RO EN
The cart is empty

ARISTON THERMO: Crestere de 30% pe piata centralelor termice in condensare

In contextul unei cresteri cu peste 70% a pretului gigacaloriei in perioada 2008-2012, piata centralelor termice, situata in prezent la 75 milioane de euro si peste 140.000 de unitati vandute anual, are un potential deosebit de crestere, potrivit datelor Ariston Thermo Romania, lider pe segmentul local de profil. Cote de piata semnificative vor castiga centralele termice in condensare, in 2012 raportandu-se o majorare de 25%-30% fata de nivelul din 2011, in timp ce in domeniul echipamentelor clasice s-a consemnat o scadere anuala de 5%. "Chiar daca in acest moment doar aproximativ 10% din piata de centrale termice pe baza de gaz din Romania este reprezentata de echipamente in condensare, mizam pe o crestere continua in aceasta directie. Astfel, in urmatorii ani estimam ca populatia va opta tot mai mult pentru aceste sisteme mai eficiente, in pofida pretului ridicat", a declarat Catalin Draguleanu, Country Sales and Operation Manager al Ariston Thermo Romania. Conform datelor companiei, in anul 2002 sistemul centralizat deservea 2,5 milioane de locuinte, pentru ca in prezent numai 1,4 milioane sa fie inca bransate, in timp ce parcul de centrale termice instalate la nivel national a depasit 1,5 milioane de unitati. Din punct de vedere regional, sapte judete ale tarii (Alba, Mures, Maramures, Bistrita Nasaud, Satu Mare, Ialomita si Ilfov) sunt independente total de sistemul centralizat de incalzire, in timp ce alte 17 judete mai au bransate sub 30% din gospodarii. La polul opus se afla Bihor, Mehedinti, Valcea, Giurgiu, Constanta si Galati, unde peste 70% din locuinte depind inca de sistemul centralizat. "In aceasta situatie se afla si Capitala, unde 560.000 de locuinte sunt inca bransate, in conditiile in care la nivel national exista un total de 1,4 milioane de unitati locative bransate la CET-uri", a mai spus Catalin Draguleanu.
 
Aliniere a ofertei la noile reglementari europene in domeniu
Pentru a se alinia la noile reglementari europene stabilite prin programul Europa 20/20/20 ce vizeaza reducerea consumului de gaz cu 20%, cresterea utilizarii energiilor regenerabile cu 20% si diminuarea consumului energetic cu 20%, Ariston a lansat o gama completa de produse pentru incalzire si apa calda menajera, GalEvo. "Prin lansarea noilor produse sustinem directiile privind eficienta energetica si speram ca in scurt timp si pe piata locala, ca si pe cele vestice, produsele cu functii de eficientizare a consumului sa fie pe primele locuri in vanzari", a precizat managerul Ariston Thermo. Conducerea companiei estimeaza ca noile echipamente vor contribui semnificativ la cresterea prognozata a afacerilor pentru anul in curs, la peste 30 milioane de euro. De asemenea, se preconizeaza o crestere cu 7% a vanzarilor de centrale termice fata de nivelul din 2012 (pana la circa 45.000 de unitati), o majorare de 10% pe segmentul boilerelor (la 100.000 de sisteme comercializate) si de 25% pe piata panourilor solare si pompelor de caldura. In prezent, circa 65% din afacerile Ariston Thermo Romania se datoreaza livrarilor de centrale termice, 25% reprezentand vanzarile de boilere si 10% cele de echipamente ce utilizeaza surse regenerabile de energie.
***
Ariston Thermo Group a inregistrat in 2012 vanzari totale de 1,32 miliarde euro, in crestere cu 5% fata de nivelul anului anterior. Compania detine 19 unitati proprii de productie situate in 10 tari si 15 centre de cercetare in 8 state, avand in total 6.800 de angajati in cele 46 de filiale aflate in 30 de tari. Compania asigura, de asemenea, o distributie ce acopera peste 150 de state din intreaga lume. Informatii suplimentare, la www.aristonheating.ro
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter