RO EN
The cart is empty

BASF estimeaza cresteri anuale de 3%-5% pe piata locala de hidroizolatii

Piata hidroizolatiilor din Romania a crescut cu 6%-8% in primele sase luni ale acestui an, fata de aceeasi perioada din 2015, trend ce se va mentine pana la finele anului in curs, fiind impulsionat de majorarea numarului de proiecte pe segmentele rezidential, retail, office si industrial, potrivit estimarilor lui Cosmin Ionescu, managerul diviziei Performance Flooring, din cadrul BASF Romania. In acest context, vanzarile de sisteme pentru hidroizolatii realizate de companie in primul semestru al acestui an s-au majorat cu peste 20%, estimarile pentru intregul an in curs indicand o un salt de circa 30% pe acest segment. BASF nu produce in Romania materiale hidroizolatoare, toate solutiile de impermeabilizare fabricate sub brandul MasterSeal (sisteme destinate protectiei si impermeabilizarii parcarilor sau acoperisurilor pe baza de membrane lichide) si livrate pe piata interna fiind fabricate in Germania, in centre ce reunesc expertiza mai multor divizii - Pardoseli, Acoperiri vopsele, Materiale de performanta si Poliuretani.
Interviu cu Cosmin Ionescu (38 de ani), Sales Manager Construction Systems in cadrul BASF Romania, Bulgaria si Serbia.
 
- Ce estimari aveti privind segmentul de hidroizolatii din Romania, in anii urmatori?
- In general, prognoza este optimista atat pe termen scurt, cat si mediu, cu evolutii anuale de aproximativ 3%-5%. Avand in vedere tendinta ascendenta pe care se inscrie sectorul, in 2016 ne-am extins portofoliul pe segmentul de hidroizolatii cu gama de membrane lichide pe baza de poliuretan si poliuree, solutii utilizate in special pentru impermeabilizarea parcarilor si acoperisurilor. Drept urmare, am avut o crestere substantiala, de peste 20%, in primele sase luni, iar estimarile pana la sfarsitul anului, pentru toate grupele de produse din segmentul hidroizolatiilor, indica o crestere de aproximativ 30%.
 
- Care au fost cele mai bine-vandute produse din oferta BASF in 2016?
- Am inregistrat cresteri la nivelul tuturor grupelor de materiale hidroizolatoare, inclusiv la membranele pentru protectia rezervoarelor de vin, la membranele cimentoase elastice sau flexibile pentru impermeabilizarea bazinelor de apa potabila sau apa uzata, la mortarele de impermeabilizare prin cristalizare pentru fundatii si beciuri etc. Cresteri substantiale am inregistrat si pentru gama de sisteme pentru impermeabilizarea acoperisurilor cu membrane lichide pe baza de poliuree sau poliuretan si la nivelul segmentului de sisteme destinate impermeabilizarii si protectiei parcarilor subterane. Am inceput sa promovam acest tip de produse acum opt ani, cand ideea de protectie a unei parcari subterane se rezuma la simpla vopsire a betonului. Dupa ce am rezolvat problemele legate de infiltrarea apei, prin fisuri de la un nivel la altul, in cateva parcari subterane ale unor cladiri de birouri clasa A (Bucharest Business Park, Opera Center), clientii au inceput sa inteleaga avantajele sistemelor profesionale de impermeabilizare, comparativ cu vopsitoriile clasice epoxidice. Si astazi, dupa aproape sase ani de utilizare intensa, parcarile realizate cu solutiile noastre arata impecabil, iar acesta reprezinta pentru noi cel mai bun mod de promovare si de castigare a increderii clientilor.
 
- Pentru ce proiecte de referinta ati livrat solutii, in ultima perioada?
- BASF s-a impus in ultimii ani ca furnizor preferat in multe proiecte, cum sunt parcarea exterioara a Stadionului National Lia Manoliu, Floreasca Park, parcarea Interparking Intercontinental etc. In aceasta perioada, furnizam sisteme elastice de protectie a parcarilor cu membrane hidroizolatoare incorporate pentru o serie de proiecte de anvergura, precum Oregon Park (21.000 mp), Veranda Mall (42.000 mp) si Promenada Mall (18.500 mp). Avem, de asemenea, in derulare, un proiect de impermeabilizare a acoperisului centrului comercial Baneasa Shopping Center (30.000 mp) cu un sistem pe baza de poliuree (membrana lichida aplicata prin pulverizare, cu intarire ultra-rapida si elasticitate mare), peste care se aplica un strat final cu rol de deflexie a radiatiei solare si prevenirea efectului de supraincalzire. Evident, acestea sunt doar cateva dintre proiectele pe care le derulam, in prezent, in mediul industrial si rezidential.
 
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta?
- In acest an, BASF a lansat la nivel global o gama complexa de solutii pentru protectia acoperisurilor si parcarilor, pe baza de membrane lichide. Printre acestea se afla noile membrane hidroizolatoare pe baza de poliuree pura si poliuree hibrida, aceasta gama fiind destinata pardoselilor industriale si celor decorative. In Romania, am introdus, in 2016, noul strat final MasterSeal TC 269 pentru acoperisuri, care are capacitatea de a deflecta radiatia solara si de a reduce semnificativ costurile aferente climatizarii. De asemenea, am introdus noua membrana pe baza de poliuree hibrida MasterSeal M 811, care permite impermeabilizarea rapida a acoperisurilor, indiferent de tipul de substrat existent (beton, metal, bitum, PVC, lemn, ceramica etc.). Materialul poate fi pulverizat cu ajutorul unor utilaje speciale pe straturi-suport cu geometrie complexa, iar timpul de uscare este de ordinul secundelor, ceea ce reduce semnificativ riscurile asociate factorilor meteorologici neprevazuti din timpul aplicarii. Dupa intarire, materialul ramane elastic (485%) si are o rezistenta ridicata la intindere si rupere.
 
- Care sunt noile oportunitati si riscuri de pe piata constructiilor, avand in vedere noul context din domeniu?
- Operatorii de pe piata au invatat treptat cum sa evalueze produsele, atat arhitectii - care fac recomandari -, cat si antreprenorii si utilizatorii fiind mai rigurosi in selectia acestora. Cel putin pe piata hidroizolatiilor, toti acesti operatori implicati in selectia produselor au inteles ca riscurile asociate cu utilizarea unor inlocuitori ieftini, dar improprii, duc la cheltuieli suplimentare pe termen mediu si lung si nu mai justifica diferenta de pret initiala. Mai mult, observam la partenerii nostri o tendinta de orientare catre produsele mai performante, pentru ca sunt, la randul lor, constienti ca o referinta buna conteaza mai mult decat anumite actiuni de marketing (uneori, agresiv). Vedem oportunitati in zona materialelor inovatoare, fie ca vorbim de membrane cimentoase elastice, rezistente la presiuni pozitive si negative, fie de membrane hidroizolatoare pe baza de poliuree sau membrane cu rezistente chimice ridicate, destinate mediilor agresive. Exista riscul sa fii perceput ca producator scump, insa atunci cand rezolvi niste probleme ce reduc semnificativ costurile, clientii realizeaza ca, de fapt, analiza simplista a pretului initial este irelevanta. In acest sens, as da doar un exemplu: am reabilitat, de curand, un bazin de retentie a apei si hidrocarburilor. Solutia initiala presupunea pornirea epuismentelor, pentru a limita infiltratiile pe durata lucrarilor, presiunea apei fiind ridicata. Am propus clientului un sistem de injectare pe baza de rasina poliuretanica, completata de un gel special de stopare definitiva a infiltratiilor. Clientul a economisit, astfel, aproape 50% din costul total al proiectului.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter