o crestere a vanzarilor atat in cazul produselor din vata minerala de sticla cu performante ridicate (produse cu o conductivitate termica mica, ce asigura o rezistenta termica ridicata), cat si in cazul celor din vata minerala bazaltica pentru termosisteme si terase. Aceasta este o dovada clara a interesului tot mai crescut al utilizatorilor de cladiri pentru eficienta energetica, un nivel crescut de confort si siguranta, durabilitate, dar si pentru produse prietenoase cu mediul inconjurator. 
Deoarece cladirile au un impact important asupra mediului, preocuparea noastra in aceasta directie se manifesta inca din stadiul de concepere a unui produs, adoptand o atitudine responsabila fata de schimbarile climatice. La Saint-Gobain, ne-am angajat sa producem materiale care indeplinesc cel mai inalt nivel de performanta si durabilitate. Recent, am lansat declaratii de mediu pentru o serie de produse din vata minerala fabricate la Ploiesti, ce vin sa completeze declaratiile de mediu ale celor importate. Ne consolidam, astfel, statutul de lider al pietei, detinand cel mai amplu portofoliu de produse pentru cladiri sustenabile, declaratiile de mediu pentru produse oferind cea mai cuprinzatoare imagine a performantei materialelor de constructie in ceea ce priveste amprenta lor asupra mediului.
Obtinerea declaratiilor de mediu pentru produsele din vata minerala ISOVER, fabricate la Ploiesti, reprezinta inca o confirmare a faptului ca Saint-Gobain este unul dintre cei mai importanti promotori ai cladirilor verzi, dar si un partener transparent si activ pentru sectorul constructiilor sustenabile din Romania. Pe langa avantajul productiei locale, care implica emisii reduse de CO2 asociate transportului, produsele fabricate la Ploiesti contin materie prima reciclata (sticla), contribuind la diminuarea consumului de resurse naturale si de energie asociate procesului de fabricatie. In acest fel, reusim sa reducem semnificativ impactul asupra mediului inconjurator.
 
- Pentru ce proiecte de anvergura livrati sisteme?
- In acest an, produsele Saint-Gobain ISOVER au contribuit la realizarea multor proiecte din varii segmente - ansambluri rezidentiale, cladiri de birouri, spatii comerciale, depozite, hale industriale, spitale, fabrici, centre logistice si multe altele. Cateva exemple sunt depozitul logistic Profi Craiova, centrul logistic Carrefour din cadrul WDP Park Deva, depozitul frigorific Gherla, spitalul orasenesc Bicaz si ansamblul rezidential Neo City Timpuri Noi.
 
- Cum vedeti derularea programului de reabilitare termica? Ce impact are acesta asupra obiectivelor de dezvoltare durabila?
- Reabilitarea termica inseamna cresterea performantei energetice a cladirilor, iar Saint-Gobain ISOVER creeaza solutii eficiente de izolare termica pentru constructii, ce ofera confort si siguranta utilizatorilor sai, protejand in acelasi timp mediul inconjurator. 
Principala cauza a unui consum mare de energie pentru incalzire este izolarea termica insuficienta a peretilor si a acoperisului, iar utilizarea de produse termoizolante poate reduce consumul de energie pentru incalzire cu pana la 80%. Una dintre cele mai eficiente solutii este cea denumita ETICS (en. External Thermal Insulation Composite Systems) sau „termosistem". Pentru cresterea performantei energetice a cladirilor, Saint-Gobain propune pietei din Romania solutia webertherm prestige, un termosistem (ETICS) pe baza de vata minerala. Eficienta ridicata in asigurarea confortului termic, permeabilitatea ridicata la vapori, izolarea fonica ridicata, precum si rezistenta ridicata la foc recomanda sistemul de izolatie webertherm prestige pentru realizarea sau renovarea tuturor fatadelor.
In ultima perioada am asistat la o preocupare crescuta pentru protectia la incendiu, produsele din vata minerala bazaltica incepand sa fie incluse timid in lucrarile de reabilitare termica a blocurilor de locuinte. Solutiile adoptate in majoritatea acestor lucrari includ in general produse clasice, datorita faptului ca se doresc solutii economice, pentru care exista un grad mare de cunoastere a modului de punere in practica. Pe masura ce piata se maturizeaza, crescand gradul de specializare a montatorilor si popularizarea avantajelor sistemelor ETICS cu vata minerala, prezenta produselor si sistemelor Saint-Gobain va creste in aceste proiecte. Vom continua sa proiectam, sa producem si sa distribuim solutii de izolare termica ce promoveaza eficienta energetica, solutii pentru protectia la incendiu, ambitia noastra fiind aceea de a fi recunoscut ca lider de piata pentru solutii sustenabile de izolare.
 
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta?
- Lucram permanent la calitatea solutiilor noastre pentru a dezvolta si a oferi solutii eficiente pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si pentru micsorarea facturilor de energie. Printre cele mai noi se afla gama de produse din vata minerala bazaltica pentru termosisteme si cea dedicata acoperisurilor tip terasa fabricate pe linia de productie pusa in functiune anul acesta la Ploiesti, care ne permite sa raspundem cererii tot mai mari ale pietei pentru produsele din vata minerala bazaltica cu densitate mare, solicitate pentru izolarea fatadelor in sistem ETICS sau izolarea acoperisurilor tip terasa. 
Un produs nou-lansat este vata minerala de sticla ISOVER Rio Plus (λD=0,040), cu performante termice imbunatatite, care a inlocuit ISOVER Rio (λD=0,042). In plus, din portofoliul nostru face parte cel mai performant produs din vata minerala de sticla de pe piata - ISOVER Super Profi, cu cea mai scazuta conductivitate termica din gama (λD=0,032 W/mK), recomandat pentru toate tipurile de izolatii termice si fonice supuse unor solicitari mecanice reduse: mansarde, peretii halelor metalice, peretii caselor cu structura din lemn. 
 
- Cum a evoluat piata materialelor de izolatii in 2020 si ce perspective sunt pe termen scurt si mediu (2021-2022)?
- Potrivit datelor de la Institutul National de Statistica, piata materialelor de izolatii a ramas relativ constanta in prima jumatate a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada din 2019. In pofida mediului macroeconomic fara precedent, puternic afectat de pandemia de coronavirus, au continuat majoritatea proiectelor non-rezidentiale incepute inainte de aplicarea masurilor de preventie impotriva infectarii cu Covid-19. In sectorul rezidential, proiectele s-au intensificat, in special in cazul caselor unifamiliale noi si al renovarilor. Pe fundalul noului program guvernamental „Casa Eficienta Energetic”, ne asteptam ca in perioada urmatoare lucrarile de renovare pe segmentul rezidential sa creasca si mai mult. La polul opus se afla constructiile non-rezidentiale, unde este foarte posibil sa asistam la o incetinire a proiectelor, in principal in ceea ce priveste cladirile de birouri si HoReCa. Pandemia de coronavirus a remodelat piata muncii, lucrul de acasa devenind o noua normalitate pentru multe companii. In acest context, dezvoltatorii imobiliari au inceput sa isi schimbe strategiile de abordare pentru a se adapta noii realitati, astfel ca in prezent asistam la o conversie a cladirilor de birouri in spatii de locuit. 
Conform unui studiu realizat de Neomar Consulting, piata termoizolatiilor din Romania a avut in 2019 o valoare de 248,5 milioane de euro, din care aproximativ 85 milioane de euro au reprezentat produsele din vata minerala. Avand in vedere directivele pentru constructiile eficiente energetic si atentia tot mai mare pe care dezvoltatorii, constructorii si beneficiarii o acorda crearii unor spatii sigure, confortabile si durabile cu ajutorul produselor si solutiilor inovatoare care contribuie la obtinerea diferitelor cerinte constructive (confort termic, acustic, eficienta energetica, rezistenta la foc, durabilitate etc.), perspectivele sunt cat se poate de optimiste.
 
- Cum a evoluat business-ul Saint-Gobain, in noul context economic, dar si al pietei?
- Rezultatele Grupului Saint-Gobain in Romania s-au mentinut la un nivel satisfacator, in ciuda efectelor pandemiei de coronavirus si constrangerilor cauzate atat de scaderea lichiditatilor din piata, cat si de lipsa de forta de munca disponibila pentru activitatea din domeniul constructiilor. Prin extinderea liniei de vata bazaltica din cadrul fabricii de vata minerala ISOVER din Ploiesti, Saint-Gobain si-a marit gama de produse si solutii, adaptandu-se dezvoltarii constante de pe piata regionala, datorata constientizarii tot mai pronuntate a importantei solutiilor izolatoare performante. Avand in vedere portofoliul cuprinzator de solutii inovatoare pentru cresterea eficientei energetice, piata in expansiune a renovarilor, precum si structura organizationala a Grupului Saint-Gobain, cu echipe agile si procese decizionale simplificate, care ne permite sa le oferim clientilor nostri intreaga gama de produse si solutii marca Saint-Gobain intr-o maniera coordonata, perspectivele noastre raman solide.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter