RO EN
The cart is empty

ANALIZA: Circa 115 milioane de euro pe piata de placi ceramice

Piata locala de placi ceramice este in acest moment stabila, inregistrand fluctuatii anuale extrem de mici, cuprinse intre -5% si +5%. Vanzarile de gresie si faianta s-au situat pe un trend usor descrescator in ultimele 12 luni, fiind raportata o scadere valorica de la 120 milioane de euro in 2012 la circa 115 milioane de euro in 2013, corespunzatoare unor cantitati de 25 milioane de metri patrati in 2012, respectiv 24 milioane mp anul trecut. Concomitent, aceasta perioada a reprezentat un interval de reasezare a furnizorilor din domeniu, activitatea acestora fiind afectata de multe insolvente si falimente ale partenerilor sau de retragerea de pe piata a unor competitori importanti. Existenta acestora, coroborata cu lipsa proiectelor majore si inghetarea creditarii, a dus piata la un nivel minim, in care toate companiile ce activeaza in domeniu si-au redus cotele pe care le detineau anterior. Aceasta tendinta se va mentine pentru cel putin doi ani de acum inainte, potrivit opiniei lui Lucian Azoitei, directorul general al Pazo Romania, unul dintre cei mai importanti importatori din domeniu. Totodata, zona de investitii imobiliare, de care piata de placi ceramice este strans legata, reprezinta un sector in care obiectivele se realizeaza pe termen mediu. "Chiar daca aceste investitii vor demara acum, proiectele ajung la «maturitate» peste 2-3 ani, ceea ce inseamna ca si anul 2014 va fi dificil. Totusi, sesizam o tendinta pozitiva, ce vine din reasezarea perceptiilor reale, precum si una negativa, cauzata de scaderea numarului proiectelor bine executate", a explicat managerul Pazo Grup. Din punct de vedere al principalelor tendinte din domeniu, se remarca aceea de montare pe orizontala a placilor de faianta, in timp ce decorurile preferate de clienti au un aspect modern, cu motive florale si detalii geometrice, in nuante vii precum purpuriu si turquoise.
***
Analiza completa a pietei nationale de adezivi, mortare uscate, pardoseli industriale, placi ceramice si obiecte sanitare poate fi lecturata in editia ianuarie-februarie 2014 a revistei Agenda Constructiilor. Demersului publicatiei au raspuns 15 manageri ai unor companii lider pe piata, printre care se afla: Henkel Romania, Adeplast, Euro MGA, Celco, Duraziv, Tassullo, Lasselsberger Romania, Roca Obiecte Sanitare, Kuma Romania etc. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter