RO EN
The cart is empty

HIRSCH: 60% din panourile EPS utilizate in Romania sunt slab calitative

Bogdan Roman (varsta 36 ani)
Functia/Firma: director general, Hirsch Porozell;
Experienta profesionala: 6 ani in domeniul productiei de polistiren expandat pentru termoizolatii.
 
Compania Hirsch Porozell, din Cluj-Napoca, subsidiara autohtona a producatorului austriac de polistiren expandat (EPS) Hirsch Gruppe, a inregistrat o crestere de 15% a cifrei de afaceri din primele sase luni ale anului in curs, comparativ cu intervalul similar din 2011, cand veniturile firmei s-au situat la circa 2,7 milioane de euro. Totusi, potrivit reprezentantilor din Romania ai holdingului, evolutia optima a afacerilor s-a datorat, preponderent, rezultatelor pozitive ale inaugurarii unei noi unitati de productie a ambalajelor din EPS (in luna septembrie 2011) si mai putin segmentului de termoizolatii. In ansamblu, anul trecut, filiala locala a Hirsch a raportat o cifra de afaceri de 7,4 milioane de euro, pentru 2012 estimand o majorare de 10% a incasarilor - obiectiv realizabil in functie de conditiile economice din tara noastra.
 
- Caracterizati piata autohtona de izolatii si precizati principalele tendinte din domeniu.
- Potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS) referitoare la importurile de materii prime, in 2011 in Romania s-au introdus aproximativ 3,7 milioane de metri cubi de styren (materie prima utilizata in productia polistirenului, care nu se fabrica la nivel national). Aceasta inseamna ca, la o grosime de 10 centimetri (dimenisiunea uzuala pentru izolarea fatadelor), cererea din Romania a fost echivalenta cu izolarea a aproximativ 37 milioane de metri patrati de fatade. Comparativ cu alte piete europene, consumul national de EPS este cu putin peste doua kg/locuitor, situandu-ne - din acest punct de vedere - la capatul inferior al clasamentului european. In ceea ce priveste evolutia consumului de polistiren in Romania, cantitatile comercializate pe plan intern in primele sase luni din 2012 s-au mentinut la nivelul intervalului similar al anului trecut. Totusi, trebuie mentionat ca grosimea medie a EPS utilizat pentru termoizolarea fatadelor creste cu aproximativ 1 cm/an, ceea ce inseamna ca vanzarile cantitative de polistiren s-au mentinut, insa a fost izolata o suprafata mai mica de fatade, ceea ce semnifica o crestere a calitatii izolatiei.
- Putem considera ca piata interna de polistiren este in crestere din punct de vedere calitativ?
- Afirmatia nu este neaparat valabila, deoarece pe piata de profil exista foarte multi producatori care atrag consumatorii cu preturi mici, facand rabaturi serioase si ingrijoratoare de la calitatea produselor. Daca se va continua in aceasta directie, va scadea substantial calitatea termoizolatiilor in Romania si vom fi martorii unor fenomene precum caderi de fatade dupa numai 2-3 ani de la montare, incendii - in cazul utilizarii de materiale neignifugate etc. Compania noastra este atestata calitativ si, totodata, s-a afiliat la Asociatia Producatorilor de Polistiren Expandat din Romania (ROMEPS) - organizatie afiliata organismului european de profil, EUMEPS. In prezent, ROMEPS are in derulare un program de control al calitatii (Quality Control Program) prin care vizeaza cresterea nivelului calitativ pentru produsele din polistiren expandat folosite la termiozolatii. Proiectul consta in colectarea aleatorie de mostre de la diversi fabricanti si testarea acestora in laboratoare independente. Din nefericire, s-a constatat faptul ca aproape 60 % din polistirenul expandat aflat la vanzare pe piata nu este conform standardului european in vigoare.
- Care sunt perspectivele de dezvoltare pe termen scurt si mediu?
- Prespectivele dezvoltarii afecerilor in urmatorii ani sunt foarte bune, cu conditia sa existe finantare pentru proiectele de termoizolatie (de la stat, din fonduri UE sau din resursele proprii ale cetatenilor). Momentan, multe lucrari nu sunt incepute sau raman blocate din cauza lipsei banilor. Gradul de implicare a companiei noastre in programul national de reabilitare termica este relativ scazut, in special ca urmare a faptului ca majoritatea proiectelor se deruleaza in Bucuresti, iar costurile noastre de transport sunt prea mari. Avem cateva proiecte la care participam, in cadrul carora nu se face rabat de la calitate, insa sunt insuficiente. Daca va fi intensificat programul de reabilitare si in zona Transilvaniei, iar proiectele vor beneficia de finantare, ne vom implica mai mult in astfel de lucrari, in special in judetul Cluj.
- Precizati care sunt marcile/tipul de produse comercializate si ponderea acestora in totalul vanzarilor.
- Marca de EPS pe care o promovam in Romania este Hirsch Porozell, sub care producem mai multe sortimente de polistiren expandat. Desigur, includem in fabricatie si alte marci, ale unor proprietari de termosisteme, in principal producatori de mortare uscate si tencuieli, companii multinationale de mari dimensiuni. Zona geografica in care avem cele mai mari vanzari este Transilvania, regiune asupra careia ne concentram activitatea datorita costurilor de transport mai mici. In prezent, dispunem de o capacitate de productie de circa 400.000 de metri cubi de polistiren expandat pe an, ceea ce inseamna ca, la o grosime a placii de 10 cm, putem furniza materiale pentru a izola aproximativ 4 milioane mp de fatade. Anul acesta vom investi doar in modernizarea liniei existente, din cauza mentinerii unui nivel scazut al cererii din domeniu. In viitor, daca cererea de material se va intensifica, s-ar putea lua in considerare inaugurarea unei alte fabrici in zona de sud a tarii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter